Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Moderní hala v Pisárkách začala sloužit k očistě a ošetření tramvají

dpmbV Pisárkách začala fungovat nová hala, která umožní důkladnější péči o tramvaje. Vozy zde každý den po příjezdu projdou očistou i kontrolou technického stavu. Hala zaujme i svým moderním vzhledem, prosklená část nabízí pohled do interiéru, venkovní pyramidové hliníkové opláštění kromě estetického dojmu také pohlcuje hluk projíždějících tramvají na lince 1. Červený portál stavby odkazuje na základní barvu města Brna.

21.11.2018   Nová hala vozovna Pisárky

18.12.2018 - ...
16.6.2019 - N...
9.4.2019 - No...
7.10.2019 - N...

Průběh stavby nové tramvajové haly ve vozovně Pisárky.

„Nová budova bude sloužit nejen pro nezbytnou údržbu a očistu tramvají, kterými denně cestují tisíce lidí, ale díky svému vzhledu a funkčnosti poskytne i zajímavý prvek do prostředí Pisárek. Schopnost této stavby pohlcovat hluk pak ocení nejen lidé, kteří v okolí žijí. Hala je skvělou ukázkou toho, že i technické zázemí může vypadat zajímavě a vhodně doplňovat své okolí,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Nová tramvajová hala   vozovna Pisárky (2)

Nová tramvajo...
Nová tramvajo...
Nová tramvajo...
Nová tramvajo...

Nová tramvajová hala ve vozovně Pisárky.

Stavba haly denního ošetření a očisty je součástí druhé etapy modernizace vozovny Pisárky. „Jedná se o významný projekt, který byl zahájen na podzim 2018 a celkově si vyžádá náklady téměř 412 miliónů korun. Je potřeba si uvědomit, že vedle investic do moderního vozového parku je nutné se umět o vozy kvalitně postarat, aby byly bezpečné a také se zvýšila jejich životnost,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

„Nová hala nám umožní provádět údržbu a očistu kvalitněji, než tomu bylo doposud. Poskytuje dva kryté kanály pro denní kontrolu podvozků tramvají, s plošinami pro náhled na elektrickou výzbroj na střeše a také pro očistu interiéru. Během léta v hale přibude ještě zařízení pro detekci vad kol a pantografů. Věřím, že i našim zaměstnancům se v nových podmínkách bude lépe pracovat,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Každodenní údržba tramvají probíhá ve večerních a nočních hodinách po návratu z provozu. Oknem, které má plochu 129 metrů čtverečních, tak mohou lidé z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin halou projede 130 vozů. Venkovní opláštění budovy je navrženo tak, aby tlumilo hluk projíždějících tramvají na lince 1. Tvoří jej 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě jen přibližně polovinu hluku. Logo DPMB umístěné na hale je v noci barevně podsvícené. V rámci druhé etapy modernizace do konce léta dojde k dokončení zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který nyní bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatnými povětrnostními podmínkami. Dále projdou opravou prostory stávající vozovny, kam bude instalována nová portálová myčka tramvají, dojde k výměně kolejí a dalším drobným úpravám.

Nová tramvajová hala   vozovna Pisárky (9)

Nová tramvajo...
Nová tramvajo...
Nová tramvajo...
Nová tramvajo...

Nová tramvajová hala ve vozovně Pisárky.

„Na projekt v budoucnu naváže stavba vratné smyčky u ulice Lipová, která umožní otáčení tramvají zajíždějících do vozovny od Bystrce blíže než v uzlu Mendlovo náměstí. Stavba je nyní ve fázi projektové přípravy,“ doplnil Havránek.

Další fotografie naleznete zde.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku města Brna a.s.

Dopravní podnik města Brna a.s.

Nové fotografie

červen 2020
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: