Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes zahájil stavbu trolejbusové tratě Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes v Letňanech zahájil výstavbu infrastruktury pro první regulérní trolejbusovou linku od roku 1954. Stavební práce na elektrifikaci autobusové linky č. 140 Palmovka – Miškovice zahrnují výstavbu více než 11 kilometrů nového trolejového vedení v úsecích Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice, jakož i potřebné napájecí infrastruktury. Stavba potrvá 10 měsíců, její uvedení do zkušebního provozu DPP předpokládá v průběhu letošního října. Bude to znamenat skutečný návrat trolejbusů do Prahy, které budou na lince č. 58 jezdit z Palmovky do Čakovic a část spojů až do Miškovic.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes zahájil stavbu trolejbusové tratě Palmovka – Prosek a Letňany –...

Škoda Transportation zahajuje zkoušky nového elektrobusu Škoda E’CITY pro Prahu

DPP2První ze série 14 dvoupólových bateriových elektrobusů Škoda 36BB E’CITY, které Dopravní podnik hl. m. Prahy (dálé jen DPP) vysoutěžil ve veřejné zakázce, vyjede  do plzeňských ulic na zkušební jízdy bez cestujících. Během nich bude výrobce, skupina Škoda Transportation, testovat základní vozové funkce v rámci přípravy na homologaci elektrobusu pro provoz v ČR. Vozidlo je již v základních barvách nového jednotného stylu PID a fanoušci MHD jej v následujících dnech uvidí především na trase z Borských Polí, přes náměstí Milady Horákové do Černic, odkud se přes přivaděč na Přeštice bude vracet zpět na Borská Pole. DPP a Škoda Transportation plánují elektrobus představit veřejnosti na letošním, jubilejním 10. ročníku středoevropského veletrhu autobusů CZECHBUS v Praze.

Škoda E’CITY
Elektrobus Škoda 36BB E’CITY pro DPP.

Číst dál: Škoda Transportation zahajuje zkoušky nového elektrobusu Škoda E’CITY pro Prahu

V Praze po čtvrtstoletí dojezdily vozy T6

DPP2V sobotu 19. června 2021 se po více než 25 letech uzavřela kapitola pravidelného provozu tramvají typu ČKD T6A5 u Dopravního podniku hl. města Prahy a.s. (dále DPP). Dlouho očekávaný a několikrát odkládaný konec hranatých vozů si v pražských ulicích nenechala ujít spousta fanoušků městské dopravy, kteří se i přes tropické teploty atakující 35 stupňů Celsia přišli s „té-šestkami“ rozloučit.

2021 06 19@8601@@Praha (1)
Vůz ČKD T6A5 ev. č. 8601.

DPP rozlučkový den pojal ve velkorysém stylu: na linku č. 4, která je běžně v provozu pouze ve všední dny, nasadil celkem pět sólo vozů ČKD T6A5, které v 15minutovém intervalu mezi 8. a 18. hodinou pendlovaly v trase Smíchovské nádraží –⁠ Čechovo náměstí. K posledním třem provozním mohykánům ev. č. 8637, 8658 a 8748 se pro sobotní rozlučku přidaly i vozy ev. č. 8601 a 8750, tedy první a poslední do Prahy dodané vozy tohoto typu. Ve smyčce u smíchovského nádraží pak byl navíc ještě celý den odstaven zástupce této řady ze střešovického Muzea MHD, vůz ev. č. 8702.

Číst dál: V Praze po čtvrtstoletí dojezdily vozy T6

Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dne 19. března 2021 od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR CITY NB 12 s výrobním číslem 1000, který je současně posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB. Končí tak jedna etapa modernizace autobusové flotily DPP, která probíhala v uplynulých necelých čtyřech letech, v níž hlavní roli hrála dieselová vozidla s emisní normou EURO VI a největší měrou se na ní podílely právě autobusy značky SOR. Díky tomu má DPP nejen nejmladší flotilu v novodobé historii s průměrným stářím autobusů 5,39 let, ale došlo také k jejímu výraznému sjednocení. V dalších letech se DPP bude při obnově vozového parku více zaměřovat na elektrobusy, trolejbusy, nebo hybridní autobusy v souladu s koncepcí využití alternativních paliv.

SOR CITY NB 12 1000 kus (2)
Křest 1000. vyrobeného autobusu SOR CITY NB 12.

Číst dál: Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

Předávání MHD v Jablonci nad Nisou: Účelná spolupráce, ne klacky pod nohy

busline(Jablonec nad Nisou, 1. února 2021) – Po více než deseti letech opustila ke konci ledna městskou hromadnou dopravu v Jablonci nad Nisou skupina BusLine. Z Jablonce však BusLine nemizí úplně, svému nástupci, společnosti UMBRELLA Coach & Buses s. r. o., bude poskytovat vybrané služby, například tankování pohonných hmot a AdBlue, výlep jízdních řádů, specializovaný servis a mytí autobusů, které by firma bez zázemí v regionu jinak zajišťovala výrazně složitěji nebo dráž. V počátečním období bude mít BusLine v pohotovosti i čtyři vozidla k operativnímu vykrytí případných výpadků.

2021 02 01@10@8AM 2191@Horní náměstí
Mercedes-Benz Citaro C2 ev. č. dopravce UMBRELLA Coach & Buses s.r.o. vypravený na linku MHD v Jablonci nad Nisou.

umbrellaCestujících se přechod města k novému dopravci nikterak nedotkl. „S předáním nástupci počítáme již několik měsíců a chceme, aby vše proběhlo hladce. Nabídli jsme společnosti UMBRELLA Coach & Buses s.r.o. řadu služeb, které by jinak dopravce nepocházející z tohoto regionu zajišťoval obtížně nebo podstatně dráž. Namátkou jde o servis naší údržby a myčky autobusů (každý vůz se musí v průběhu zimy mýt dvakrát týdně) výlep jízdních řádů, až po držení pohotovostních vozidel pro případ neočekávaného výpadku,“ vysvětluje Jakub Vyskočil, vlastník skupiny BusLine.

Číst dál: Předávání MHD v Jablonci nad Nisou: Účelná spolupráce, ne klacky pod nohy

Hlavní město Praha

Nové fotografie

červen 2024
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne29162330
Jste zde: