Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Brně se letos rozloučí s krátkými naftovými Citelisy

dpmb

V srpnu a září letošního roku obdrží Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB)nové autobusy. Dodávka nových autobusů způsobí vyřazení všech zbývajících provozních autobusů Irisbus Citelis 12 M, které nyní brázdí ulicemi města a které tak vymizí více jak o rok později po ukončení provozu jejich kloubové verzi (Irisbus Citelis 18 M) . Autobusy typu Irisbus Citelis 12 M byly DPMB dodávány postupně v letech 2006 až 2009. Z celkového počtu 41 dodaných vozů nyní jsou provozní pouze vozy ev. č. 7651, 7652, 7653, 7656, 7658, 7659, 7661 - momentálně odstaven, 7663, 7665 z vozovny Slatina a ev. č. 7666, 7667, 7669 - momentálně odstaven, 7670 a 7671- (momentálně odstaven) z medlánecké vozovny. Po vyřazení naftových Citelisů bude dopravce DPMB disponovat 6 autobusy typu Irisbus Citelis 12 M CNG ev. č. 7007 - 7012. Vůz ev. č. 7007 je v současné době dočasně odstaven z provozu

Autobusy tohoto typu dopravce zařadil mezi záložní, a tak se objevují nepravidelně na všech linkách, týden od týdne však méně a méně. Důvodem je mimo jiné také omezení dopravy vlivem pandemie koronaviru, jelikož se od března jezdí omezeně a vozů tak je nadbytek. Autobusy Irisbus Citelis 12 M nahrazují hlavně autobusy na opravách nebo po nehodách.

2020 06 30@7663@6B6 6845@Česká
Velice netypické vypravení autobusu Irisbus Citelis 12 M ev. č. 7663 na linku č. 82 kurz 08203 dne 30. června 2020. Autobus byl vyfotografován na zastávce Česká.

Číst dál: V Brně se letos rozloučí s krátkými naftovými Citelisy

V Brně staví novou manipulační trolejbusovou trať mezi Líšní a Slatinou

dpmbV letošním roce započne tří letá stavba nové mimoúrovňové křižovatky a dalších objektů v oblasti Tomkově náměstí. Stavba se pak od příštího roku bude týkat i linek MHD.

Nová trolejbusová trať Brno (1)
Stavba nové trolejbusové manipulační trati v Brně mezi Líšní a Slatinou.

Číst dál: V Brně staví novou manipulační trolejbusovou trať mezi Líšní a Slatinou

Lanovka mezi Pisárkami a Univerzitním Kampusem v Brně je blíže realizaci

dpmbDopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) učinil další krok směrem k vybudování nové lanovky. Krajský úřad nyní bude rozhodovat, zdali lanovka má významný vliv na okolí, a tudíž bude zdlouhavý a plnohodnotný proces EIA, nebo dostane povolení bez průtahů proto, že významně neovlivňuje životní prostředí.

Lanovka bude mít nástupní stanici na křižovatce ulic Pisárky a Lipová, v místě současného výjezdu z pisárecké vozovny tramvají, tudíž zde bude umožněn přestup z běžných linek MHD, a zajistí spojení do nově vybudovaného kulturně sportovního pavilonu na Výstavišti. Dále povede mezi pavilonem Z a uvedeným novým pavilonem k mezistanici Riviéra u Bauerovy ulice. Poté vystoupá nad řekou Svratkou a nad lesem k Univerzitnímu kampusu, kde bude mezistanice přibližně za internátem sestřiček. Poté pojede na konečnou umístěnou hned vedle nově budovaného přestupního terminálu šaliny u nemocnice Bohunice (viz. fotografie). Lanovka tak značně uleví přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, nejvíce lince 25, která Pisárky a Kampus spojuje nyní. DPMB má již vybraného projektanta a spočítané náklady na stavbu ve výši cca 0,5 mld. Kč.

2009 10 08@Univerzitní Kampus

Číst dál: Lanovka mezi Pisárkami a Univerzitním Kampusem v Brně je blíže realizaci

Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

dpmbPrávě se chystáte přečíst velice zajímavý článek, týkající se vypravování vozidel z vozového parku brněnského Dopravního podniku (dále jen DPMB) na linky brněnské MHD. Většina z Vás ví, jaké typy tramvají, trolejbusů a autobusů jezdí na jakých linkách. Běžné vypravování vozidel je závislé na kapacitě vozidel (jsou linky kde je potřeba standardní vozidlo, na jiných zase kapacitnější), na rozřazení vozidel do vozoven a jaké linky jezdí z jaké vozovny (jedna určitá linka patří pod nějakou vozovnu, a každá vozovna má určité typy vozidel), a také například na typu konečné zastávky určité linky - jsou tramvajové linky ukončené úvratí, tak zde musí jezdit obousměrné tramvaje, jsou linky, kde musí z důvodu průjezdnosti jezdit například jen minibusy (linka č. x55) nebo sem nesmí kloubová vozidla (linka č. 52 Žebětín Ríšova).

Málokdo ovšem ví, že existuje spousta výjimek a speciálních vypravení, která mají jiný - zajímavý původ. A s těmito se právě v tomto článku seznámíme.

2021 02 04@7522@2BA 3977@Ondráčkova
Povinná minibusová výluková linka č. x55 v ulici Ondráčkově, vůz Dekstra Bus LF 38 ev. č. 7522.

Číst dál: Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

dpmbV sobotu 9. ledna 2021 odstartovaly v Brně dva větší stavební projekty, které ovlivňují provoz všech tramvajových linek ve městě. Jedná se o výluky v ulicích Žabovřeská a Lesnická.

2021 01 15@1221@@Rosického nám.
Souprava ex. pražských tramvají ČKD T6 ev. č. 1221+1227, byly vyfotografovány při obsluze zastávky Rosického náměstí.

Číst dál: Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

Dopravní podnik města Brna a.s.

Nové fotografie

červenec 2024
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: