Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Změny jízdních řádů na linkách MHD v Ostravě platné od 1. července 2021

dpoOd 1. července 2022 dochází na linkách MHD v Ostravě k zavedení letních jízdních řádů. Jízdní řády budou ovlivněny několika dlouhodobými výlukami – probíhající výluka na ul. Plzeňské dále novou výlukou na ulici Opavské ( o této výluce budeme informovat v nejbližší době) nebo rekonstrukcí ulice Bohumínské nebo také výstavbou nabíjecí stanice na ulici Valchařské. Dochází k výraznému rozšíření zastávek na znamení.

Přehled změn na linkách MHD v Ostravě.

Linky č. 6, 20, 92, 99 a 109
Provoz těchto linek bude během letních prázdnin zastaven.

Číst dál: Změny jízdních řádů na linkách MHD v Ostravě platné od 1. července 2021

Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

dpoProblémy z podzimu 2021 a jara 2022 s nemocností řidičů městské hromadné dopravy přetrvávají. Po krátké přestávce, kdy se situace uklidnila se předzvěst komplikací znovu objevuje. Tentokráte může za nedostatek pracovníků za volantem sezóna letních dovolených a celkový podstav v tomto oboru. Zdá se, že finanční podmínky na této pozici nejsou dostatečně atraktivní na nábor nových zaměstnanců, podobně jako v jiných oborech. Dopravní podnik Ostrava navíc není vyhlášený v péči o své zaměstnance. O některých aférách jsme v minulosti informovali.
2020 12 20@7899@1TY 1868@ul. Francouzská
 

Číst dál: Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

dpoTramvajový most spolu se zastávkou Dolní na ulici Plzeňské projde rekonstrukcí. Zakázka se jmenuje Rekonstrukce mostu č. 5-020 na ul. Plzeňská a jejím investorem je přímo Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO).

Tuto veřejnou zakázku vyhrála společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, a.s. a provede ji za 46 351 162 CZK bez DPH. Na tuto stavbu byla čerpána dotace z Operačního programu Doprava EU v předpokládané výši cca 80 %.

8.4.2022   Most na ul. Plzeňské (1)
Průběh stavebních prací na rekonstrukci mostu na ul. Plzeňské ze dne 8. dubna 2022.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

Nové autobusy pro Valašské Meziříčí

TQMDne 12. června 2022 vyjedou do ulic Valašského Meziříčí nové autobusy, které budou pod hlavičkou nového dopravce TQM.

Společnost Z – Group Bus dne 11. června 2022 vypraví na linky MHD ve Valašském Meziříčí poslední autobusové spoje, firma neobstála ve výběrovém řízení a na příštích 10 let ji nahradí opavská společnost TQM – holding s.r.o. Ta není v regionu nováčkem, neboť již provozuje meziměstskou dopravu v nedalekém Rožnově pod Radhoštěm, nicméně přímo městská hromadná doprava je pro tuto společnost novinkou. Rozšiřující článek o tomto novém dopravci naleznete zde.

2022 05 27@@@KAR group a.s. (3)
Nový autobus Iveco Urbanway 12 M CNG.

Číst dál: Nové autobusy pro Valašské Meziříčí

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Výběr dopravce

Nové fotografie

srpen 2022
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: