Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) pokračuje ve svém plánu modernizovat svůj trolejbusový vozový park. V soutěži, která má hodnotu cca 180 milionů korun hledá dodavatele na 15 dvounápravových trolejbusů s alternativním pohonem (kloubové parciální trolejbusy). Druhá zakázka má hodnotu 450 milionů korun je rámcová smlouva na dodávku až 45 dvounápravových trolejbusů do roku 2023.
Trolejbus Škoda 14 Tr ev. č. 3260 na lince 25 kurzu 02512 v uzlu Nemocnice Bohunice.
Ze zadávací dokumentace vyplývá, že vozidla mají mít délku 11-12,5 metrů a pojmout nejméně 25 sedících cestujících. U vozů s alternativním pohonem je podmínka, že musí minimálně třetinu jízdního výkonu vydržet jet na baterie. Nové trolejbusy postupně nahradí trolejbusy typu Škoda 14 Tr a 15 Tr, a také nejstarší nebo nejméně technicky způsobilé vozy Škoda 21 Tr.
Jeden z nejstarších brněnských vozů Škoda 21 Tr ev. č. 3007 na lince 26 kurzu 02528 na zastávce Koniklecová.
DPMB soutěží ještě větší zakázku na 60 trolejbusů na jednou, ta ale skončila na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nejnižší cenu nabídl SOR Libchavy spol. s r.o., tendr ale napadla Škoda Electric.
Budou jezdit v Brně trolejbusy SOR TNB 12? Uvidíme jak dopadne výběrové řízení v kterém společnost SOR Libchavy spol. s r.o. zvítězila, ale celou zakázku napadla plzeňská Škoda.
Škoda 14 Tr ev. č. 3270 na lince 26 kurzu 02506 před zastávkou Koniklecová. Vůz byl původně již odstaven, avšak z důvodu nedostatku vozidel nakonec znovu opraven a zprovozněn.