Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Poslední Vario zamířilo do Olomouce

DPMOV pátek dne 2. října 2020 byla do Olomouce místnímu dopravci, Dopravnímu podniku města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) dodána zřejmě vůbec poslední vyrobená tramvaj typu Vario LF. Přesné označení tohoto konkrétního vozu, který obdrží ev. č. 248, je Vario LFR.S. Písmeno R v označení značí to, že se nejedná o novostavbu, ale o rekonstrukci (v tomto případě vozu ČKD T3R.P ev. č. 182 z roku 1982), kdy je však z původního vozu prakticky využit hlavně technický průkaz. Písmeno S pak značí výrobce elektrické výzbroje, v tomto případě jde o výzbroj Škoda (kromě této výzbroje se na Variích vyskytovala i výzbroj Europulse, v názvu tak bylo místo písmena S obsaženo E.
Suma, kterou DPMO za tramvaj Vario LFR.S ev. č. 248 zaplatil, byla 19,3 mil. Kč a dalších 5 mil. Kč padlo na servis a náhradní díly.

2020 10 02@248@@Vozovna DPMO (3)
Nejnovější olomoucká tramvaj - zrekonstruovaná tramvaj Vario LFR.S budoucího ev. č. 248.

Číst dál: Poslední Vario zamířilo do Olomouce

První elektrobus v Olomouci

DPMOV průběhu měsíce října 2018 byl do Dopravního podniku města Olomouce, a.s. dodán první elektrobus. Jedná se konkrétně o dvanáctimetrový SOR NS 12 Electric od společnosti SOR Libchavy spol. s r.o., který byl pořízen v rámci projektu „Nákup bezemisních vozidel pro MHD“. Tento moderní, městský, plně nízkopodlažní autobus je prvním elektrobusem, který bude na území města Olomouce trvale obsluhovat linky MHD. Vůz obdržel evidenční číslo 501. Do současnosti se vždy jednalo jen o dočasné výpůjčky vozidel na testování.

2018 10 29@501@6M6 7619@Hlavní nádraží
Nový elektrobus SOR NS 12 Electric vyfotografovaný na zastávce Hlavní nádraží.

Číst dál: První elektrobus v Olomouci

První EVO1 v Olomouci

DPMODo Olomouce dorazila ve čtvrtek 14. září 2018 první tramvaj typu EVO1. Jde o první vlaštovku z celkem pěti objednaných vozů, které vzešly z loňského výběrového řízení.

Výrobcem vozu jsou Krnovské opravny a strojírny. Jde o první sériový vůz, prototyp vznikl již v roce 2015 a po testovacích jízdách v Praze byl v roce 2016 odkoupen mosteckým DP. Jedná se o jednosměrnou čtyřnápravovou plně nízkopodlažní tramvaj o délce 15,1 m, pro výměnu cestujících slouží čtvery dveře, mimo prvních jsou všechny dvoukřídlé. Vozy budou vůbec jako první olomoucké tramvaje plně klimatizované.

2018 09 14@211@@Vozovna DPMO
Nová olomoucká tramvaj EVO1 budoucího ev. č. 211.

Číst dál: První EVO1 v Olomouci

Nová tramvajová linka U v Olomouci

DPMOS platností od 1. května 2018 dochází k zahájení zkušebního provozu nové tramvajové linky U pro spojení Nové Ulice s Neředínem. Jelikož linka jezdí jen v pracovní dny, její první den v provozu nastal 2. května 2018

2018 05 02@253@@Neředín, krematorium
První den provozu nové tramvajové linky U v Olomouci. Na tuto linku byla nasazena tramvaj typu Vario LF ev. č. 253.

Číst dál: Nová tramvajová linka U v Olomouci

Definitivní konec olomouckých Karos

DPMOV čtvrtek 25. května 2017 byla v Olomouci završena jedna dlouholetá kapitola autobusového provozu tamního dopravního podniku. Do ulic naposledy vyjely vysokopodlažní autobusy z Vysokého Mýta. V provozu se posledního dne dožily celkem čtyři vozidla – dvě Karosy typu B 952 (ev. č. 771 a 775) a dvě kloubové Karosy B 961 (ev. č. 316 a 317). Několik dalších vozů bylo z provozu odstaveno během posledních dvou týdnů, mezi tyto autobusy patří vozy B 952 ev. č. 769, 770 a 772 a také poslední zástupce „kulatých Karos“ typu B 941 E s ev. č. 315. V tomto krátkém článku se poohlédneme za dodávkami autobusu Karosa řady 700, 900 a 950 v Olomouci.

Historie vysokomýtských vozů v Olomouci
První Karosy z řady 700 byly továrního označení Karosa B 731.00 a do Olomouce doputovaly v letech 1982 až 1984 v celkovém počtu 18 kusů – 6 vozů v roce 1982 (ev. č. 551 – 556), 7 vozů v roce 1983 (ev. č. 557 – 563), 5 vozů v roce 1984 (ev. č. 564 – 568). V témže roce navázaly na předchozí vozy dodávky vozů typu B 731.04 – v roce 1984 bylo dodáno 7 vozů (ev. č. 569 – 575), v roce 1985 dalších 5 vozů (ev. č. 576 – 580) a v roce 1986 poslední 4 vozy (ev. č. 581 – 584) – celkem tedy 16 vozů. Vozy z první várky byly vyřazovány již v letech 1989 a 1990, vozy z druhé pak v letech 1990 – 1996.

22.4.2007   587   OLB 07 04   Fibichova
Karosa B 731.1667, vůz byl vyfotografován dne 22. dubna 2007 na konečné zastávce Fibichova během tramvajové výluky.

Číst dál: Definitivní konec olomouckých Karos

Jste zde: