Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Největší nákladní letadlo přistálo v Mošnově

Největší komerčně využívané nákladní letadlo světa, navíc v jediném funkčním exempláři, přiletělo v pondělí 26. ledna v 13:23 na Mošnovské letiště. Na přepravu obrněné techniky do Afriky si ho objednala společnost Excalibur Army.

26.1.2015 - A...
26.1.2015 - A...
26.1.2015 - A...

Letoun Antonov An-225 Mrija.

Během tohoto týdne navíc letoun odletí a přistane v Mošnově ještě dvakrát. Nabízíme pohled na velmi přibližný rozpis:

● přílet 26.1.2015 12:30
● odlet 27.1.2015 18:00
● přílet 28.1.2015 18:30
● odlet 30.1.2015 08:00
● přílet 31.1.2015 18:30
● odlet 2.2.2015 08:00

Číst dál: Největší nákladní letadlo přistálo v Mošnově

Mezi Opavou a Hlučínem vyjel první vlak tažený lokomotivou na CNG

České dráhy uvedly 15. ledna 2015 do osobní dopravy jako vůbec první v celé střední Evropě lokomotivu poháněnou na stlačený zemní plyn (CNG). Jedná se původně o dieselovou lokomotivu řady 714, kterou České dráhy poskytly na přestavbu do společnosti Vítkovice Doprava a.s. (člen skupiny Vítkovice Machinery Group). Ta spolu s Výzkumným ústavem železničním tento stroj rekonstruovala a vyvinula z něj plynovou lokomotivu, která obdržela nové označení 714.801-8. V ověřovacím provozu bude obsluhovat tři páry osobních vlaků na trati Opava východ – Hlučín. Cílem zkušebního ověřovacího provozu je prokázat, že lokomotiva s pohonem na CNG ušetří oproti dieselové lokomotivě podobných parametrů téměř polovinu nákladů.

16.1.2015 - 714 801-8 - Opava východ

Lokomotiva řady 714 801-8 poháněná na CNG ve stanici Opava východ.

Číst dál: Mezi Opavou a Hlučínem vyjel první vlak tažený lokomotivou na CNG

Dodávky nových CNG autobusů v Moravskoslezském kraji

Jak již jsme informovali v dřívějším článku, díky miliardové dotaci ze Státního fondu životního prostředí dopravci na ostravsku výrazně obnoví svůj autobusový vozový park novými nízkopodlažními vozidly s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Provedli jsme průzkum jaká konkrétní vozidla budou dodávána do dopravních společností na Ostravsku.

Dopravní skupina 3ČSAD a.s.
Ve výběrovém řízení na dodávku nových CNG autobusů vyhrála společnost SOR Libchavy spol. s r.o., která dodá třem dopravcům ČSAD Frýdek-Místek a.s., ČSAD Havířov a.s. a ČSAD Karviná a.s. celkem 55 nových vozidel z nichž bude 25 vozidel v městském provedení.

Již nyní se po moravskoslezských silnicích prohání tři meziměstská vozidla značky SOR na CNG, které se staly prvními vlaštovkami z tohoto výběrového řízení. Všechny vozy by pak měly být dodány do 1. září 2015.

Číst dál: Dodávky nových CNG autobusů v Moravskoslezském kraji

Studie „E-mobilita v MHD“: 4000 stažení z portálu Proelektrotechniky.cz, aktualizace v přípravě

proelektrotechniky maleStudie „E-mobilita v MHD“, zabývající se stavem a vývojem elektrických autobusů v ČR a ve světě, kterou zpracovala v roce 2013 firma Ing. Jakub Slavík, MBA – ConsultingServices pro potřebu Sdružení dopravních podniků ČR a která je volně přístupná na našem portále www.proelektrotechniky.cz , zaznamenala začátkem ledna 2015 čtyři tisíce zájemců, kteří si ji z portálu stáhli. Dalším desítkám čtenářů– zejména představitelům ministerstev a dalších rozhodujících institucí – byla distribuována přímo nebo skrze partnerské organizace zpracovatelské organizace a našeho portálu. Zahraniční zájemci měli možnost si obsah studie přečíst díky obsáhlému článku v americkém časopise JournalofTraffic and TransportationEngineering (ke stažení zde: http://www.proelektrotechniky.cz/pdf/Study_Ebuses.pdf ) nebo z přednášky na Evropském dopravním kongresu 2013, uveřejněné na serveru www.academia.edu, kde zaznamenala čtenáře z Evropy i zámoří.

Z této bilance je zřejmé, že o problematiku elektrických autobusů je stále rostoucí zájem mezi dopravci, zadavateli veřejné dopravy, dotčenými ministerstvy, výrobci, školami a dalšími důležitými veřejnými a soukromými institucemi. Zájem je zjevný nejen v ČR, ale i v zahraničí. Jako odborní partneři Sdružení dopravních podniků ČR v rámci Pracovní komise pro elektromobilitu (http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/119.php) ji její zpracovatelé dále využívají jako názorný podklad pro podporu rozvoje elektrických autobusů v ČR a jeho spolufinancování z veřejných zdrojů.

Číst dál: Studie „E-mobilita v MHD“: 4000 stažení z portálu Proelektrotechniky.cz, aktualizace v přípravě

Městská hromadná doprava v italském Římě

Hlavní město Itálie je vybaveno všemi druhy dopravních prostředků, avšak při turistické návštěvě jich mnoho nevyužijete, protože slouží převážně obyvatelům metropole.

Pokud jde o organizaci dopravy, pak klasické úsloví zní “Všechny cesty vedou do Říma”, nicméně přesněji by mělo být ve tvaru “Všechny cesty vedou na Termini”. Toto centrální nádraží je průsečík všech dopravních prostředků ze všech směrů, přičemž jej nemůžete minout. Jde o rozsáhlé slepé vlakové kolejiště s navazujícím autobusovým nádražím, linkou tramvají, jedinou přestupní stanicí dvou linek metra, úzkokolejkou a trolejbusy. Všechno pěkně v centru města.

Provozovatelem sítě MHD je městský dopravce ATAC. V integrovaném systému METREBUS ROMA je rovněž zahrnut dopravce Trenitalia pro vlakový příměstskou dopravu a autobusový dopravce COTRAL pro obsluhu vzdálenějších oblastí.

Metro
je nejvýhodnější prostředek pro pohyb kamkoliv, neboť má dostatečnou kapacitu, jezdí často a je dobře značené. V Římě jsou dvě linky, modernější A značená oranžově a starší modrá B. Protínají se ve stanici Termini.

Číst dál: Městská hromadná doprava v italském Římě

Výběr dopravce

Probíhající výluky

Jste zde: