Jako každý rok, tak i letos si brněnských dopravní podnik naplánoval na dva jarní víkendy – 30 a 31. května., 6. a 7. června výluku v ulici Křenové v Brně. Dělníci z Dopravních staveb vyměňují postupně kolejové objekty v úseku mezi zastávkami Masná a Vlhká. Pokládá se také nový povrch silnice u zastávky Vlhká.
Vyloučena z ulice Křenové je obousměrně tramvajová doprava. Linka č. 8 jezdí rozděleně na dva úseky: Starý Lískovec smyčka – Hlavní nádraží (a odklonem na Malinovského nám), Masná – Líšeň Mifkova. Jelikož větev linky č. 8 do Starého lískovce se otáčí na obou konečných smyčkou, nasadil DPMB na ni místo obousměrných tramvají KT8D5R.N2 vozy Škoda 13 T. Linka č. 10 jezdí pouze v úseku Masná - Stránská Skála. Na ulici Masné je možnost otáčení tramvají celoročně na vybudované spojce. Kurzy linky č. 8 (větev Líšeň) jezdí zároveň i na lince 10. Na lince č. 8 do Líšně je prodloužený interval 15 minut. a jezdí zde 5 kurzů tramvají KT8D5R.N2 a 1 záložní tramvaj stojí ve smyčce Novolíšeňská. Zajímavostí je také to, že ze soboty na neděli bude všech 6 tramvají (běžně jen 4) nocovat ve stanici Líšeň Jírova. Místo je tam však jen pro 4 vozy, proto dvě budou stát mimo areál stanice a na hlídání vozů přes noc je najatý pracovník.
Fotografie č. 1-2: Stavební práce v ulici Křenová.
Fotografie č. 3: Tramvaj typu Škoda 13 T ev. č. 1930, vyfotografována na ul. Křídlovická.
Tramvaj ČKD KT8D5R.N2 ev. č. 1713, vyfotografována v zastávce Mastná.
Linka č. 12 jezdí pouze v úseku Královo Pole – Hlavní nádraží (a odklonem na Malinovského nám.). Náhradní dopravu zajištuje mimořádná autobusová linka č. X Juliánov – Masná – Hlavní nádraží, jezdící za všechny 3 dotčené tramvajové linky. Na standardních kurzech jezdí autobusy Solaris Urbino 18 a Iveco Urbanway 18 M CNG, avšak se na lince X objevují v rámci přejezdů i kurzy dalších denních linek i zálohy, v neděli také autobusy Karosa B 961 E.
Solaris Urbino 18 ev. č. 2658, vyfotografovaný na zastávce Čechyňská.
Jelikož stavební práce zasahují i do komunikace ve směru do centra, objíždí všechny denní i noční autobusové linky uzavřený úsek ulicemi Mlýnskou a Rumiště, kde náhradou zastavili na Šujanově náměstí a kde běžně MHD nejezdí. Na výluce je nejzajímavější však to, že po odkloněné trase jezdí také trolejbusové linky č. 31 a 33. Z tohoto důvodu jsou na obou linkách nasazené parciální trolejbusy Škoda 26 Tr (7 kurzů) a autobusy (2 kurzy). Linky č. 31 a 33 jsou standardně vypravovány z vozovny Slatina a vyjíždí na trasu ze zastávky Černovičky, za to trolejbusy Škoda 26 Tr mají domovskou vozovnu Komín. Z toho vzešla velice fotogenní věc. Parciální trolejbusy vyjíždějí režijně (bez cestujících) na linky č. 31 a 33 tak, že jedou z vozovny Komín pod trolejovým vedením ulicemi Veslařskou a Hlinky na Mendlovo náměstí. Zde faje sundají a jedou po tramvajové lince č. 1 (kde nikdy trolejbusy nejezdí) ulicemi Hybešovou a Nádražní na Hlavní nádraží. Tam sběrače nasadí a pokračují dále již po trase linek č. 31 a 33 (ale stále režijně) až do zastávky Černovičky.
Irisbus Citelis 12 M CNG ev. č. 7010, zachycen na odkloněné trase, kde běžně MHD nejezdí.
Fotografie č. 1: Trolejbus Škoda 26 Tr ev. č. 3301, vyfotografovaný v ul. Václavská.
Fotografie č. 2: Trolejbus Škoda 26 Tr ev. č. 3302, vyfotografovaný v křižovatce ulic MlýnskáxRumiště.
Fotografie č. 3: Trolejbus Škoda 26 Tr ev. č. 3302, vyfotografovaný poblíž zastávky Hybešova.
Trolejbus Škoda 26 Tr ev. č. 3305, vyfotografovaný v ulici Nádražní.