Právě jste otevřely první článek, který se týká dopravního víkendu a oslav 90 let autobusů a 120 let elektrických tramvají v Brně, které proběhly ve dnech 22. a 23. srpna 2020. V tomto článku se zaměříme na sobotní Den otevřených dveří jedné ze dvou brněnských tramvajových vozoven – pisárecké. Není náhoda, že si brněnských dopravní podnik vybral právě tuto vozovnu. Ta prošla v uplynulých letech totiž výraznou rekonstrukcí a proměnou.
Celá akce byla zahájena konvojem vybraných historických tramvají z centra města (náměstí Svobody) směr vozovna Pisárky v 11 hodin. Tuto skutečnost mapuje fotografie níže, kde byly v ulici Nádražní vyfotografovány za sebou tři nejstarší brněnské tramvaje z Technického muzea Brno nebo sbírky retro vozidel DPMB. Jedná se o historické soupravy mv ev. č. 57 + vv ev. č. 205, KPS Brno 4MT2 ev. č. 134 + 313 a KPS Brno mv6.3 ev. č. 107 + vv ev. č. 215 (mv = motorový vůz, vv = vlečný vůz), které začaly v Brně jezdit přibližně před 100 lety.
Následně konvoj přijel v 11.20h. k nové hale denního ošetření vozidel v Pisárkách, která byla v 11.30h. slavnostně pokřtěna za účasti generálního ředitele DPMB p. Havránka a primátorky města Brna paní Vaňkové. Poté byly do haly vpuštěni první návštěvníci.
Jak vidíte na fotografiích níže, v nové hale denního ošetření vozidel byl k vidění dispečink vjezdu a vystaveno několik brněnských tramvají, které si cestující mohli prohlédnout. Šlo o Škoda 13 T ev. č. 1935 a EVO2 ev. č. 1825.
Dále byla možnost nahlédnout do servisní haly vozidel, kde byla vystavena ex. pražská souprava tramvají ČKD T6A5 ev. č. 1225+1226 a návštěvníci mohli vlézt do „servisního kanálu“ pod tramvaj a prohlédnout si podvozek.
Další část prohlídky byla pod nově zastřešenými kolejemi mezi starými a novými halami. Zde byly vystaveny další zástupci od různých typů brněnských tramvají, a to konkrétně ČKD KT8D5N ev. č. 1733, K3R-N ev. č. 1751 A souprava tramvají ČKD T6A5 ev. č. 1205+1206 a jiné. Velice zajímavé bylo nahlédnutí do brněnské odmrazovací tramvaje ČKD T3M ev. č. 1544 nebo do nové myčky vozidel.
Nechyběly také stánky se suvenýry a občerstvením. Návštěvníci si mohli také prohlídnout některé komponenty z tramvají nebo si například pomocí ovladače vyzkoušet nasazovat a sundávat sběrač proudu. Několik tramvají bylo vystaveno také v přední části před halami. Jednalo se o čkd KT8D5R.N2 ev. č. 1722, ČKD T3R.EV ev. č. 1562 a EVO2 v dračím polepu ev. č. 1823