Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice nakupuje nové autobusy

zlin logoOsm nových autobusů pořizuje v tomto roce do svého vozového parku Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (dále jen DSZO). Dnes byly vypraveny na pravidelné linky s cestujícími všechny tři nové autobusy Iveco Urbanway 12 M ev. č. 685, 686 a 687. Stejný počet svých nejstarších autobusů DSZO v tomto roce vyřadí a nabídne k odprodeji.

2021 02 04@687@7Z0 0658@Otrokovice, tř. Osvobození
Jeden ze tří nových autobusů Iveco Urbanway 12 M ev. č. 687.

Číst dál: Dopravní společnost Zlín-Otrokovice nakupuje nové autobusy

Elektrobus Škoda E’City v pravidelném provozu

zlin logoDopravní společnost Zlín-Otrokovice s.r.o. (dále jen DSZO) zařadila do pravidelného provozu s cestujícími svůj historicky první elektrobus Škoda E’City. V minulém článku jste se mohli dozvědět, že se jedná o jediný exemplář tohoto typu, který byl vystaven na veletrhu Czechbus 2017, kde po ukončení veletrhu byl prakticky ihned prodán dopravci DSZO. Po problémech za pozdní dodání vozidla plzeňskou Škodovkou, uplatňoval dopravce DSZO smluvní sankce za nedodržení smlouvy. Více informací naleznete v tomto článku.

2020 07 08@911@EL9 92AF@ul. tř. Tomáše Bati
Elektrobus Škoda E’City ev. č. 911 projíždí ulicí třída Tomáše Bati v Otrokovicích.

Číst dál: Elektrobus Škoda E’City v pravidelném provozu

Ve Zlíně vyřadili jedinečný trolejbusový prototyp

zlin logoPo patnácti letech provozu ukončil svou službu na linkách MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice první nízkopodlažní kloubový trolejbus. Vozidlo Škoda 25 Tr Citybus má najeto 1 021 121 kilometrů. Podle znaleckého posudku i doporučení výrobce se po vzniklé závadě již nevyplatí trolejbus opravovat.

2019 05 07@401@@Sportovni hala
Trolejbus Škoda 25 Tr Citybus ev. č. 401, vyfotografovaný na konečné zastávce Sportovní hala.

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice zakoupila v roce 2005 svůj tehdy první nízkopodlažní třínápravový kloubový trolejbus s dieselagregátem od výrobce Škoda Electric Plzeň za 11,7 milionu korun (bez DPH). Šlo o prototyp tohoto nového trolejbusu, který dosud nebyl nikde nasazen do běžného provozu. Byl vyroben v roce 2004, a než se dostal do Zlína, fungoval rok jako zkušební a předváděcí vozidlo výrobce. V DSZO dostal tento vůz evidenční číslo 401. Prototyp vznikl u výrobce nestandartní přestavbou karoserie z autobusu na trolejbus. Ve stejném provedení se další přesně takový trolejbus nevyrobil.

Číst dál: Ve Zlíně vyřadili jedinečný trolejbusový prototyp

Prvním bateriovým kloubákem se ve Zlíně již svezli první cestující

zlin logoNový bateriový článkový trolejbus Škoda 35 Tr vyjel ve čtvrtek 12. března 2020 do ulic Zlína a Otrokovic poprvé s cestujícími. Během asi jednoho a půl měsíce ujede na linkách MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice povinných osm tisíc zkušebních kilometrů s cestujícími, aby mohl být Drážním úřadem schválen pro trvalé používání.

2020 03 13@414@@třída Tomaše Bati
Nový bateriový trolejbus Škoda 35 Tr ev. č. 414 v Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. Vůz projíždí třídou Tomáše Bati ve Zlíně.

Číst dál: Prvním bateriovým kloubákem se ve Zlíně již svezli první cestující

Novinky ze Zlína

zlin logoDopravní společnost Zlín – Otrokovice s.r.o. (dále jen DSZO), provozující autobusovou a trolejbusovou dopravu ve městech Zlín a Otrokovice, obohatila svůj vozový park o nový kloubový parciální trolejbus i elektrobus z produkce plzeňské Škody.

2020 02 14@414@@Vozovna DSZO
Nový zlínský parciální trolejbus Škoda 35 Tr s karoserií Iveco Urbanway ev. č. 414, vyfotografovaný v areálu vozovny DSZO.

Trolejbus Škoda 35 Tr s karoserií Iveco Urbanway
Tento vůz si DSZO objednala již v červenci 2018, ale k dodání došlo až v minulých dnech. Trolejbus typu Škoda 35 Tr s karoserií Iveco Urbanway není úplnou novinkou. Škodovka již jeden model v roce 2018 vyrobila, proveden byl v zeleném laku, v barvách DP z italského Milána. Škoda spolu s Ivecem chtěla s tímto modelem vyhrát tamní obří zakázku, ovšem byla poražena Solarisem s elektrickou výzbrojí Kiepe Electric. Po neúspěšném výběrovém řízení byl prototypový trolejbus přestavěn na trolejbus v designu Crealis. Tato přestavba byla o něco úspěšnější, neboť plzeňská Škodovka spolu s Ivecem vyrobila na základě vyhrané zakázky trojici parciálních trolejbusů pro francouzské město Limoges.

Číst dál: Novinky ze Zlína

Jste zde: