Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

ČSAD Havířov testuje elektrobus Iveco Eway 12 M

3csad novePo zkušebním provozu v Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. se vydal elektrobus Iveco Eway 12 M na testování do Havířova, konkrétně k dopravci ČSAD Havířov a.s., který je členem skupiny Transdev. ČSAD Havířov tento vůz testuje v období 16. – 31. března 2023.

Jen v krátkosti zmiňme, že se jedná o elektrobus s karoserií Heuliez GX 337. Vůz o celkové délce 12 050 mm, šířce 2 550 mm a výšce 3 350 mm byl vystaven na veletrhu Czechbus 2022 a disponuje 26 místy k sezení a 49 místy k stání. Vybaven je elektrickou výzbrojí od firmy Siemens. Baterie nabídnou kapacitu 376 kWh, synchronní motor má výkon 160 kW.

transdev moravaV Havířově je vůz vypravován v pracovní dny na linky č. 401, 402, 404, 406 a 415.

2023 03 23@@EL2 55AV@Havířov
Elektrobus Iveco Eway 12 M v ulicích Havířova.

Číst dál: ČSAD Havířov testuje elektrobus Iveco Eway 12 M

Dopravní podnik města Brna pořídí další tramvaje Škoda 45T ForCity Smart. Uspěl s žádostí o dotaci

dpmbDopravní podnik města Brna nakoupí další nové obousměrné tramvaje Škoda 45T ForCity Smart. Z Integrovaného regionálního operačního programu získal dopravce dotaci ve výši 630 milionů korun na projekty Nákup obousměrných nízkopodlažních tramvají – I.-III. etapa.

2022 12 11@1760@@Novolíšenská
Tramvaj Škoda 45T ForCity Smart ev. č. 1760.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna pořídí další tramvaje Škoda 45T ForCity Smart. Uspěl s žádostí o dotaci

Dopravní podnik hl. m. Prahy vybuduje třetí trolejbusovou trať: Bude se jednat o elektrifikaci autobusové linky č. 137 Na Knížecí - U Waltrovky

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) získal pravomocné společné povolení (sloučené územní a stavební) k elektrifikaci autobusové linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky. V návaznosti na to může připravit zadávací dokumentaci a vyhlásit veřejnou zakázku na zhotovitele stavby třetí trolejbusové tratě v Praze. DPP předpokládá zahájení samotné výstavby ideálně v příštím roce, v koordinaci s dalšími projekty v oblasti připravovanými jinými subjekty, a zprovoznění tratě v roce 2025. Autobusová linka č. 137 se pak změní na trolejbusovou 52.

2017 12 09@9505@@Palmovka (1)
Ilustrační fotografie zapůjčeného trolejbusu SOR TNB 12 ev. č. 9505 při testovacím provozu na lince č. 58,

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy vybuduje třetí trolejbusovou trať: Bude se jednat o elektrifikaci...

Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí nové vozy pro lanovku na Petřín

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá nákup dvou nových vozů pro lanovou dráhu Petřín, v těchto dnech vyhlásil na jejich dodavatele veřejnou zakázku. Je to další krok v projektu modernizace tratě a vozidel lanové dráhy na Petřín. Vozy budou vyrobeny v souladu s designovým návrhem studia Anna Marešová designers, který loni zvítězil v soutěži na jejich novou podobu. Předpokládaná celková hodnota této veřejné zakázky je 150 milionů korun. DPP očekává vyhlášení vítěze tendru a podepsání smlouvy s ním v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.

Předmětem plnění této veřejné zakázky je výroba, dodání a uvedení do provozu dvou nových vozů pro lanovou dráhu Petřín. Vozidla musí být vyrobena v souladu s platnou legislativou EU, ČR a normami vztahujícími se k bezpečnostním požadavkům na osobní lanovou dopravu. Přepravní kapacita každého z vozů musí být minimálně 100 cestujících plus obsluha. DPP požaduje životnost každého z vozů minimálně 25 let s výjimkou některých elektrických a mechanických celků, jejichž životnost bude podle základních materiálů dle ČSN. Celková hmotnost každého z vozů při maximálním obsazení cestujícími včetně obsluhy nesmí přesáhnout 20 480 kilogramů. Obdobně hlučnost jedoucího vozu mimo nástupní halu nesmí překročit přípustné meze stanovené normami ČR ? uvnitř jedoucího vozidla 70 decibelů a vnější hluk 75 decibelů.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí nové vozy pro lanovku na Petřín

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu nové tramvajové tratě Holyně – Slivenec

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy začátkem měsíce února 2023 u stávající konečné zastávky Holyně slavnostně zahájil výstavbu tramvajové tratě Holyně – Slivenec. Tento úsek je dlouhý půl kilometru a bude zakončen smyčkou o celkové délce zhruba 600 metrů. Bude na něm jeden pár zastávek Slivenec, které budou situovány přímo ve smyčce. Předpokládaná doba výstavby tratě je 259 dnů, tj. zhruba 8,5 měsíce, postaví ji společnost STRABAG Rail. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 233,1 milionů korun. DPP předpokládá zprovoznění tratě letos v průběhu října.

2023 02 02 15 37 17 800 800 2 foto 1 ds 01
Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu nové tramvajové tratě Holyně – Slivenec

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2023
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: