Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Pochybné zadávání zakázek dopravci ČSAD Vsetín a.s.

Již je to několik týdnů co dopravce ČSAD Vsetín a.s. zahájil podle vyhraného výběrového řízení dopravní obslužnost Opavska a Vítkovska v Moravskoslezském kraji a vystřídal tak dlouholetého dopravce v tomto regionu společnost TQM – holding s.r.o. Začátky byly relativně kruté řidiči neznali trasy, neboť si dopravce pro nedostatek řidičů vypůjčil své řidiče z holdingu Z-Group. Častými jevy podlé cestujících kteří se vyjadřovali na sociálních sítích byly vynechané spoje a nebo dokonce, že řidiči nevěděli ani kde mají jet. Situace se pomalu uklidnila, ale ovšem někdy ještě výjimečně nastane, že cestující se svého spoje nedočkají. Podle nás kraj toto výběrové řízení totálně spackal… pokládáme si otázku jak může vyhrát dopravce, který nabídne 100% vozového parku na CNG a nemá postavenou plničku CNG ani do dnešního dne? Není žádnou novou informací, že autobusy ČSAD Vsetín jezdí tankovat např. i 30 km do Ostravy a nebo jiných měst. Těmito nesmyslnými přejezdy které si dotuje samo ČSAD se logicky myslícímu člověku musí vybavit, že se toto podnikání nevyplatí a společnost výrazně prodělává a za další pokud vezmeme v potaz ekologii tak těmito zbytečnými ,,tankovacími“ přejezdy postrádá smysl ,,ekologických“ CNG autobusů neboť dnešní dieselové motory s emisní normou EURO 6 produkují podobné množství škodlivin jako motory s pohonem na CNG. A určitě by produkovali míň škodlivin protože nemusí jezdit tankovat skoro denně cca 60 km a někdy i dál. Začne opět ,,plný“ provoz po velkých prázdninách uvidíme jak na tom dopravce bude, protože je známo, že stále nemá plný stav řidičů a vypomáhá dost řidičů z řad brigádníku a ostatních společností Z-Group, což nejde stále takto aplikovat neustále.

@22 0006@6Z5 8242@Opava, Východní nádraží (1)
Autobus Scania Citywide Suburban LE 12 M dopravce ČSAD Vsetín a.s. vyfotografovaný v Opavě u Východního nádraží.

Další zajímavou kauzou, která proběhla medii bylo, že linka 930201 jezdící v trase Ostrava – Opava – Bruntál – Rýmařov – Šumperk, kterou na vlastní komerční riziko dnes provozuje dopravce Arriva Morava a.s. byl nucen na konci srpna provoz na této lince ukončit. Arriva, žádala Moravskoslezký kraj o roční dotaci této linky ve výši 2 milióny Kč což znamená 32,50 Kč za ujetý km. Kraj se s Arrivou nedohodl z důvodu že nenašel žádné legální řešení.

@22 2004@6Z5 8092@Opava
Autobus SOR CNG 10.5 dopravce ČSAD Vsetín a.s. v Opavě.


Záhy, ale kraj provoz této linky nezavrhl, vznikla nová linka 902920 v trase Ostrava – Opava – Bruntál – Rýmařov – Šumperk, kterou bude provozovat dopravce ČSAD Vsetín a.s. a to za 37,01 Kč za jeden ujetý Km. Linka bude v provozu od měsíce září 2019.

@22 1022@6Z4 3707@Opava
Autobus SOR CNG 12 dopravce ČSAD Vsetín a.s. v Opavě.

Kraj tedy bez soutěže přiklepl tuto linku dražšímu dopravci a vzkázal společnosti Arriva, že na tuto linku proběhne výběrové řízení, ale ovšem žádné neproběhlo, sdělil ředitel společnosti Arriva Daniel Adamka.

Výběr dopravce
Jste zde: