Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Aktuálně z Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova

2012-09-08@9@7U2@ 6094@Most DPPočínaje 5. listopadem 2013 DP měst Mostu a Litvínova do provozu nasazuje celkem osm nově dodaných autobusů SOR CITY NB 12.

Tyto vozy, označené ev. č. 27 – 31 a 39 - 41, završují dodávku celkem 32 autobusů tohoto typu. Prvních osm vozů dorazilo již na podzim roku 2012 (ev. č. 7 – 14), na přelomu loňského a letošního roku přibylo dalších osm vozů (ev. č. 15 – 18 a 35 – 38), předposlední dodávka osmi kusů pak byla uskutečněna v létě 2013 (ev. č. 19 – 26). 

Rozdělení vozů dle vozoven:

Most:  ev. č. 7 – 13, 15 – 31
Litvínov: ev. č. 14, 35 - 41

Díky obnově vozového parku autobusů zůstává nadále v provozu jen 9 vozů Karosa B 931 (ev. č. 66, 70, 75, 76, 81, 85, 98, 100 a 102). Vozy Karosa B 731 v pravidelném provozu v mostecko-litvínovských ulicích už nepotkáte. Průměrné stáří vozového parku autobusů nasazovaných na MHD je tak 5 let.

Číst dál: Aktuálně z Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova

DPP spustí „komunikační vagon“. Bude jezdit každou sobotu na lince metra A

81-71mDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pod záštitou Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP) spustí v sobotu 9. listopadu 2013 dlouho očekávaný „komunikační vagon“, a to na lince metra A. Ke komunikačním účelům budou určeny prostřední vagony všech vlakových souprav na této lince každou sobotu.

Myšlenka na vytvoření speciálního vagonu pro cestující, v němž by se mohli setkat ti, kteří by se rádi seznámili, vznikla v květnu letošního roku. Nyní byl představen projekt s názvem „komunikační vagon“, určený pro všechny, kdo si třeba jen chtějí zkrátit cestu konverzací či navázáním kontaktů.

Ke komunikačním účelům budou sloužit prostřední vagony souprav na lince metra A, a to každou sobotu od zahájení do ukončení provozu. Vozy nebudou nikterak označeny, ve vestibulech stanic na lince metra A bude však každou sobotu vyvěšeno upozornění na informačních tabulích.

„Komunikační vagony nebudou určeny striktně lidem majícím zájem o komunikaci, v žádném případě tedy nedojde k narušení kapacity přepravy. Jedná se prozatím pouze o pilotní projekt a budeme hodnotit jeho odezvu,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Číst dál: DPP spustí „komunikační vagon“. Bude jezdit každou sobotu na lince metra A

Nové autobusy ve společnosti Arriva Praha

Společnost Arriva Praha nasadila na pražské příměstské linky PID pět nových autobusů Iveco Crossway LE 12 M LINE. Jedná se o první typy těchto vozidel z Vysokého Mýta, které dopravce pořídil v barvách PID. Částečně nízkopodlažní autobusy s vnitřním uspořádáním pro příměstské linky pojmou 45 sedících a 36 stojících osob včetně 1 cestujícího na invalidním vozíku nebo rodiče s kočárkem (45 sedících a 44 stojících cestujících). Vozidla jsou vybavena nástupní mechanickou plošinou umožňující snadný nástup a výstup pohybově postiženým či starším občanům i rodičům s kočárky, vnitřním informačním obrazovým systémem a odbavovacím systémem včetně výdejníku jízdenek respektive čtečkou karet. Autobusy splňují emisní normu Euro V. 

1319 - 3AS 66...
1313 - 3AS 67...
1313 - 3AS 67...
1313 - 3AS 67...

Nové autobusy Iveco Crossway LE 12 M LINE u společnosti Arriva Praha s.r.o.

Číst dál: Nové autobusy ve společnosti Arriva Praha

Změny cen jízdného pro rok 2014

dpoV Ostravě začnou od 1. ledna 2014 platit nové jízdenky. Rozhodli o tom v úterý 30. října 2013 radní města. Nové jízdenky budou desetiminutové, půlhodinové a hodinové a stát budou 14, 20 a 26 Kč. Ke změně se radnice rozhodla z důvodu každoročního úbytku cestujících. Od nového roku tedy ze sortimentu jízdenek vymizí patnáctiminutové jízdenky, ale nově můžeme zakoupit půlhodinové.

Samotnému rozhodnutí předcházela anketa pro širokou veřejnost, v níž byly na výběr celkem čtyři varianty, mimo jiných i ponechání současného systému. Téměř 92 % dotázaných však bylo pro změnu současného systému.

Naopak návrh na sjednocení čtyř městských zón do jediné neprošel, takže město Ostrava nadále zůstává rozděleno na zóny
1 – 4.

Číst dál: Změny cen jízdného pro rok 2014

Aktuálně z Olomouce

Stavba nové tramvajové trati

Ke konci roku 2011 se v Olomouci kousek od Tržnice začalo budovat nové obchodně-zábavní centrum Šatovka, slavnostně otevřeno pro veřejnost pak bylo 18. října 2013. Dodejme, že Šantovka je největší obchodní centrum v Olomouckém kraji a patří mezi deset největších obchodních center v České republice.

Již při stavbě olomouckých sídlišť Nové Sady a Povel v 70. a 80. letech 20. stol. se uvažovalo o stavbě tramvajové trati do této oblasti. Avšak realita byla jiná a stavba tratě do sídlišť začala až v červnu roku 2012. Koleje vedou ze zastávky Tržnice kolem nákupního centra Šantovka, až po Velkomoravskou ulici, po níž pak trať pokračuje až ke křižovatce s Rooseveltovou ulicí. Zde trať odbočuje vlevo do ulice Trnkovy, kde končí I. etapa stavby a trať je zde ukončena úvratí.

Jelikož tramvajová trať není zakončena smyčkou, bylo potřeba zakoupit oboustranná vozidla. Nakonec bylo rozhodnuto o nákupu celkem 14 tramvají typu Vario LF+/o, které budou jezdit v soupravách na nových linkách č. 3 a 5. Dodávka nových tramvají by měla být hotova do konce roku 2013. Ostrý provoz na novém úseku trati začne podle předpokladu na přelomu listopadu a prosince. Nyní je oblast obchodního centra Šantovka obsluhována autobusovou linkou č. 30 v trase Tržnice – Šantovka – V Kotlině – Trnkova – Povel, škola – V Kotlině – Šantovka – Tržnice, plocha.

V dalších letech je plánována stavba II. etapy tramvajové tratě v úseku Trnkova – Družební a v III. etapě Družební – Jižní.

Číst dál: Aktuálně z Olomouce

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: