Velice zajímavou byla výluka na ulici Hlinky v brněnských Pisárkách ve dnech 8. – 10. května 2020. Od loňského roku probíhala stavba nové haly denní údržby, která je součástí tramvajové vozovny v Pisárkách. Právě o tomto prodlouženém víkendu dělníci z Dopravních staveb dokončili napojení nových kolejí a kolejových objektů v okolí této stavby, hlavně při vjezdu do nové haly. Z tohoto důvodu byla na tři dny tato tramvajová vozovna odříznuta od běžného provozu.
Stavební úpravy při vjezdu a výjezdu z vozovny, vjezd do nové haly ve vozovně Pisárky a napojení na současnou tramvajovou trať linky č. 1 v ulici Hlinky.
Stavební úpravy při vjezdu a výjezdu z vozovny, vjezd do nové haly ve vozovně Pisárky a napojení na současnou tramvajovou trať linky č. 1 v ulici Hlinky.
Všechny tramvaje na výkony tramvajových linek byly vypravovány pouze z druhé vozovny v Medlánkách. Jelikož každá z vozoven disponuje jiným počtem tramvají určitého typu a tentokrát nedošlo ke vzájemnému předisponování vozidel mezi vozovnami, bylo nutné pečlivě dopředu naplánovat jaké typy budou na dané linky vypravovány tak, aby byla dodržena na linkách nízkopodlažnost dle platných jízdních řádů a pokud možnost jezdily tramvaje správně i dle jejich kapacity. Proto se také tato výluka stála zajímavou pro fotografy a dopravní nadšence.
Jedna ze dvou brněnských trojvozovových souprav ČKD T6A5 na lince 1č. mimořádné pisáreckém kurzu 00105 ev.č. 1211+1212+1208.
Fotografie č. 1: Souprava tramvají Vario LF2R.E+Vario LF ev. č. 1101+1580 na lince č. 1.
Fotografie č. 2: Souprava tramvají ČKD T6A5 ev. č. 1215+1216 na lince č. 3.
Fotografie č. 3: Souprava tramvají Vario LF2R.E+Vario LF ev. č. 1072+1556 na lince č. 1.
Fotografie č. 4: Tramvaj ČKD KT8D5R.N2 ev. č. 1703 na lince č. 1.
Fotografie č. 5: Tramvaj ČKD KT8D5R.N2 ev. č. 1720 na lince č. 1.
Fotografie č. 6: Souprava tramvají ČKD T6A5 ev. č. 1213+1214 na lince č. 3.
Na vybraných linkách se lišily typy tramvají oproti standardnímu víkendovému vypravení. Jelikož vozovna Medlánky nedisponuje dostatečným počtem kapacitních souprav, byly na vybraných kurzech linky č. 1 nasazeny obousměrné tramvaje KT8D5R.N2. Na linky č. 2, 5 a 6 byly na pisárecké kurzy nasazeny medlánecké vozy K2 místo těch pisáreckých. Na linku č. 3 vyjely na pisárecké kurzy primárně medlánecké soupravy ČKD T6A5. Na lince č. 4 suplovaly pisárecké kurzy vozů Anitra medlánecké Škoda 13 T. Na lince č. 12 došlo k záměně typu u medláneckých kurzů, protože bylo nutné uvolnit vozy Škoda 13 T na jiné linky, a tak zde jezdily obousměrné vozy KT8D5R.N2. Na linkách č. 8, 9 a 10 nedošlo k žádným změnám.
Fotografie pořízena z uzlu Česká zachycuje míjením dvou jinak vypravených kurzů, a to linka 5 kurz 00501 s vozem Škoda 13 T ev.č. 1928 a linka 4 kurz 00407 s vozem stejného typu ev.č. 1931.
Fotografie č. 1: Tramvaj typu Škoda 13 T ev. č. 1945 na lince č. 3 a kurzu 00311.
Fotografie č. 2: Tramvaj Vario LF2R.E ev. č. 1078 odstavená ve vozovně Pisárky.
Fotografie č. 3: Nestandardně nasazená tramvaj ČKD KT8D5R.N2 ev. č. 1711 na lince č. 2 kurzu 00210.
Fotografie č. 4: Souprava tramvají Vario LF2R.E+Vario LF na odlonové trase linky č. 1.
V rámci výluky byla také odkloněna tramvajová linka č. 1 mezi vozovnou Komín a Novými sady přes Českou a Konečného náměstí. Náhradní dopravu ve vyloučeném úseku zajistily autobusy linky x1, na kterých jezdily kloubové autobusy typu Solaris Urbino 18 a Iveco Urbanway 18 M CNG.
Autobus Iveco Urbanway 18 M CNG ev. č. 2020 vyfotografovaný při výjezdu z konečné zastávky Nové sady.
Autobus Solaris Urbino 18 M ev. č. 2625 vyfotografovaný při výjezdu z konečné zastávky Nové sady.
Míjení dvou autobusů Solaris Urbino 18 ev. č. 2626 a 2656 na zastávce Mendlovo náměstí.