Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) učinil další krok směrem k vybudování nové lanovky. Krajský úřad nyní bude rozhodovat, zdali lanovka má významný vliv na okolí, a tudíž bude zdlouhavý a plnohodnotný proces EIA, nebo dostane povolení bez průtahů proto, že významně neovlivňuje životní prostředí.
Lanovka bude mít nástupní stanici na křižovatce ulic Pisárky a Lipová, v místě současného výjezdu z pisárecké vozovny tramvají, tudíž zde bude umožněn přestup z běžných linek MHD, a zajistí spojení do nově vybudovaného kulturně sportovního pavilonu na Výstavišti. Dále povede mezi pavilonem Z a uvedeným novým pavilonem k mezistanici Riviéra u Bauerovy ulice. Poté vystoupá nad řekou Svratkou a nad lesem k Univerzitnímu kampusu, kde bude mezistanice přibližně za internátem sestřiček. Poté pojede na konečnou umístěnou hned vedle nově budovaného přestupního terminálu šaliny u nemocnice Bohunice (viz. fotografie). Lanovka tak značně uleví přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, nejvíce lince 25, která Pisárky a Kampus spojuje nyní. DPMB má již vybraného projektanta a spočítané náklady na stavbu ve výši cca 0,5 mld. Kč.
Technické údaje lanovky
Horní stanice lanovky bude vratná, dolní stanice pak napínací a pohonná. Kapacita lanovky je 2000 osob/h, kdy v intervalu přibližně 14,4 vteřiny pojede po trase dokola 77 kabin s cestujícími (v přepočtu cca 8 osob/kabina). Vzdálenost mezi vozy je 72m, jízdní rychlost lanovky 5,0 m/s. Výkon motoru lanovky – trvalý 472kW, rozjezdový 614kW. Délka nekonečného lana bude 3,5 km, převýšení cca 71m, průměrný sklon cca 4,2 %, maximální sklon lana cca 33,6 %, rozchod lana na trati cca 5,7m.