Přestože již před několika týdny započaly první stavební práce v ulici Veveří, a to na inženýrských sítích, nějak výrazně se nedotkly provozu MHD. Jedná se o opravy v úseku mezi zastávkami Grohova a Česká. Došlo pouze k odklonu trolejbusových linek č. 32, 34 a 36, které uzavírku objíždí sousední ulice. Hlavní stavební práce se rozběhly tento týden. Došlo k demontáži kolejí ve směru do centra. Na začátek a konec stavby byly umístěny nové nové kolejové spojky Californien tak, aby tramvaje směr centrum mohly stavbou projet protisměrnou kolejí. Vznikl zde tak jednokolejný úsek řízený návěstidly.
Probíhající stavební prace v ulici Veveří.
Záložní tramvaj typu ČKD KT8D5R.N2 ev. č. 1736 nasazená na kurz 50092, která vyjela ze stanoviště Komenského náměstí.
Kolejová vyhýbka typu Californien.
Stavební práce v ulici Veveří jsou ze dvou hlavních důvodů. Prvním z nich je havarijní stav inženýrských sítí. Práce probíhají na nejproblematičtějších úsecích kanalizace a vodovodu. Vodovodní řád je totiž z roku 1929 a kanalizační stoka z roku 1910. Dalším problémem je havarijní stav tramvajové tratě MHD, která rovněž prochází kompletní rekonstrukcí. Do června tramvajové linky budou jezdit po jednokolejném úseku, o letních prázdninách se zde zastaví provoz tramvají úplně. Stavební práce musí skončit do konce srpna 2020, jelikož od září se počítá s uzavírkou ulice Žabovřeské (stavba na VMO) a tramvajová linka č. 1 bude odkloněna kromě jiného právě také ulicí Veveří.
Probíhající stavební prace v ulici Veveří.