Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Tramvaj ve finském Tampere - první vůz

Tramvaje v Tampere vyjedou s cestujícími poprvé 9. srpna 2021, to je nejnověji oznámené datum. V tomto městě vzniká celý tramvajový provoz na zelené louce, přičemž v dávné minulosti zde jezdily trolejbusy. Současná obslužnost města je zajišťována autobusy a několika elektrobusy.

Průběh stavby tramvajové trati v Tampere (3)
Průběh stavebních prací na novém tramvajovém provozu ve finském městě Tampere.

Ve Finsku jezdí nyní tramvaje jen v Helsinkách, zde ovšem na úzkém rozchodu 1000 mm, zatímco v Tampere jde o rozchod standardní 1435 mm a jen pro doplnění uvádíme, že místní železnice je unikátně širokorozchodná na 1524 mm. O průběhu stavby jsme napsali reportáž dříve.

Číst dál: Tramvaj ve finském Tampere - první vůz

Stovka českých elektrobusů a další perspektivy v klimatické nouzi s omezenými financemi: zpráva z konference „Elektrické autobusy pro město VIII“

proelektrotechniky maleDne 27. listopadu 2019 se v Praze konal osmý běh konference „Elektrické autobusy pro město“, organizované firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která je provozovatelem tohoto portálu. Konference, které se zúčastnilo přes 150 zástupců dopravců, municipalit, průmyslu, škol a dalších zainteresovaných osob a organizací, byla pořádána opět jako součást mezinárodního veletrhu Czechbus, tentokrát v nových prostorách výstaviště PVA EXPO v Praze-Letňanech. Tato mezinárodní konference se konala pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR a Dopravného podniku mesta Košice.

Konference27 11
Pohled na účastníky konference.

Číst dál: Stovka českých elektrobusů a další perspektivy v klimatické nouzi s omezenými financemi: zpráva z...

Pozvánka na konferenci Elektrické autobusy pro město VIII

Elektrické autobusy pro město VIII

doprovodný program veletrhu CZECHBUS 2019

pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR

27. listopadu 2019

Výstaviště Praha-Letňany, Velký sál 1

proelektrotechniky maleKonference Elektrické autobusy pro město, pořádaná konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR, se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace.

26.11.2015   Elektrické autobusy pro město IV.   Škoda (1)
Konference Elektrické autobusy pro město v rocce 2015, prezentace společnosti Škoda Electric.

Číst dál: Pozvánka na konferenci Elektrické autobusy pro město VIII

Škoda Transportation získala zakázku na dodávku souprav metra pro Varšavu

Škoda Transportation byla potvrzena jako vítěz tendru na dodávku až 45 šestivozových souprav metra pro polskou metropoli Varšavu. První souprava bude předána zákazníkovi do dvou let od podpisu kupní smlouvy. Celková hodnota kontraktu činí necelých 8 mld. korun.

Warszawa
Vizualizace vozů metra varšavského metra.

Číst dál: Škoda Transportation získala zakázku na dodávku souprav metra pro Varšavu

Pochybné zadávání zakázek dopravci ČSAD Vsetín a.s.

Již je to několik týdnů co dopravce ČSAD Vsetín a.s. zahájil podle vyhraného výběrového řízení dopravní obslužnost Opavska a Vítkovska v Moravskoslezském kraji a vystřídal tak dlouholetého dopravce v tomto regionu společnost TQM – holding s.r.o. Začátky byly relativně kruté řidiči neznali trasy, neboť si dopravce pro nedostatek řidičů vypůjčil své řidiče z holdingu Z-Group. Častými jevy podlé cestujících kteří se vyjadřovali na sociálních sítích byly vynechané spoje a nebo dokonce, že řidiči nevěděli ani kde mají jet. Situace se pomalu uklidnila, ale ovšem někdy ještě výjimečně nastane, že cestující se svého spoje nedočkají. Podle nás kraj toto výběrové řízení totálně spackal… pokládáme si otázku jak může vyhrát dopravce, který nabídne 100% vozového parku na CNG a nemá postavenou plničku CNG ani do dnešního dne? Není žádnou novou informací, že autobusy ČSAD Vsetín jezdí tankovat např. i 30 km do Ostravy a nebo jiných měst. Těmito nesmyslnými přejezdy které si dotuje samo ČSAD se logicky myslícímu člověku musí vybavit, že se toto podnikání nevyplatí a společnost výrazně prodělává a za další pokud vezmeme v potaz ekologii tak těmito zbytečnými ,,tankovacími“ přejezdy postrádá smysl ,,ekologických“ CNG autobusů neboť dnešní dieselové motory s emisní normou EURO 6 produkují podobné množství škodlivin jako motory s pohonem na CNG. A určitě by produkovali míň škodlivin protože nemusí jezdit tankovat skoro denně cca 60 km a někdy i dál. Začne opět ,,plný“ provoz po velkých prázdninách uvidíme jak na tom dopravce bude, protože je známo, že stále nemá plný stav řidičů a vypomáhá dost řidičů z řad brigádníku a ostatních společností Z-Group, což nejde stále takto aplikovat neustále.

@22 0006@6Z5 8242@Opava, Východní nádraží (1)
Autobus Scania Citywide Suburban LE 12 M dopravce ČSAD Vsetín a.s. vyfotografovaný v Opavě u Východního nádraží.

Číst dál: Pochybné zadávání zakázek dopravci ČSAD Vsetín a.s.

Jste zde: