Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Studenti Střední školy strojní, stavební a dopravní Liberec spustili provoz moderních ekologických autobusů

V pátek 8. února představila společnost BusLine a.s. spolu se Střední školou strojní, stavební a dopravní Liberec v rámci akce „Cestujeme z minulosti do budoucnosti“ čtyři nové, ekologické a moderní autobusy Irisbus Citelis, které doplní flotilu autobusů, která zajišťuje městskou hromadnou dopravu v Liberci. Jedná se o autobusy, které zajišťují maximální bezpečnost cestujících a díky pohonu na CNG splňují emisní limity, které budou zakotvené v právním předpise „Euro 6“ až na konci tohoto roku. Jde o první takovouto akci v rámci projektu partnerství „Studenti spolupracují na budoucnosti dopravy“, kterou společnost BusLine a.s. společně se Střední školou strojní, stavební a dopravní odstartovala na začátku tohoto roku. V rámci tohoto projektu studenti porovnali moderní vozidla a vozidla ze 70. a 80. let 20. století, jako jsou Škoda 706 RTO a Karosa řady 700. Na projektu se podílel i herec Ivan Vyskočil. Díky tomuto projektu mají studenti možnost si vozidlo nejen prohlédnout ze všech úhlů a debatovat o jeho vlastnostech s řidiči či dopravním podnikem, ale navíc ty nejaktivnější a nejschopnější z nich je firma BusLine připravena podpořit.    

Foto: Irisbus Citelis 12 M CNG, ev. č. 616, RZ: 4E5 8624, poté RZ: 4L4 3623. Autobus sloužil původně jako předváděcí vozidlo firmy Iveco Czech Republic, poté prezentace v Tallinu (Estonsko) a dále byl také zapůjčen ČSAD MHD Kladno; od června 2012 je ve vlastnictví firmy BusLine a.s.

Číst dál: Studenti Střední školy strojní, stavební a dopravní Liberec spustili provoz moderních...

Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Dne 7. 2. 2013 v dopoledních hodinách byla z garáží společnosti ČSAD Havířov a.s (člen Dopravní skupiny 3CSAD), odvezena Karosa B741, RZ: KIA 69-42, na vrakoviště poblíž Frýdku-Místku. Jednalo se o poslední provozovanou Karosu B 741 nejen u ČSAD Havířov, ale i v celém Moravskoslezském kraji, neboť jediná další společnost, která tyto autobusy vlastnila, Dopravní podnik Ostrava a.s., vyřadila svou poslední Karosu B 741.1924 již v říjnu 2012 a prodala novému majiteli v listopadu 2012. Již zmiňovaná havířovská B 741.1922 RZ: KIA 69-42 byla odstavena až počátkem listopadu roku 2012 a sešrotována bude v následujících dnech. Z garáží ČSAD Havířov a.s. bylo taženo toto vozidlo vozem Tatra 815.

KIA 69-42 - 2...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...

 Havířovská Karosa B 741 ještě v provozu. Na dalších fotografiích je zachycena při převozu na šrotiště.

 

Číst dál: Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nový typ tramvaje EVO2 se ještě ani pořádně nestihl rozjezdit v plném provozu a už jsou na světě první stížnosti. Toto drážní vozidlo, o kterém jsme vás poprvé informovali v souvislosti s jeho premiérou na veletrhu Czech Raildays 2012, vadí lidem především kvůli své hlučnosti. V Liberci, pro který byl tento prototyp určen, podle tamních obyvatel při průjezdu tramvaje vše drnčí a třese se.

"Myslím, že nasazení této tramvaje je krok skoro o třicet let zpátky, kdy se nám tady vše klepalo. A když teď projede ta nová, zase drnčí okna i skleničky," vysvětlil pro server iDNES.cz Josef Kronďák, jenž bydlí na ulici 5. května, kudy tramvaje také projíždějí, už desítky let. Jeho žena se pak nebála hluk tramvaje EVO2 přirovnat dokonce k burácení sovětských tanků, které do Liberce vtrhly při invazi v roce 1968.

Pan Konďák je prozatím jediným občanem, který podal oficiální stížnost. Avšak vzhledem k dosavadnímu nezájmu liberecké radnice o tuto problematiku zvažuje pan Konďák ještě chvíli počkat a pak sepsat hromadnou petici, na které mu již přislíbili účast i další občané z okolí.

Číst dál: Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nový Irisbus Citelis 12 M ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s.

V pořadí osmý Irisbus Citelis 12 M rozšířil v minulých dnech portfolio městských autobusů ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. Nový vůz RZ: 7T8 0534, který byl zakoupen dopravcem za podpory evropských dotací prostřednictvím Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, vyjede v nejbližších dnech na pravidelné linky frýdeckomístecké MHD.

589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
   

Nový Irisbus Citelis 12 M RZ: 7T8 0534

Číst dál: Nový Irisbus Citelis 12 M ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s.

Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Před třiceti lety, tedy 25. 1. 1983, naposledy do pravidelného provozu v Praze vyjela tramvaj T1, předchůdkyně legendární T3. První tramvaj typu T1 (tehdy se označovala římským číslem T I) projela pražskými ulicemi při předváděcí jízdě 22. listopadu 1951. Jednalo se o elegantní vůz zcela nové koncepce, která vycházela z amerických vozů PCC, vybavený dvěma dvounápravovými podvozky.

Na počátku padesátých let tak byla zahájena zásadní obměna vozového parku spočívající v postupném nahrazování dosavadních dvounápravových tramvají. Proti původním předpokladům tato proměna trvala o více jak deset roků déle a skončila až v roce 1974.

Číst dál: Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Další články...

  1. Novinkové okénko z Mostu
Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: