Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rozšíření ODIS o linky MHD Bruntál

ODIS
Do integrovaného dopravního systému ODIS jsou od 1. ledna 2014 zapojeny nově i obě linky MHD Bruntál.

Již od 15. prosince 2013 byly linky nově označeny čísly 851 a 852. Zajíždění MHD Bruntál do Moravskoslezského Kočova bylo nahrazeno novými spoji na příměstské lince č. 870, které bez přestupu navazují na zastávce Bruntál, rest. Sport na spoje linky č. 851. Spoje jedoucí do Kunova byly z důvodu nízkého využití zrušeny.

Na území města Bruntál (tarifní zóna 100) platí nově tarif ODIS pro jednotlivé jízdné i dlouhodobé časové jízdné platné pro tarifní oblast MĚSTO Bruntál.

Od 1.1.2014 platí na MHD Bruntál tarifní podmínky integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS.

Ceník jednotlivého městského jízdného v MHD Bruntál

Druh jízdenky Obyčejné jízdné (Kč) Zlevněné jízdné (Kč)
papírová/karta 9 4

Číst dál: Rozšíření ODIS o linky MHD Bruntál

Oslavy 20 let ROPID

Dne 23. listopadu 2013 oslavil Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (zkráceně ROPID) své 20. výročí.

K této příležitosti byla vypravena historická vozidla na několik zvláštních linek, které jezdily v hodinovém intervalu, vzájemně na sebe navazovaly a cestující se jimi mohli svézt zcela zdarma.

Trasy linek byly následující:

Tramvajová: Smíchovské Nádraží – Sídliště Řepy; na linku byly nasazeny tramvaje typu ČKD T1 a T3.

Autobusová: Sídliště Řepy – Zličín – Rudná u Prahy; na linku byly nasazeny autobusy typu Karosa ŠL 11, Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO s vlekem.

Vlaková 1: Rudná u Prahy – Praha Smíchov; na linku byla nasazena souprava složená z motorových vozů M262.0 a M286.1 a dvou vložených vozů.

Číst dál: Oslavy 20 let ROPID

Czechbus 2013: Premiérová účast čínského Yutongu, největšího výrobce autobusů na světě

Poprvé se veletrhu Czechbus v Praze - Holešovicích účastnil největší autobusový výrobce na světě – společnost Yutong. Její autobusy poháněné americkými motory Cummins jsou dnes exportovány do více než třiceti zemí světa. Na veletrhu poprvé v jeho historii představil Yutong příměstský a městský autobus ZK6121HQ a příměstské vozidlo pro přepravu na kratší vzdálenosti ZK6126HGA Low-Entry, s kterým se můžete v tuzemsku setkat především ve Zlínském kraji, kde jej provozuje dopravce ČSAD Vsetín, v jehož nátěru byl právě i vystavovaný exponát. Autobus, který pojme 42 sedících a 44 stojících cestujících, jsme se rozhodli detailněji prozkoumat, přičemž nás zaujalo zejména ergonomické tvarování pohodlných sedaček. Evidentně jsou však vsazeny příliš nízko, takže si člověk skoro musí dřepnout, aby si mohl sednout. Cestujícímu vyššího vzrůstu také může činit problém pohyb v zadní polovině vozu se zvýšenou podlahou. V lepším případě vám strop jen rozhází účes.

Číst dál: Czechbus 2013: Premiérová účast čínského Yutongu, největšího výrobce autobusů na světě

Elektrobus Stratos LE 30 E zamíří do Prahy, pak na Slovensko

V pátek 15. listopadu došlo na veletrhu Czechbus 2013 k významné události. Na stánku SKD Trade ve Střední hale Průmyslového paláce v Praze – Holešovicích si v 10 hodin zástupci Dopravního podniku Brno slavnostně převzali nový dieselový minibus Stratos LF 38.

O elektrické verzi tohoto vozidla, s kterou jste se mohli po celou dobu konání veletrhu projet na ploše před Průmyslovým palácem, jsme hovořili s Ing. Danielem Duškem, předsedou dozorčí rady SKD Trade a.s.

„V roce 2008 jsme participovali na vývoji trolejbusu SOR, jež dnes jezdí v Teplicích. Celá jeho elektrická výzbroj pochází z SKD Trade. Poté jsme si již řekli, že bychom naší elektrickou trakci mohli přenést z trakce závislé i na trakci nezávislou. Začali jsme tedy v rámci Česka hledat výrobce, který by byl schopen poskytnout šasi, do nějž by bylo možné uložit náš bateriový pohon, přičemž volba padla na Iveco a jeho podvozky Iveco Daily," popisuje historii vývoje Dušek.

Číst dál: Elektrobus Stratos LE 30 E zamíří do Prahy, pak na Slovensko

Výstavní premiéra znovuzrozeného historického kloubového autobusu Škoda 706 RTO-K

Jedinečnou příležitost seznámit se s prvním československým kloubovým autobusem Škoda 706 RTO-K budou mít tento týden návštěvníci 3. středoevropského veletrhu autobusové a hromadné dopravy Czechbus 2013.

Autobus Škoda 706 RTO-K byl vyroben Karosou Vysoké Mýto jako jediný a nedochoval se. Myšlenka obnovení existence tohoto vozidla má původ v setkání renovátorů Aloise Koutka a Ladislava Tetery s legendou značky Praga, Emilem Příhodou. Ten vyslovil myšlenku, že je velmi záslužné přinášet milovníkům historie zejména vozidla, která nikde ve sbírkách nejsou. Protože v té době ve sběratelských kolekcích autobus RTO už byl jak linkový (CAR/KAR), tak dálkový (LUX) i městský (MTZ, MTX), tak dokonce i kabriolet (vyhlídkový) a návěs NO 80 zastoupen, padla volba na kloubový RTO-K. Tento nápad vznikl u známého renovátora Ladislava Tetery.

„Původní prototyp autobusu z roku 1960 se nedochoval. Proto muselo být pro výrobu kloubového autobusu využito dvou karoserií vozů Škoda 706 RTO,“ říká Alois Koutek z Historic Bus Prague. „Jsme potěšeni, že se nám letos podařilo po více než třech letech dokončil tento unikátní autobus, který budeme moci představit odborné i laické veřejnosti u příležitosti konání veletrhu Czechbus v Praze,“ dodal Koutek.

Škoda 706 RTO...
Škoda 706 RTO...
Škoda 706 RTO...
Škoda 706 RTO...
Škoda 706 RTO...
     

Škoda 706 RTO-K

Číst dál: Výstavní premiéra znovuzrozeného historického kloubového autobusu Škoda 706 RTO-K

Výběr dopravce
Jste zde: