Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Praze dojezdily kloubové Citybusy

DPP2Dopravní podnik hlavního města Prahy a. s. (dále DPP) poslední červnový den v tichosti ukončil provoz kloubových autobusů Irisbus Citybus 18 M. Poslední provozní vypravení obstaral 30. června 2020 vůz s ev. č. 6551 z garáží Klíčov, který byl vypraven na dělenou směnu na linku č. 140/17. Zmíněný kloubový Citybus z domovských garáží Klíčov zakončil tak po osmnácti a půl létech kapitolu kloubových autobusů typu Citybus v Praze. Po 18 a půl letech se tak potichu bez větší propagace ze strany DPP uzavřela kapitola provozu kloubových vozů Citybus v ulicích hlavního města.

2020 06 30@6551@4A2 9052@Palmovka
Na konečné zastávce Palmovka pózuje poslední den provozu autobus Irisbus Citybus 18 M ev. č. 6551. Dne 30. června 2020 vyjel do pražských ulic tento typ autobusu naposled.

Číst dál: V Praze dojezdily kloubové Citybusy

Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace schválila Rada hl. m. Prahy

DPP2Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr schválila Rada hl. m. Prahy. Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.

2017 12 09@9505@@Palmovka (4)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ,,Acumario" ev. č. 9505, vyfotografovaný na konečné zastávce Palmovka během testovacího provozu.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace...

Dopravní podnik hl. m. Prahy má po 60 letech první vlastní trolejbus, bude sloužit primárně pro výuku

DPP2 Po 60 letech má Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) opět svůj vlastní, nikoliv však muzejní trolejbus, který dostane evidenční číslo 9508. Vůz Škoda 24 Tr Irisbus DPP zakoupil od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) za 238 tisíc Kč bez DPH. Po nejnutnějších opravách jej DPP přelakuje do stejných barev, které používá u svých autobusů typu City Bus. Trolejbus bude DPP primárně využívat pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných autobusových linek v Praze. DPP plánuje jeho zavedení do provozu v průběhu letošních letních prázdnin a chystá jej nasazovat také na linku č. 58 mezi Palmovkou a Prosekem. Přesný termín zahájení provozu bude záležet na vývoji oprav kanalizace a vozovky v Prosecké ulici. V DPP bude sloužit do doby nákupu nových trolejbusů, na které chystá vypsat výběrové řízení v průběhu letošního léta. Poté bude trolejbus využívat jako služební a školní vůz.

Praha trol
Ex. plzeňský trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus. Foto: Ondřej Volf, DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy má po 60 letech první vlastní trolejbus, bude sloužit primárně pro...

Tramvaje T2 se po necelých 56 letech vrací do provozu v Praze

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy pokřtil v pátek 21. února dva vozy T2. Na jejich zprovoznění uplynulé dva měsíce pracovali technici DPP, historický vzhled jim loni vrátili pracovníci ostravské společnosti EKOVA ELECTRIC. Tento typ tramvaje se díky tomu po téměř 56 letech opět vrací do pravidelného provozu v pražské MHD.

ekova
DPP jej bude nasazovat především na nostalgickou linku číslo 23, která vede z Královky přes historické centrum (včetně Pražského hradu, Královského letohrádku či Národního divadla) na Zvonařku. Poprvé se veřejnost tramvajemi T2 můžou svézt o prvním březnovém víkendu, tj. v sobotu 7. a v neděli 8. března 2020 speciálně na lince číslo 2.

Pro fanoušky MHD nachystal DPP na sobotu 22. února 2020 unikátní fotopříležitost – obě pokřtěné tramvaje T2 společně s muzejním vozem T2 budou od 9.00 hodin do 12.30 hodin poprvé společně vystaveny na nádvoří vozovny Střešovice.

T2 Praha (2)
Tramvaj ČKD T2R budoucího ev. č. 6004, která byla vyfotografována při rekonstrukci ve výrobní hale společnosti Ekova Electric.

Číst dál: Tramvaje T2 se po necelých 56 letech vrací do provozu v Praze

Dopravní podnik hl. m. Prahy tento pátek vypraví poslední autobusy s motory EURO II

DPP2V pátek 22. listopadu 2019 se pražský dopravní podnik rozloučí s posledními autobusy plnícími emisní normu EURO II. Mezi lety 1996 – 2019 bylo v provozu více než 700 autobusů s motory LIAZ a Renault, které v době svého vzniku odpovídaly právě této dnes již několikrát překonané emisní normě. V současné době je ve vozovém parku městského dopravce 1150 autobusů, z nichž 408 plní aktuální normu EURO VI a 518 pak odpovídá normě EURO V/EEV. Zbývající autobusy jsou v provedení EURO III a IV, avšak i tyto vozy rychle mizí z ulic.

dpp
Karosa-Renault Citybus 12 M Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy tento pátek vypraví poslední autobusy s motory EURO II

Hlavní město Praha

Nové fotografie

červen 2024
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne29162330
Jste zde: