Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v jízdních řádech

dpmb

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou vozik a podnik přistoupil k opačnému značení – těch spojů, které obsluhují vozidla s vysokou podlahou.

„Nízkopodlažnost vozů MHD je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent,“přiblížil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Vozy DPMB Celkem kusů Nízkopodlažních % nízkopodlažních
Autobusy bus 320 300 94%
Trolejbusy tbus 135 112 83%
Tramvaje tram 309 179 58%

Číst dál: Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v...

Z brněnských ulic zmizely další Karosy, tentokrát typ B 931 E

dpmbV průběhu letošního roku postupně Dopravnímu podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) přišly čtyři desítky nových autobusů, z toho 20 autobusů SOR NS 12 a 20 autobusů Solaris Urbino 18 IV. generace ve facefliftované verzi. DPMB tak pokračuje ve velkém ve vyřazování autobusů Karosa B 931 E.1707.

2011 08 25@7422@BSE 67 39@Brno
Již vyřazená Karosa B 931 ev. č. 7422.

Dodání a jejich provoz
Autobusy typu Karosa B 931 (E) byly do Brna dodávány postupně v letech 1998 – 2001 v celkovém počtu 56 kusů (ev. č. 7419 – 7474). Vozy ev. č. 7419 – 7445 byly typu Karosa B 931.1675 a byly vyřazeny všechny v roce 2015, vozy od ev. č. 7446 jsou pak typu Karosa B 931 E.1707 a jejich vyřazování započalo v roce 2019. Autobusy během dvou desítek let aktivně jezdily na všech dekádách, a to jak na denních, tak na nočních kurzech.

Číst dál: Z brněnských ulic zmizely další Karosy, tentokrát typ B 931 E

Další dvě tramvaje DPMB mají po opravě originální design interiéru

dpmbObklopeni brněnskými památkami nebo divokou džunglí jsou nově cestující ve dvou tramvajích typu K3. Dopravní podnik města Brna po jejich opravě nechal interiéry vozů vyzdobit výraznými polepy. Po Brně už tak budou jezdit čtyři takové vozy, předchozí dva nesou motivy vesmíru a krajiny.

K3 b

„Reakce cestujících na první dvě tramvaje s netradičním polepem byly velmi kladné. Z tohoto důvodu jsme vyzdobili interiér i ve zbývajících dvou tramvajích typu K3. Folie prostory vozů nejen oživí, ale mají také antivandalskou funkci, kdy je možné z nich případné nečistoty lehce setřít,“uvedl generální ředitel Dopravního podniku města BrnaMiloš Havránek.

Číst dál: Další dvě tramvaje DPMB mají po opravě originální design interiéru

Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

dpmb„Noční rozjezdy jsou fenoménem města Brna. Jedná se o unikátní systém, díky kterému se v nočních hodinách cestující dostanou do všech částí města. Tím, že se všechny autobusy sjedou v jeden čas na Hlavním nádraží, k dosažení svého cíle lidé potřebují maximálně jeden přestup,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) Miloš Havránek.

10.4.2016   Noční rozjezdy Brno   Hlavní nádraží
Noční brněnské rozjezdy ze zastávky Hlavní nádraží.

Číst dál: Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

V Brně vyjely do provozu nové autobusy SOR

dpmbV loňském roce vyhrála společnost SOR Libchavy spol. s r.o. výběrové řízení Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) na dodávku 20 dvanáctimetrových dvounápravových autobusů na dieselový pohon. Cena jednoho autobusu je 4,95 mil. Kč. V rámci opce může DPMB získat dalších 31 těchto autobusů do konce roku 2022 v celkové hodnotě 150 milionů Kč, a to pokud s nimi podnik bude spokojený.

2020 09 11@7692@2BK 7946@Křivánkovo náměstí
Nový brněnský autobus SOR NS 12 ev. č. 7692.

Autobusy postupně v provozu nahrazují staré autobusy Karosa B 931 E.1707, z nichž zůstane pouze pár vozů, a nahradí všechny autobusy Irisbus Citelis 12 M. Všechny autobusy budou přidělené do autobusové vozovny Medlánky. Postupně se tak přeřadí doposud jezdící starší autobusy Irisbus Crossway LE 12 M z roku 2010 z této vozovny do druhé vozovny slatinské. Autobusy jsou vypravovány hlavně na linky č. 41, 43, 52, 54, 57, 70 a 71.V nepracovní dny také na okružní linku č. 44. Po dodávce všech vozů bude v Brně ze 320 autobusů již 300 nízkopodlažních.

Autobusy obdržely RZ 2BK 7941 – 2BK 7960. Evidenční čísla navazují na poslední dodané autobusy standardní délky Iveco Urbanway 12 M (ev. č. 7672-7686). Mají tedy ev. čísla 7687 – 7706.

Číst dál: V Brně vyjely do provozu nové autobusy SOR

Jste zde: