Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Brněnský dopravní podnik opravil koleje na Hlavním nádraží

dpmbRozsáhlejší opravy narušily provoz brněnských tramvají a nočních autobusových rozjezdů od soboty 23. do neděle 31. října 2021. Dopravní podnik města Brna opravoval koleje na Hlavním nádraží, konkrétně na 1. a 2. kolej. Tramvaje tak nemohly jezdit mezi Hlavním nádražím a Benešovou ulicí.

Stavba
V rámci stavebních prací dělníci vyměnili staré ojeté kolejnice a výhybky. Dále došlo k předláždění trati, k položení nového podloží a panelů pod tramvajovou tratí. Byla provedena instalace pryžových bokovnic a dalších protihlukových prvků.

26.10.2021   Stavební práce

24.10.2021 - ...
24.10.2021 - ...
24.10.2021 - ...
25.10.2021 - ...
25.10.2021 - ...
26.10.2021 - ...
   

Fotografie mapující stavební práce.

Provoz MHD
Tramvajová linka č. 1 byla z Hlavního nádraží na Moravské náměstí odkloněna přes náměstí Svobody a Českou. Na fotografiích jsou zachyceny kapacitní soupravy Pragoimex VarioLF2R.E+VarioLFR.E ev. č. 1082+1557 a 1092+1582 na náměstí Svobody, 1128+1556 na Hlavním nádraží a 1099+1586 na Moravském náměstí. Samostatnou fotografií je trojvozová souprava v zastávce Česká složená z vozů ČKD DS T6A5 ev. č. 1209+1210+1216.

1082 - 26.10....
1092 - 26.10....
1128 - 26.10....
1099 - 26.10....
1209 - 26.10....
     

Fotografie č. 1: Tramvaj Vario LF2R.E ev. č. 1082.
Fotografie č. 2: Tramvaj Vario LF2R.E ev. č. 1092.
Fotografie č. 3: Tramvaj Vario LF2R.E ev. č. 1128.
Fotografie č. 4: Tramvaj Vario LF2R.E ev. č. 1099.
Fotografie č. 5: Tramvaj ČKD T6 ev. č. 1209.


Tramvajová linka č. 4 byla z České na Malinovského náměstí odkloněna přímo ulicí Rooseveltovou. Na lince dočasně jezdilo více tramvají typu Škoda Anitra spolu s EVO2.
Provoz tramvajových linek č. 2 a 9 byl speciálně upraven. Obě linky jezdily rozdělené na dvě provozní větve. První větev, zajištěná kurzy 009xx, byla linka č. 2 z Modřic na Hlavní nádraží (zastávka v ústí Masarykovy ulice), kde se tramvaje měnily na linku č. 9 směr Lesná. Provoz byl zajištěn v pracovních dnech výhradně tramvajovými soupravami a tramvaji Škoda 13T, v nepracovních dnech pak kombinací všech typů. Druhá větev, zajištěná kurzy 002xx, byla linka č. 2 ze Židenic Staré Osady na Hlavní nádraží (zastávka u Grand hotelu), kde se tramvaje měnily na linku č. 9 směr Juliánov. Provoz byl zajištěn kombinací tramvají EVO2, kloubovými tramvajemi K2 nebo Škoda Anitra. Provoz obou linek tak nebyl prakticky narušen, cestující mezi oběma zastávkami Hlavní nádraží přecházeli pěšky.

Provoz mapují 4 fotografie. Na první odbavuje v zastávce Hlavní nádraží v ústí ulice Masarykovy tramvajová souprava ČKD Tatra T3G ev. č. 1606+1608 na lince č. 2 směr Modřice. Další tři fotografie jsou pořízeny na Hlavním nádraží u Grand Hotelu. Zde jsou zachyceny tramvaje Škoda 03T6 Anitra ev.č. 1814, Škoda 13T5 Porsche ev. č. 1920 a 1932 na linkách č. 2 nebo 9.

1606 - 26.10....
1814 - 26.10....
1920 - 26.10....
1932 - 26.10....

Fotografie č. 1: Tramvaj ČKD T3 ev. č. 1606.
Fotografie č. 2: Tramvaj Škoda Anitra ev. č. 1814.
Fotografie č. 3: Tramvaj Škoda 13T ev. č. 1920.
Fotografie č. 4: Tramvaj Škoda 13T ev. č. 1932.

Tramvajová linka č. 7 byla od Lesné vedena pouze na Malinovského náměstí, kde se otáčela kolem bývalého Tuzexu. Na lince se dočasně objevily tramvaje EVO2. Na fotografii ze dne 26. října se právě otáčí kolem Tuzexu tramvaj EVO2 ev. č. 1837, zachycena vůbec první den provozu s cestujícími v Brně.

2021 10 26@1837@@Malinovského náměstí
Tramvaj EVO2 ev. č. 1837.

Upraven byl také provoz nočních autobusových linek u Hlavního nádraží. Jelikož se zde naráz potkává větší množství autobusů, jsou rozděleny dle linek a směrů na více stanovišť a kolejí. Uzavřením 1. a 2. koleje tak došlo k narušení přestupní vazby linek, které zde zastavují. Jediným řešením, jak zajistit přestupní vazbu bylo, že autobusy, běžně odbavující na 1. a 2. koleji, zastavily mimořádně na začátku času rozjezdu mimo Hlavní nádraží a vysadili cestující, kteří chtěli přestupovat. Následně tyto autobusy počkaly na vykonání rozjezdu a najely mimořádně na 3. a 4. kolej, kde znovu zastavily a nabraly přestupující cestující z jiných linek.

Pro pracovníky oddělení Grafikonů a Jízdních řádů DPMB byla nevýhoda, že museli tvořit čtvery jízdní řády. Výluka se totiž dotkla sobot, nedělí, běžných pracovních dnů i školních prázdnin.

Aktualizováno 31. 10. 2021 7:36

Dopravní podnik města Brna a.s.

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: