Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik města Olomouce obnovil tramvajový provoz do Pavloviček

DPMOOd půlky října tramvaje neobsluhovaly rovnou tři městské části Olomouce, Hodolany, Bělidla a Pavlovičky. Po téměř měsíční výluce linky č. 4 byl provoz obnoven. Díky srážce kamionu s vlakem na ulici Divišova došlo k výraznějšímu poškození kolejového svršku a trolejového vedení. Stále je ovšem osud 2km úseku tramvajové tratě na vážkách.

Již od přelomu září a října se uvažuje o zrušení tramvajové tratě do Pavloviček nebo o její kompletní rekonstrukci, či modernizaci. Externí posudek totiž ukázal, že je trať na hranici životaschopnosti a rekonstrukce bude za několik let nutností.

2019 01 27@247@@Hlavní nádraží
Ilustrační fotografie: Tramvaj typu Vario LFR.S ev. č. 247 na lince č. 4 odjíždí ze zastávky Hlavní nádraží směrem na konečnou zastávku Pavlovičky.

Číst dál: Dopravní podnik města Olomouce obnovil tramvajový provoz do Pavloviček

Konec provozu linky U v Olomouci

DPMOV první polovině roku 2018 si obyvatelé Olomouce ,,vydupali" příme spojení Neředína a Nové Ulice, vznikla tak nová linka s označením U. Avšak za 4 roky provozu se ukázalo, že linka není využívaná jak se původně očekávalo. Nyní už tramvaje s označením U v ulicích moravské metropole potkáme jen zřídka.

2022 11 08@207@@Neředín, krematorium
Linka U v podobě vozu Inekon Trio 2001 ev. č. 207 ve výstupní zastávce Neředín, krematorium.

Číst dál: Konec provozu linky U v Olomouci

Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

DPMOOlomouc stále nemá novou vozovnu tramvají, stávající vozovna v centru města na ul. Koželužské nedostačuje již kapacitně proto město s dopravním podnikem rozhodli o dalším provizoriu – stavbě odstavné plochy poblíž hlavního nádraží.

Původní plán byl jen vytvořit trojici kolejí v délce 101 až 207 m, na kterých mělo najít útočiště 32 tramvají. Město Olomouc se, ale rozhodlo vytvořit větší zázemí, které bude zahrnovat také odstavnou halu.

Odstavy Jeremnekova ul.

Číst dál: Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

Výstavba druhé etapy tramvajové trati na olomoucká sídliště Nové Sady a Povel

DPMOZatímco v Ostravě se sen výstavby nové tramvajové trati začíná vzdalovat, Olomouc úspěšně zahajuje stavbu druhé etapy již stávající tramvajové trati, která je provizorně ukončena v zastávce Trnkova.
Začněme rekapitulací první etapy:

  • vede od tržnice po ulici Trnkovu
  • zahájení výstavby: červen 2012
  • Zprovoznění nové trati 29. října  2013
  • délka tratě: 1394 metrů
  • na trati se nacházejí 3 inteligentní zastávky: Šantovka, V Kotlině a konečná zastávka Trnkova
  • trať není ukončena klasickou smyčkou, ale kolejovou úvratí (z důvodu dalšího prodloužení tratě), byly na tuto trať pořízeny oboustranné tramvaje Vario LF+/o
  • bude zde železniční přejezd se čtvrtým tramvajovým křížením v Olomouci, tentokrát kvůli bezpečnosti poprvé se závorami
  • První etapu stavěla společnost Stavoprojekt Olomouc a.s.

2022 11 01@114@@U Kapličky
Olomoucke tramvaje dojedou zase o něco dál. Nejnovější tramvajová konečná zastávka U Kapličky se soupravou tramvaji Vario LF+/o ev. č. 114+113.

Číst dál: Výstavba druhé etapy tramvajové trati na olomoucká sídliště Nové Sady a Povel

Nejdražší sólo tramvaj v ČR dostala Olomouc

DPMOVe čtvrtek dne 20. ledna 2022 obdržel Dopravní podnik města Olomouce (dále jen DPMO) poslední novou obousměrnou tramvaj EVO 1/o, která dostane evidenční číslo 124, a zařadí se tak ke třem již provozním tramvajím tohoto typu v Olomouci. Vedle tří oboustranných vozu DPMO provozuje také pět jednosměrných tramvají tohoto typu.

2022 01 20@124@@Vozovna DPMO (6)
Nová olomoucká tramvaj EVO 1/o ev. č. 124.

Číst dál: Nejdražší sólo tramvaj v ČR dostala Olomouc

Jste zde: