Před třiceti lety, tedy 25. 1. 1983, naposledy do pravidelného provozu v Praze vyjela tramvaj T1, předchůdkyně legendární T3. První tramvaj typu T1 (tehdy se označovala římským číslem T I) projela pražskými ulicemi při předváděcí jízdě 22. listopadu 1951. Jednalo se o elegantní vůz zcela nové koncepce, která vycházela z amerických vozů PCC, vybavený dvěma dvounápravovými podvozky.
Na počátku padesátých let tak byla zahájena zásadní obměna vozového parku spočívající v postupném nahrazování dosavadních dvounápravových tramvají. Proti původním předpokladům tato proměna trvala o více jak deset roků déle a skončila až v roce 1974.




Česká pošta je dnes jediný státní podnik, který provozuje velký počet vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). V současné době má ve svém vozovém parku přes 470 CNG vozidel. V nejbližší době přibude dalších 10 nákladních vozidel na zemní plyn. Provoz vozidel hodnotí jako bezproblémový a již zaznamenala úsporu nákladů na pohonné hmoty.