Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

dpmb„Noční rozjezdy jsou fenoménem města Brna. Jedná se o unikátní systém, díky kterému se v nočních hodinách cestující dostanou do všech částí města. Tím, že se všechny autobusy sjedou v jeden čas na Hlavním nádraží, k dosažení svého cíle lidé potřebují maximálně jeden přestup,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) Miloš Havránek.

10.4.2016   Noční rozjezdy Brno   Hlavní nádraží
Noční brněnské rozjezdy ze zastávky Hlavní nádraží.

Číst dál: Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

V Brně vyjely do provozu nové autobusy SOR

dpmbV loňském roce vyhrála společnost SOR Libchavy spol. s r.o. výběrové řízení Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) na dodávku 20 dvanáctimetrových dvounápravových autobusů na dieselový pohon. Cena jednoho autobusu je 4,95 mil. Kč. V rámci opce může DPMB získat dalších 31 těchto autobusů do konce roku 2022 v celkové hodnotě 150 milionů Kč, a to pokud s nimi podnik bude spokojený.

2020 09 11@7692@2BK 7946@Křivánkovo náměstí
Nový brněnský autobus SOR NS 12 ev. č. 7692.

Autobusy postupně v provozu nahrazují staré autobusy Karosa B 931 E.1707, z nichž zůstane pouze pár vozů, a nahradí všechny autobusy Irisbus Citelis 12 M. Všechny autobusy budou přidělené do autobusové vozovny Medlánky. Postupně se tak přeřadí doposud jezdící starší autobusy Irisbus Crossway LE 12 M z roku 2010 z této vozovny do druhé vozovny slatinské. Autobusy jsou vypravovány hlavně na linky č. 41, 43, 52, 54, 57, 70 a 71.V nepracovní dny také na okružní linku č. 44. Po dodávce všech vozů bude v Brně ze 320 autobusů již 300 nízkopodlažních.

Autobusy obdržely RZ 2BK 7941 – 2BK 7960. Evidenční čísla navazují na poslední dodané autobusy standardní délky Iveco Urbanway 12 M (ev. č. 7672-7686). Mají tedy ev. čísla 7687 – 7706.

Číst dál: V Brně vyjely do provozu nové autobusy SOR

Tramvaje se vratily na dvě zrekonstruované tratě v Brně

dpmbV neděli 31. srpna 2020 úspěšně skončily letošní tramvajové výluky v ulicích Veveří a Nové sady. Opravy obou tramvajových tratí a všech tří zastávek stály 106 mil. Korun. Opravy vodovou a kanalizace pak stály 39 milionů Korun. Zrekonstruovalo se celkem 1400 metrů tramvajové trati, 4700 metrů čtverečních vozovky.

První opravy se týkaly ulice Nové sady. Na fotografiích níže vidíte nově opravené tramvajové zastávky Soukenická a Křídlovická. Zastávky mají novou dlažbu a jsou osazeny „francouzským obrubníkem“ pro nástup do vozidla přímo z hrany nástupiště. Jsou tak plně bezbariérové. Zastávka Soukenická také konečně obdržela přístřešky. Ty jsou nového vzhledu a jsou na nich umístěny názvy zastávek. První takové se objevily v červnu na všech nástupištích na Nových Sadech.

27.8.2020   zastávka Křídlovická
Zastávka Křídlovická.

Číst dál: Tramvaje se vratily na dvě zrekonstruované tratě v Brně

Rekonstrukce ulice Brandlovy omezuje trolejbusy v centru Brna

Sotva se v noci ze 31. srpna na 1. září otevřela pro veškerou dopravu ulice Veveří v centru města Brna, dělníci uzavřeli konečnou zastávku v ulici Brandlova v přestupním uzlu Česká. Dělníci zde provedou během tří a půl měsíců rekonstrukci komunikace a inženýrských sítí. Fotografie níže ze dne 2.9. ukazují první stavební práce v této ulici.

2.9.2020   ul. Brandlova
2.9.2020   ul. Brandlova (1) 2.9.2020   ul. Brandlova (2)

Pohled na rekonstrukci ulice Brandlovy v Brně.

Číst dál: Rekonstrukce ulice Brandlovy omezuje trolejbusy v centru Brna

Změny jízdních řádů a novinky v Brně od 1. září 2020

dpmbPřestože Dopravní podnik města Brna (dále jen DPMB) je ve ztrátě díky výraznému poklesu tržeb z důvodusituace s nákazou Covid-19, vyhověl obyvatelům města Brna a po dohodě se Statutárním městem Brnem nijak výrazně neomezil provoz linek MHD od 1. září 2020 Týká se to jak tras, tak intervalů. Omezit se musela pouze přibližně 3% výkonů, což je minimální zásah do provozu. DPMB přistoupil k omezení na takových linkách a spojích, aby to ovlivnilo co nejmenší počet cestujících nebo tam, kde spoje nejsou plně vytížené. Od 1. září se znovu začalo na linkách jezdit podle běžných jízdních řádů pro pracovní dny, a to po půl roce.


U tramvajových linek je jedinou největší změnou zrušení jednotného intervalu v době od 6 do 18h., kdy se jezdilo po 5, resp. 10minutách. Nově se, jako u ostatních trakcí, i u tramvajových linek zavedl prodloužený interval v dopoledním sedle (9.30-13.30h.). Linky co jezdily po 5min. jezdí po 6-7min., linky co jezdily po 10min. jezdí po 8-12min. nebo 20min. - vždy dvě linky ve vzájemném prokladu. Zrušilo se také nedělní podvečerní posílení linek č. 1 a 8 v akademickém školním roce.

Naopak pozitivní zprávou je, že do ulic města vyjela nedávno již šestá nová tramvaj EVO2 ev. č. 1827. Na lince č. 4 tak vzniklo od 1. září v pracovní dny 5 a v nepracovní dny 4 nových kurzů pro jejich provoz, jezdí navíc převážně na kurzech s dlouhým výkonem. Jak ukazuje fotografie níže ze dne 30. srpna (vozy ev. č. 1823 až 1825), dříve byly pouze tři kurzy pro tramvaje EVO2 a v pořadí prakticky po sobě. Proto bylo možné zachytit míjení tramvají tohoto typu ve smyčce Obřany Babická.

2020 08 30@1824@@ObřanyBabická
Tramvaj EVO2 ev. č. 1824 ve smyčce Obřany Babická.

Číst dál: Změny jízdních řádů a novinky v Brně od 1. září 2020

Dopravní podnik města Brna a.s.

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: