Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. zavedl v neděli 11. prosince 2016 celodenní nástup předními dveřmi na linkách č. 21 a 81. Zkušební nástup předními dveřmi na těchto linkách měl probíhat v následujících měsících a poté dojít vyhodnocení a rozhodnutí o dalším postupu.

2024 03 15@7756@7T5 9784@Outlet centrum
Od 1. dubna 2024 bude také na lince č. 32 celodenní nástup pouze předními dveřmi.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

Společnost TQM – holding obnovuje svůj vozový park na Valašsku a Rožnovsku

TQMOpavská společnost TQM – holding s.r.o. provozující veřejnou linkovou dopravu na Valašsku a Rožnovsku a provozující MHD ve Valašském Meziříčí, odprodala počátkem roku 2024 dva starší autobusy SOR CN 12 vyrobené v roce 2010. Jednalo se o vozy RZ: 6T6 6275 (ev. č. 98044) a 8T8 9526 (ev. č. 98045). Oba autobusy byly vedené pod provozovnou v Rožnově pod Radhoštěm a sloužily jako záložní vozidla. Autobusy byly nabízeny k odprodeji na serveru www.bazos.cz. Na stejném serveru je nyní nabízen další vůz SOR CN 12 RZ: 7T6 7853, který je provozován v Opavě.

2024 03 15@@@Kar group a.s. Ostrava (1)
Nové autobusy Iveco Crossway LE 12 M LINE pro dopravce TQM - holding s.r.o. u ostravského dealera KAR group.

Číst dál: Společnost TQM – holding obnovuje svůj vozový park na Valašsku a Rožnovsku

Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

dpoV Ostravě cestující dobře znají autobusy poháněné stlačeným zemním plynem (CNG), taktéž provoz elektrobusů se nadále rozšiřuje dodávkou 24 nových elektrobusů. U DPO však dostala zelenou i další alternativní paliva. Dnes se zaměříme na vodíkový pohon.

Vodik
Vizualizace: DPO.

Číst dál: Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová linka č. 119 se změnila na trolejbusovou linku č. 59

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 6. března 2024 odpoledne zahájil provoz na druhé, nově vybudované trolejbusové trati ve městě mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha. Obsluhovat ji budou velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda–Solaris 24m na lince č. 59, která plně nahradila dosavadní autobusovou linku č. 119. Výměnu vozidel DPP provedl v průběhu 24 minut v čase od 14:41 do 15:05. Díky nasazení nejdelších trolejbusů v ČR DPP na lince na/z Letiště Václava Havla Praha zvýší přepravní kapacitu o cca 30 % při zachování stejného jízdního řádu. Kromě toho ročně ušetří stovky tisíc litrů nafty a sníží emise CO2 zhruba o 1300 tun. Obě investiční akce, výstavbu infrastruktury této trolejbusové tratě i nákup 20 velkokapacitních trolejbusů, financuje Evropská unie v rámci Národního plánu obnovy, aby podpořila rozvoj čisté veřejné dopravy v Česku.

2024 03 06@417@@Nádraží Veleslavín
417

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová...

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: