Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Tramvaje se vratily na dvě zrekonstruované tratě v Brně

dpmbV neděli 31. srpna 2020 úspěšně skončily letošní tramvajové výluky v ulicích Veveří a Nové sady. Opravy obou tramvajových tratí a všech tří zastávek stály 106 mil. Korun. Opravy vodovou a kanalizace pak stály 39 milionů Korun. Zrekonstruovalo se celkem 1400 metrů tramvajové trati, 4700 metrů čtverečních vozovky.

První opravy se týkaly ulice Nové sady. Na fotografiích níže vidíte nově opravené tramvajové zastávky Soukenická a Křídlovická. Zastávky mají novou dlažbu a jsou osazeny „francouzským obrubníkem“ pro nástup do vozidla přímo z hrany nástupiště. Jsou tak plně bezbariérové. Zastávka Soukenická také konečně obdržela přístřešky. Ty jsou nového vzhledu a jsou na nich umístěny názvy zastávek. První takové se objevily v červnu na všech nástupištích na Nových Sadech.

27.8.2020   zastávka Křídlovická
Zastávka Křídlovická.

Číst dál: Tramvaje se vratily na dvě zrekonstruované tratě v Brně

Rekonstrukce ulice Brandlovy omezuje trolejbusy v centru Brna

Sotva se v noci ze 31. srpna na 1. září otevřela pro veškerou dopravu ulice Veveří v centru města Brna, dělníci uzavřeli konečnou zastávku v ulici Brandlova v přestupním uzlu Česká. Dělníci zde provedou během tří a půl měsíců rekonstrukci komunikace a inženýrských sítí. Fotografie níže ze dne 2.9. ukazují první stavební práce v této ulici.

2.9.2020   ul. Brandlova
2.9.2020   ul. Brandlova (1) 2.9.2020   ul. Brandlova (2)

Pohled na rekonstrukci ulice Brandlovy v Brně.

Číst dál: Rekonstrukce ulice Brandlovy omezuje trolejbusy v centru Brna

Změny jízdních řádů a novinky v Brně od 1. září 2020

dpmbPřestože Dopravní podnik města Brna (dále jen DPMB) je ve ztrátě díky výraznému poklesu tržeb z důvodusituace s nákazou Covid-19, vyhověl obyvatelům města Brna a po dohodě se Statutárním městem Brnem nijak výrazně neomezil provoz linek MHD od 1. září 2020 Týká se to jak tras, tak intervalů. Omezit se musela pouze přibližně 3% výkonů, což je minimální zásah do provozu. DPMB přistoupil k omezení na takových linkách a spojích, aby to ovlivnilo co nejmenší počet cestujících nebo tam, kde spoje nejsou plně vytížené. Od 1. září se znovu začalo na linkách jezdit podle běžných jízdních řádů pro pracovní dny, a to po půl roce.


U tramvajových linek je jedinou největší změnou zrušení jednotného intervalu v době od 6 do 18h., kdy se jezdilo po 5, resp. 10minutách. Nově se, jako u ostatních trakcí, i u tramvajových linek zavedl prodloužený interval v dopoledním sedle (9.30-13.30h.). Linky co jezdily po 5min. jezdí po 6-7min., linky co jezdily po 10min. jezdí po 8-12min. nebo 20min. - vždy dvě linky ve vzájemném prokladu. Zrušilo se také nedělní podvečerní posílení linek č. 1 a 8 v akademickém školním roce.

Naopak pozitivní zprávou je, že do ulic města vyjela nedávno již šestá nová tramvaj EVO2 ev. č. 1827. Na lince č. 4 tak vzniklo od 1. září v pracovní dny 5 a v nepracovní dny 4 nových kurzů pro jejich provoz, jezdí navíc převážně na kurzech s dlouhým výkonem. Jak ukazuje fotografie níže ze dne 30. srpna (vozy ev. č. 1823 až 1825), dříve byly pouze tři kurzy pro tramvaje EVO2 a v pořadí prakticky po sobě. Proto bylo možné zachytit míjení tramvají tohoto typu ve smyčce Obřany Babická.

2020 08 30@1824@@ObřanyBabická
Tramvaj EVO2 ev. č. 1824 ve smyčce Obřany Babická.

Číst dál: Změny jízdních řádů a novinky v Brně od 1. září 2020

O dopravním víkendu se Brňanům otevřela také autobusová vozovna ve Slatině

dpmbJsme u posledního – čtvrtého článku, týkajícího se dopravního víkendu v Brně.

Celá prohlídka započala na hlavní odstavné ploše, kde se vedle sebe seřadily přibližně dvě desítky autobusů různých typů, aby si návštěvníci udělali obrázek co vše na brněnských linkách MHD lze potkat nebo jaká jsou historická vozidla z retro sbírky DPMB. Jelikož z vozovny Slatina některé typy vozidel nevyjíždí, byly sem na jeden den zapůjčeny z druhé vozovny – medlánecké. Velikou pochvalu si DPMB zaslouží za to, že vozidla na výstavce na sobě nebyla namačkaná a tudíž byl dostatečný prostor si vozidla prohlédnout a vyfotografovat.

22.8.2020   Pohled na vystavené autobusy v garážích Slatina

Prvním exponátem na odstavné ploše byl nedávno dodaný nový retro autobus DPMB Škoda 706 RTOCAR ev. č. 2253. Kdo jel na tento Den otevřených dveří v konvoji z náměstí Svobody, měl jedinečnou možnost se tímto autobusem svézt.

Číst dál: O dopravním víkendu se Brňanům otevřela také autobusová vozovna ve Slatině

O dopravním víkendu jezdila v ulicích města Brna historická vozidla

dpmbDruhý článek v pořadí, týkající se dopravního víkendu ve dnech 22. a 23. srpna 2020, je zaměřen na provoz historických vozidel v ulicích města.

První částí oslav byla výstava historických vozidel v centru města – na náměstí Svobody od 10 do 11 hodin v sobotu 22. srpna. Poté začaly historické tramvaje a autobusy jezdit na speciálních trasách s cestujícími.

Historické autobusy jezdily z náměstí Svobody ulicemi Křenovou a Olomouckou do autobusové vozovny Slatina a zajišťovaly tak spojení pro zájemce o návštěvu Dne otevřených dveří v této vozovně. Autobusy jezdily v intervalu 15 minut. Brnem se proháněly, jak můžete vidět na fotografiích níže z náměstí Svobody, autobusy z retro sbírky vozidel DPMB – Karosa B 732 ev. č. 7273 a Karosa B 741 ev. č. 2315. Z Technického muzea v Brně jezdily Škoda 706 RO s vlekem, Praga RND, Karosa ŠM 11, Škoda 706 RTO s vlekem a Ikarus 280.08.

2020 08 22@2315@BSC 62 04@Náměstí Svobody
Historický autobus DPMB Karosa B 741 ev. č. 2315.

Číst dál: O dopravním víkendu jezdila v ulicích města Brna historická vozidla

Jste zde: