Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 8. dubna 2022 dokončil výstavbu 1. etapy tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec, tj. úseku mezi Barrandovem a Holyní. Stavba trvala 298 dnů, tj. necelých 10 měsíců, jejím zhotovitelem je společnost STRABAG Rail. Náklady na stavbu tohoto úseku by neměly přesáhnout 170 milionů korun. 85 % uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Od ranního výjezdu dne 9. dubna 2022 DPP na nové trati zahájí pravidelný tramvajový provoz. Do Holyně bude prodloužena linka č. 5.

DPP (3)
Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

Dopravní podnik Bratislava se rozloučil s autobusy Karosa

bratislavaDne 2. dubna 2022 se rozhodl Dopravní podnik Bratislava (dále jen DPB) uspořádat rozlučkovou akci s legendárními autobusy Karosa, kterou nazval Karosa 30 rokov. V 10:00 hod přistavil na zastávku Hlavná stanica celkem 6 plynových vozidel Karosa B 741 CNG ev. č. 2636, 2637, 2646, 2650 a 2653, které byly polepeny slogane KAROSA 30 ROKOV a na vnějších informačních transparentech byl uveden text ROZLUČKOVA JAZDA. Těmto autobusům dělaly společnost dva autobusy Otokar Kent C 18.75, pro případ poruchy hlavních exponátů. V 10:30 hod. se autobusy vydaly do pohybu na bezmála 30 km dlouho rozlučkovou jízdu městem s fotografováním na zastávkách Cintorín Slavičie, Zámocká, Antolská, Vlčie hrdlo, Čiližská. Mohly tak vzniknout poslední vzpomínky na tyto legendární autobusy.

2022 04 02@2646@BA 955UR@ul. Antolská
Kolona bratislavských Karos vyfotografována při průjezdu ulicí Antolská.

Číst dál: Dopravní podnik Bratislava se rozloučil s autobusy Karosa

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) v souladu s dlouhodobou koncepcí obnovy vozového parku autobusů, s národními i evropskými klimatickými závazky plánuje nakoupit až 140 nových hybridních kloubových autobusů. Na jejich dodavatele v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku s předpokládanou celkovou hodnotou 2,017 miliardy korun. S vítězem tendru DPP uzavře rámcovou dohodu na období pěti let.

2019 02 08@6000@7AJ 8231@Jesenická (1)
V roce 2019 testoval Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s hydridní Volvo 7900 LAH pod ev. č. 6000. V květnu 2020 tento autobus odkoupil Dopravní podnik města České Budějovice a.s. a zařadil jej pod ev. č. 178.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů

Údržbu ostravských tramvají zajistí Škoda Ekova

dpoNa začátku měsíce srpna 2021 vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) veřejnou zakázku na údržbu a opravu svých kolejových vozidel prováděnou v letech 2022 až 2026. Ke konci měsíce března 2022 zveřejnil DPO výsledek této veřejné zakázky s vítězem společností Škoda Ekova a.s.. Odhad DPO byl, že za zmíněnou zakázku zaplatí 668,5 mil. Kč bez DPH, výsledná částka se však vyšplhala na 829 milionů korun.

13.9.2014   Dílny DP Ostarava (1)
Pohled do ostravských dílen DPO v roce 2014 při DOD, kde v plném proudu probíhala výroba ostravských Varii.

Číst dál: Údržbu ostravských tramvají zajistí Škoda Ekova

Výstavba druhé etapy tramvajové trati na olomoucká sídliště Nové sady a Povel

DPMOZatímco v Ostravě se sen výstavby nové tramvajové trati začíná vzdalovat, Olomouc úspěšně zahajuje stavbu druhé etapy již stávající tramvajové trati, která je provizorně ukončena v zastávce Trnkova.
Začněme rekapitulací první etapy:

  • vede od tržnice po ulici Trnkovu
  • zahájení výstavby: červen 2012
  • Zprovoznění nové trati 29. října  2013
  • délka tratě: 1394 metrů
  • na trati se nacházejí 3 inteligentní zastávky: Šantovka, V Kotlině a konečná zastávka Trnkova
  • trať není ukončena klasickou smyčkou, ale kolejovou úvratí (z důvodu dalšího prodloužení tratě), byly na tuto trať pořízeny oboustranné tramvaje Vario LF+/o
  • bude zde železniční přejezd se čtvrtým tramvajovým křížením v Olomouci, tentokrát kvůli bezpečnosti poprvé se závorami
  • První etapu stavěla společnost Stavoprojekt Olomouc a.s.

13.1.2022   TT u křižovatky ulic Zikova x Jeremiášova x Schweitzerova (1)
Prodloužení TT z konečné zastávky Trnkova po konečnou zastávku U kapličky (Schweitzerova).

Číst dál: Výstavba druhé etapy tramvajové trati na olomoucká sídliště Nové sady a Povel

Výběr dopravce

Nové fotografie

srpen 2022
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: