Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Dne 7. 2. 2013 v dopoledních hodinách byla z garáží společnosti ČSAD Havířov a.s (člen Dopravní skupiny 3CSAD), odvezena Karosa B741, RZ: KIA 69-42, na vrakoviště poblíž Frýdku-Místku. Jednalo se o poslední provozovanou Karosu B 741 nejen u ČSAD Havířov, ale i v celém Moravskoslezském kraji, neboť jediná další společnost, která tyto autobusy vlastnila, Dopravní podnik Ostrava a.s., vyřadila svou poslední Karosu B 741.1924 již v říjnu 2012 a prodala novému majiteli v listopadu 2012. Již zmiňovaná havířovská B 741.1922 RZ: KIA 69-42 byla odstavena až počátkem listopadu roku 2012 a sešrotována bude v následujících dnech. Z garáží ČSAD Havířov a.s. bylo taženo toto vozidlo vozem Tatra 815.

KIA 69-42 - 2...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...

 Havířovská Karosa B 741 ještě v provozu. Na dalších fotografiích je zachycena při převozu na šrotiště.

 

Číst dál: Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nový typ tramvaje EVO2 se ještě ani pořádně nestihl rozjezdit v plném provozu a už jsou na světě první stížnosti. Toto drážní vozidlo, o kterém jsme vás poprvé informovali v souvislosti s jeho premiérou na veletrhu Czech Raildays 2012, vadí lidem především kvůli své hlučnosti. V Liberci, pro který byl tento prototyp určen, podle tamních obyvatel při průjezdu tramvaje vše drnčí a třese se.

"Myslím, že nasazení této tramvaje je krok skoro o třicet let zpátky, kdy se nám tady vše klepalo. A když teď projede ta nová, zase drnčí okna i skleničky," vysvětlil pro server iDNES.cz Josef Kronďák, jenž bydlí na ulici 5. května, kudy tramvaje také projíždějí, už desítky let. Jeho žena se pak nebála hluk tramvaje EVO2 přirovnat dokonce k burácení sovětských tanků, které do Liberce vtrhly při invazi v roce 1968.

Pan Konďák je prozatím jediným občanem, který podal oficiální stížnost. Avšak vzhledem k dosavadnímu nezájmu liberecké radnice o tuto problematiku zvažuje pan Konďák ještě chvíli počkat a pak sepsat hromadnou petici, na které mu již přislíbili účast i další občané z okolí.

Číst dál: Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nešťastný týden pro autobusy ostravské MHD

První nešťastná událost v ostravské MHD se stala ve středu 30.ledna 2013. K nehodě došlo v ranních hodinách v ulici Martinovská. Autobus Solaris Urbino 12 na lince č.58, ev.č. 7741 vyjel na chodník a zastavil se až o strom. Ve vozidle v tu chvíli cestovalo asi 7 lidí. 3 z nich včetně řidiče byli zraněni. Jak uvedl mluvčí Zdravotnické záchranné služby Lukáš Humpl, padesátiletý řidič měl dle informací, které mají zdravotníci k dispozici, zkolabovat za volantem. Řidiče a dvě ženy ve věku dvaapadesát a devatenáct let odvezly sanitky do nemocnice. Dopravu na místě řídila policie.

7741 - 31.1.2...
7741 - 31.1.2...
7741 - 31.1.2...
7741 - 31.1.2...
7741 - 31.1.2...
7741 - 31.1.2...
7741 - 31.1.2...

Havarovaný vůz Solaris Urbino 12 (ev. č. 7741)

Číst dál: Nešťastný týden pro autobusy ostravské MHD

Nový Irisbus Citelis 12 M ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s.

V pořadí osmý Irisbus Citelis 12 M rozšířil v minulých dnech portfolio městských autobusů ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. Nový vůz RZ: 7T8 0534, který byl zakoupen dopravcem za podpory evropských dotací prostřednictvím Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, vyjede v nejbližších dnech na pravidelné linky frýdeckomístecké MHD.

589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
   

Nový Irisbus Citelis 12 M RZ: 7T8 0534

Číst dál: Nový Irisbus Citelis 12 M ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s.

Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Před třiceti lety, tedy 25. 1. 1983, naposledy do pravidelného provozu v Praze vyjela tramvaj T1, předchůdkyně legendární T3. První tramvaj typu T1 (tehdy se označovala římským číslem T I) projela pražskými ulicemi při předváděcí jízdě 22. listopadu 1951. Jednalo se o elegantní vůz zcela nové koncepce, která vycházela z amerických vozů PCC, vybavený dvěma dvounápravovými podvozky.

Na počátku padesátých let tak byla zahájena zásadní obměna vozového parku spočívající v postupném nahrazování dosavadních dvounápravových tramvají. Proti původním předpokladům tato proměna trvala o více jak deset roků déle a skončila až v roce 1974.

Číst dál: Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Výběr dopravce

Nové fotografie

červen 2025
Po 29162330
Út 3101724 
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: