Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Lafer HD J 12

Jedná se o jediný autobus svého druhu na světě. Toto vozidlo bylo vyrobeno v roce 2001 konstruktérem Ladislavem Jiráčkem. První registrace tohoto vozidla proběhla dne 26. 6. 2001 v Chrudimi, vůz obdržel SPZ: CRA 20-25 a prvním majitelem se stal jeho výrobce - Ladislav Jiráček, který jej provozoval v cestovní kanceláři REDOK Travel s.r.o. V roce 2008, přesněji 31. 3. 2008 se novým majitelem tohoto vozidla stala Autodoprava Václav Míšek, se sídlem v Ostravě - Porubě. Vůz se stále nachází u Autodopravy Václav Míšek a obdržel při registraci RZ: 4T9 1829.

 

Druh vozidla

Dálkový autobus

Tovární značka, typ

Lafer HD J 12

Podvozek

Výrobce: Ladislav Jiráček

Rok výroby: 2001

Výrobní číslo (VIN): TM9HDJ12X1JJL5001

Motor

LIAZ a.s. Jablonec n/N.

Typ: M 1.2C-M 640 SE

Výrobní číslo: Y 31-739-0024.47.

Max. výkon: 242 kW/2000 ot [min-1]

Zdvihový objem: 11 846 cm3

Rok výroby: 2001

Karoserie

Výrobce: Ladislav Jiráček

Druh: Polosamonosná-uzavřená

Barva: Metalíza světle zelená

Výrobní číslo: 001

Rok výroby. 2001

Počet míst k sezení/stání/lůžek

50/0/1

Celkové rozměry

Délka: 12 000 mm

Šířka: 2 500 mm

Výška: 3 700 mm

Hmotnost

Pohotovostní: 13 100 kg

Užitečná (včetně obsluhy): 4 900 kg

Celková: 18 000 kg

Maximální rychlost

100 km/h s omezovačem rychlosti

Splňující emisní norma

EURO 2

Výbava

ABS: ANO

ASR: ANO

Retardér: ANO

Airbag (počet): 0

Nezávislé topení: ANO

Počet převodových stupňů

8+1

SPZ/RZ vozidla

CRA 20-25 (do 28.3.2008) – Majitel Ladislav Jiráček

4T9 1829 (současná) – Autodoprava Václav Míšek



Scania Irizar

 

- Scania představila tento model v roce 2002. O rok později obdržel ocenění „Best coach in Spain“ (Nejlepší autobus ve Španělsku) a těsně poté icenu „European coach of the year“ (Autobus roku v Evropě).

- Vyráběn byl v dvou nebo tří - nápravové verzi a v délkách 11-15 metrů.

- Zajímavostí u tohoto vozu je široká škála sedadel, kterou bylo možno jej vybavit. Jedná se o verze Grand Luxe, Luxe a standardní verze.

- Autokar může pohánět dvanáctilitrový řadový šestiválec o výkonu 420 a 470 koní nebo dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 16 litrů s výkonem 480, 500, 520 nebo 580 koní. Točivý moment se pohybuje okolo 1200 Nm.

-          Montovanou převodovkou v tomto voze je osmistupňová Opticruise s šestistupňovým retardérem.

- Kapacita autobusu činí 65 cestujících

- Výbava testovaného vozu: GPS, CD, DVD, 3 monitory, ABS, ASR, ESP, ELC (poklek vozu), WiFi, 3    kamery (1 vnější), kuchyňkou a samozřejmě WC.

- Předváděný autobus vlastní společnost MIRO bus s.r.o. se sídlem v České Lípě

Motor:

Scania

Výkon:

388 Kw (420HP)

Počet válců:

6

Počet míst k sezení:

65

Počet míst k stání:

-

Objem válců (cm3):

12 000

Emisní norma:

EURO 3

Délka (mm):

14 950

Šířka (mm):

2 500

Výška (mm):

3 900

Rok výroby:

2005

Převodovka/Počet převod. stupňů:

Opticruise/8

 

Zdroj: Vlastní zdroje

 

Setra S 416 GT-HD

 

- Třínápravový autobus, který firma Kässbohrer Setra představila začátkem roku 2006.

- Typ HD se od původního modelu S 416 GT liší pouze zvýšenou podlahou, díky které se uvolnil větší prostor 
   pro další zavazadla. (HD – High Deck)

- Setra své autokary řadí do tří skupin:

  • Top Class – nejluxusnější autokary
  • Comfort Class – zde je zařazen model S 416 GT HD
  • Multi Class – městské autobusy

- Autobus je poháněn šestiválcovým přeplňovaným motorem s obsahem 12 litrů a emisní normou EURO V.
  Maximální výkon je 321 kW.

- Kapacita autobusu činí 53 cestujících.

 

Vůz patří firmě Eurolines.

 

 

Motor:

MB OM 457 LA BlueTec

Objem válců/Počet válců:

11 967 cm3 / 6

Výkon:

321 Kw/428 HP

Emisní norma:

EURO 5

Počet míst k sezení:

53

Počet míst k stání:

-

Délka: (mm)

13 020

Šířka: (mm)

2 550

Výška: (mm)

3 620

Rok výroby:

2006

Převodovka:

MB GO 210

Točivý moment: (Nm)

1549

 

 

Zdroj: Vlastní zdroje, www.setra.de

Setra S 208 H

Setra S 208 H Setra S 208 H

 

 

- Firma Kässbohrer Setra přišla na trh s tímto modelem v roce 1979 a vyráběla ho až do roku 1983.

- Je to nejmenší vyráběný model řady 200.

- Tento malý vůz je odlišný od všech ostatních jednou podstatnou věcí. Nemá vzduchové pérování, nýbrž 
  klasické pérování s vinutými pružinami na přední nápravě a listovými pery na zadní nápravě.

- Autobus pohání vodou chlazený přeplňovaný šestiválec značky Mercedes-Benz o objemu 5,7 litru
  Výkon motoru je pouhých 168 koňských sil, což je dostatečný výkon pro tento minibus.

- Pojme maximálně 29 osob. Tato kapacita jej řadí do skupiny malokapacitních autobusů.

 

Vůz patří firmě Ionian Transport se sídlem na ostrově Zakynthos v Řecku.

 

 

Motor:

Mercedes-Benz OM 352

Výkon:

125 Kw(168HP)

Počet válců:

6

Míst k sezení:

29+1+1

Míst k stání:

-

Objem válců:

5675 cm3

Délka (mm):

7600

Šířka (mm):

2500

Výška (mm):

3070

Hmotnost (kg):

9500

Počet převodových stupňů:

6

 

 

Zdroj: http://www.konrad-auwaerter.de, vlastní zdroje

Karosa LC 936 XE

- Model dálkového autobusu vyráběného v letech 1996-2001. Od roku 1999 je znám pod označením LC 936 E a LC 936 XE.

-  Konstrukce je velice podobná jako u typu C934, zásadní odlišností je však ploché zadní čelo a dvoje jednokřídlé dveře. U některých typů byly použity druhé dveře pouze jako nouzové.

- Modely LC 936 XE mají novou přední světelnou jednotku používanou u Axerů.

- Vozy se dodávaly pouze s motory Renault. První a nejslabší dosahovaly výkonu 250 koňských sil, druhé modernější měly téměř 300 koňských sil. (od 1999) Motory jsou samozřejmě přeplňované s mezichlazením nasávaného vzduchu.

- Použita byla osmistupňová převodovka od firmy Praga, stejná jako u typu LC 736.1022.

- Do autobusů byl montován retardér od firmy Telma.

- Standardní výbava vozu zahrnuje klimatizaci, dvě obrazovky s video systémem.

 

Autobus patří Hasičskému záchrannému sboru MS kraje.

 

Model:

LC 936

LC 936 E / LC 936 XE

Motor:

Renault 062045/A41

Renault 062045/C41

Výkon:

186 Kw (250HP)

217 Kw (290HP)

Objem (cm3):

9840

Převodovka:

Praga 8P 120

Výška (mm):

3 165

Šířka (mm):

2 500

Délka (mm):

11 325

Počet míst k sezení:

42

47

Počet míst k stání:

-

-

Hmotnost (kg):

18 000

Maximální rychlost (km/h):

100

120

Retardér:

Telma F2000

  

Zdroj: Vlastní zdroje, www.vitula.webz.cz

Jste zde: