Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

dpoV Ostravě cestující dobře znají autobusy poháněné stlačeným zemním plynem (CNG), taktéž provoz elektrobusů se nadále rozšiřuje dodávkou 24 nových elektrobusů. U DPO však dostala zelenou i další alternativní paliva. Dnes se zaměříme na vodíkový pohon.

Vodik
Vizualizace: DPO.

Číst dál: Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová linka č. 119 se změnila na trolejbusovou linku č. 59

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 6. března 2024 odpoledne zahájil provoz na druhé, nově vybudované trolejbusové trati ve městě mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha. Obsluhovat ji budou velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda–Solaris 24m na lince č. 59, která plně nahradila dosavadní autobusovou linku č. 119. Výměnu vozidel DPP provedl v průběhu 24 minut v čase od 14:41 do 15:05. Díky nasazení nejdelších trolejbusů v ČR DPP na lince na/z Letiště Václava Havla Praha zvýší přepravní kapacitu o cca 30 % při zachování stejného jízdního řádu. Kromě toho ročně ušetří stovky tisíc litrů nafty a sníží emise CO2 zhruba o 1300 tun. Obě investiční akce, výstavbu infrastruktury této trolejbusové tratě i nákup 20 velkokapacitních trolejbusů, financuje Evropská unie v rámci Národního plánu obnovy, aby podpořila rozvoj čisté veřejné dopravy v Česku.

2024 03 06@417@@Nádraží Veleslavín
417

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová...

Dopravní podnik města Hradce Králové zařadil nové autobusy Iveco. Obnovy se dočkají také trolejbusy

hradecDo vozové flotily Dopravního podniku města Hradce Králové (DP) bude aktuálně během února 2024 po nezbytných procedurách a přípravách postupně zařazeno (pod ev. č. 117 – 127) jedenáct zbrusu nových moderních dvounápravových plně nízkopodlažních autobusů značky Iveco Urbanway 12 M diesel – Cursor 9, které v běžném provozu nahradí starší postupně vyřazované vozy.

DPMHK   Urbanway (2)
Nové autobusy Iveco Urbanway 12 M v areálu Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK.

Číst dál: Dopravní podnik města Hradce Králové zařadil nové autobusy Iveco. Obnovy se dočkají také trolejbusy

Obnova a posílení vozového parku v krajském městě pod Ještědem

LiberecDne 17.března 2023 vypsal Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. výběrové řízení na 15 kloubových autobusů s pohonem na CNG v délce do 19 metrů a to s vyhodnocením na cenu 152,5 milionů Kč. V původním znění tiskové zprávy se mělo jednat o dodání 5 vozů během roku 2024, 5 vozů během roku 2025 a 5 vozů během roku 2026 nebo 2027, avšak nutnost zařazení těchto vozidel v co možná nejkratším termínu vzhledem k radikálnímu zvýšení poptávky ze strany cestujících si vyžádalo úpravu tohoto znění. Původní počet z 15-ti vozidel byl upraven na 16 a termín dodání na 8 vozů v roce 2024 a 8 vozů v roce 2025. Do tohoto řízení se přihlásili výrobci Otokar, Solaris, SOR a Tezas co by dodavatel vozidel značky Iveco. 27.6.2023 pak byla uzavřena smlouvas výrobcem SOR Libchavy s vozem SOR NSG18, který si za původně určených 15 vozů řekl 140,2 mil.Kč.

2024 03 01@@@Garáže DPMLJ (1)
Dva nové kloubové autobusy SOR NSG 18 v garážích Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

Číst dál: Obnova a posílení vozového parku v krajském městě pod Ještědem

Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: