Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava poptává nové parciální trolejbusy

dpoPo neúspěšném původním výběrovém řízení, které bylo nakonec zrušeno, vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) dne 2. října 2020 nové výběrové řízení s názvem „Dodávka až 18 ks parciálních trolejbusů“. Oproti původnímu zadání došlo k navýšení poptávaných vozidel z 12 kusů až na 18 a také k dalším dílčím úpravám. Nově musí uchazeč prokázat, že v rámci EU již dodal alespoň tři nové trolejbusy pro jednoho objednavatele v minimální hodnotě 35 mil. Kč. bez DPH a dále že splňuje normu EHK 107. Tím pádem se již nemůže přihlásit neúspěšná společnost z první veřejné zakázky, společnost Tram for Envi – která zastupovala společnost Bogdan – jelikož tyto podmínky nesplňuje.

Celková hodnota zakázky je 252 mil. Kč bez DPH – část této sumy bude hrazena EU pomocí programu Integrovaný regionální operační program IROP.

2018 01 26@3736@@ul. Těšínská
Ilustrační fotografie: Poslední dodané parciální trolejbusy pro DPO byly vozy Škoda 26 Tr.
Technická specifikace:

  • Trolejbusy by měly být dlouhé 11,5 až 12,5 m, široké maximálně 2,55 m.
  • Minimálně kapacita má být 80 cestujících.
  • Trolejbusy budou vybaveny celovozovou klimatizací, USB porty.
  • Vnější informační panely budou technologií LED nebo DOT-LED v bílé barvě.
  • Vozidla by měla být vybavena minimálně třemi dveřmi, přičemž přední polovina prvních dveří bude oddělena a bude sloužit výhradně ke vstupu na stanoviště řidiče.
  • Parciální trolejbusy budou vybaveny trakčními bateriemi, které bude možno dobíjet jak při jízdě vozidla, tak při jeho stání. Vůz by měl být schopen na baterie ujet 12 km, a to i za současného použití topení nebo klimatizace na 30 % jejich výkonu. DPO předpokládá 15 cyklů jízdy vozidla na trakční energii z baterie denně.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava poptává nové parciální trolejbusy

Jihomoravský kraj hledá dopravce pro další oblasti Integrovaného dopravního systému JMK

idsjmkZatímco probíhá vyhodnocování nebo již uzavírání smluv mezi dopravci a Jihomoravským krajem v rámci prvního výběrového řízení, které probíhá od loňského roku, a které je rozděleno do částí 1 až 34, které zahrnují cca 80 % kraje, vypsal v prosinci roku 2020 kraj nové druhé výběrové řízení na zbytek území. Zůstanou platné nadále pouze dvě původní smlouvy, a to s dopravcem Bors Bus pro provoz linek na Sokolnicku a s dopravcem BDS-BUS pro provoz linky č. 631 Vyškov-Kobeřice.

19.8.2020   Vyškov, aut. nádr.
Odstavené autobusy dopravce VYDOS BUS na autobusovém nádraží ve Vyškově.

Číst dál: Jihomoravský kraj hledá dopravce pro další oblasti Integrovaného dopravního systému JMK

Dopravní podnik města Brna začal vyřazovat zbývající kloubové Karosy

dpmbS postupnými dodávkami nových autobusů Solaris Urbino 18 v letošním roce skončí zbývající provozní kloubové Karosy. Nutno dodat, že všechny provozní Karosy o více jak dva roky přežily mnohem mladší autobusy Irisbus Citelis 18 M (r.v. 2007-2009), a také autobusy Irisbus Citybus 12 M (r.v. 2002, vyřazeny roku 2015), jelikož ty nebyly modernizované, a také byly v horším technickém stavu.

Rok 2021
K datu 1. ledna 2021 bylo provozních 12 vozů ve vozovně Medlánky (2370-76, 2379, 2381-84) a 6 vozů (2367-69, 2377-78, 2380) ve slatinské vozovně.V první polovině července došlo k letošnímu prvnímu vyřazení, a to čtyř vozů z vozovny Medlánky - ev. č. 2372 až 2375. Autobusy nyní stojí odstavené ve slatinské vozovně a čekají na další osud.

23.7.2021   Vozovna Slatina
Odstavené autobusy Karosa B 961 E ve vozovně Slatina.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna začal vyřazovat zbývající kloubové Karosy

Historická vozidla ovládla ulice města Brna

Poslední červnový víkend 26 a 27. června 2021 patřil v Brně dopravní nostalgii. Bohužel vlivem vládních opatření spojených s nákazou Covid-19 byl letošní program okleštěný pouze na jízdy nebo venkovní akce.

2021 06 26@3502@@Náměstí Svornosti
Brněnský historický trolejbus Škoda 15 Tr ev. č. 3502.

Akce pod záštitou Dopravního podniku města Brna
Letošní rok se konaly pouze jízdy historických vozidel z retro sbírky DPMB a Technického muzea v Brně. Do ulic vyjely historické tramvaje na trase Náměstí Svobody – Vozovna Husovice – Maloměřický most, kdy ve směru do Maloměřic jezdily tramvaje ulicemi Rašínovou a Milady Horákovou a zpět ulicemi Cejl a Benešovou. Cestující vozily následující tramvaje: KPS Brno 4MT2 ev.č. 134 + vlečný vůz KPS Brno vv4 ev. č. 313, ČKD Tatra K2 ev. č. 1123, ČKD Tatra T2 ev. č. 1435, KPS Brno mv6.3 ev.č. 107 + vlečný vůz Ringhoffer ev. č. 215, KPS Brno mvev. č. 99.

Číst dál: Historická vozidla ovládla ulice města Brna

Opakovanou minibusovou zakázku v Ostravě vyhrálo Rošero

dpoVítězem zakázky na dodávku dvou minibusů s pohonem na CNG pro Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) se stala slovenská společnost Rošero. Za oba vozy si naúčtuje 6,178 mil. Kč, což je nakonec o 222 tis. méně, než byla předpokládaná hodnota zakázky (6,4 mil. Kč). Ta byla vyhlášena 22. října 2020 pod názvem „Dodávka 2 ks nových minibusů na pohon CNG II“. Římská dvojka napovídá, že jde o druhé řízení na tato vozidla - původní výběrové řízení vypsané 18. května 2020 totiž bylo zrušeno.

@7311@2TB 1332@Garáže Hranečník (1)
Nový minibus ROŠERO - P First FCLEI CNG ev. č. 7311.

Číst dál: Opakovanou minibusovou zakázku v Ostravě vyhrálo Rošero

Výběr dopravce

Nové fotografie

září 2021
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
3101724 
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: