Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Jihomoravském kraji jezdí nový dopravce – ČSAD Ústí nad Orlicí

Od 1. října 2021 vzešly v platnost další nově uzavřené smlouvy na obslužnost regionálních linek v Jihomoravském kraji v rámci Výběrového řízení IDS JMK – části 1 – 34. Tentokrát se jedná o části 13-16, kdy jde o výkony za více jak 600 milionů korun. Jedná se o výkony na většině linek na Blanensku a na více jak polovině linek na Boskovicku, celkem v pracovních dnech o 48 kurzů. Jedná se o linky č. 152, 157, 162, 167, 222, 226, 230-235, 240, 250, 252-253, 256, 258-262, 301 a 313.

O tyto části VŘ se ucházeli dopravci ZDAR, ČAD Blansko, Busline-Tarmak nebo ČSAD Ústí nad Orlicí. Vítězem se stal dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí z koncernu ICOM transport, který tak nahradil ČAD Blansko, který v těchto oblastech byl silným hráčem mnoho let, ještě i za dob veřejné linkové dopravy (VLD) v minulém století. Tento dopravce zcela na regionálních linkách v kraji skončil, cestující s ním už jezdí pouze na linkách MHD v Blansku a Adamově.

18.9.2021   Boskovice aut. st.

Číst dál: V Jihomoravském kraji jezdí nový dopravce – ČSAD Ústí nad Orlicí

Ostrava půjčuje partnerským Košicím své autobusy

dpoVe východoslovenských Košicích místní dopravce Dopravný podnik města Košice (dále jen DPMK) řeší již několik týdnů tíživou situaci s nedostatkem provozuschopných autobusů. Tento nedostatek nepomohly vyřešit ani nedávno nově dodané autobusy Solaris Urbino 12 a umocnila jej navíc potřebaKosice vyššího vypravení autobusů v souvislosti s tramvajovými výlukami. Ke konci září 2021dopravce dokoncezveřejnil seznam nevypravených spojů na páteřní a také špičkové autobusové linky.

 

2021 10 24@7729@4T4 6107@Prešov, ul. Levočská
Kolona ostravských autobusů Solaris Urbino 12, 15 a 18 v popředí s vozem ev. č. 7729 směřující do Košic vyfotografovaný v Prešově.

Číst dál: Ostrava půjčuje partnerským Košicím své autobusy

Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

dpoPo vysoutěžené zakázce na dodávku 40 ks nových středněkapacitních nízkopodlažních tramvají, kterou překvapivě vyhrála švýcarská společnost Stadler Bussnang AG (více informací) vypsal DPO 4. září 2017 další veřejnou zakázku s názvem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají“, která má po roce (7. září 2018) známého vítěze, kterým je Škoda Transportation s modelem Škoda 39T ForCity Smart, ale bo Ostrava je kraj razowity, tak je příběh zajímavější než jen tisková zpráva.

Skoda ForCity Smart
První vizualizace nových tramvají Škoda 39T ForCity Smart pro Ostravu. Zdroj: www.skoda.cz

Technická specifikace nových velkokapacitních tramvají:
Délka skříně vozidla bez spřáhel by měla být max. 32,4 m, šířka karoserie od 2,45 do 2,6 m. Obsaditelnost tramvaje při 5 os/m2 min. 200 osob je jedním z hodnotících kritérií. Všechny podvozky musí být otočné. 

Číst dál: Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

Brno přechází na elektronické šalinkarty

dpmbPapírové předplatní jízdenky se v Brně od Nového roku stanou minulostí. Cestující si od ledna budou moci koupit pouze elektronickou formu. S vyřízením jim pomohou pracovníci DPMB na přepážkách. Šalinkartu v Brně využívá aktuálně184 tisíc cestujících, 124 tisíc z nich elektronickou formu.

„Elektronizace je trend, který si lidé žádají a kterým moderní město nevyhnutelně musí jít.Dvě třetiny z aktuálních 184 tisíc uživatelů předplatních jízdenek využívá elektronickou formu, jejíž pořízení je rychlejší a pohodlnější. Přechod na elektronické šalinkarty se aktuálně týká ještě 60 tisíc cestujících. Dopravní podnik všem věkovým skupinám zajistí, aby jim v případě potřeby zkušený personál s vyřízením elektronického jízdního dokladu pomohl přímo na pobočkách,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

EOC
Ilustrační obrázek DPMB.

Číst dál: Brno přechází na elektronické šalinkarty

Tříměsíční rekonstrukce změní tvář tramvajové trati v Hlučínské ulici

dpoPrvního září se pro tramvaje na více než tři měsíce zcela uzavřel úsek tramvajové trati mezi zastávkami Sad Boženy Němcové a konečnou zastávkou Přívoz, Hlučínská. Město spolu s Dopravním podnikem Ostrava a.s. (dále jen DPO) totiž hodlá uskutečnit rozsáhlou rekonstrukci nejen tramvajové trati, ale i celé ulice, a to v úseku od sadu Boženy Němcové po křižovatku ulice Hlučínské s Palackého.

26.8.2021   ul. Sokolská třída (1)'
Původní stav tramvajové trati v ulici Sokolská třída. (pohled od Sadu Boženy Němcové).

Číst dál: Tříměsíční rekonstrukce změní tvář tramvajové trati v Hlučínské ulici

Výběr dopravce

Nové fotografie

říjen 2021
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: