 
      
 
- VDL Bova Magiq je model dálkového autokaru vyráběného od roku 2005.
- Tento autobus je navrhnut pro výrobu v délkách od 13,1 do 14,8m
-          V roce 2006 byla představena nová verze tohoto typu, která se od té staré liší především novým moderním
           designem a vylepšenou světelnou jednotkou. Změny se dotkly i interiéru. Například řidič oproti staršímu typu
           dostal na stanovišti o 
-          Současně vyráběnou verzi autobusu VDL Bova Maqiq pohání nový motor DAF MX s emisní normou EURO 4. 
           Jde o šestiválcový přeplňovaný třináctilitrový motor s mezichladičem nasávaného vzduchu a vodním 
           chlazením. U tohoto motoru se dosáhlo velkého pokroku. Jednak se oproti starému motoru s emisní 
           normou EURO 3 snížily emise a dále také klesla spotřeba paliva. Výkon se pak zvýšil na neuvěřitelných 
           460HP (u třínápravových verzí).
-          Převodovka je šestistupňová sekvenční převodovka s možností přepnutí na plně automatickou, která pochází
            z výroby firmy ZF. Tatáž firma poskytla i nápravy.
- Maximální rychlost udává výrobce 125 km/h.
- Kapacita cestujících je 59 míst.
Testovaný vůz:
Tento luxusní autokar byl vyroben v roce 
Patří cestovní agentuře České kormidlo s.r.o. se sídlem v Brně.
| Motor | DAF MX | 
| Výkon | 353Kw (460HP) | 
| Počet válců | 6 | 
| Počet míst k sezení | 59 | 
| Počet míst k stání | - | 
| Objem válců (cm3) | 13000 | 
| Emisní norma | EURO 4 | 
| Max. rychlost (km/h) | 125 | 
| Délka (mm) | 13900 | 
| Rok výroby | 2008 | 
| Převodovka/počet převod. stupňů | ZF/6 | 
 
             
  

 
   
  