Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik města Brna se rozloučil s nízkopodlažními trolejbusy Škoda 21 Tr

dpmbDopravní podnik města Brna po více než čtvrtstoletí ukončil provoz trolejbusů Škoda 21Tr. Brno bylo historicky největším provozovatelem vozů tohoto typu. „Jednadvacítky“ se staly symbolem modernizace městské dopravy v Brně, protože byly prvními nízkopodlažními trolejbusy ve flotile DPMB. Dopravní nadšenci se s posledními trolejbusy mohli naposledy svézt během rozlučkových jízd, které se uskutečnily v sobotu 15. března 2025.

2025 03 15@3059@@Brno
Kolona trolelejbusů Škoda 21 Tr a vozu Škoda 22 Tr.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna se rozloučil s nízkopodlažními trolejbusy Škoda 21 Tr

Dopravní podnik Ostrava vypsal podruhé veřejnou zakázku na pořízení velkokapacitních tramvají

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zveřejnil v pátek 14. března 2025 novou veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají II.“ . Jak již z názvu je patrné jedná se již o druhou zakázku na nové velkokapacitní tramvaje, předchozí zakázka byla zrušena.
Původní celková hodnota zakázky předchozího výběrové řízení byla maximálně 2,25 mld. Kč bez DPH, nově se odhadovaná cena vyšplhala na 2,75 mld. Kč bez DPH.

2018 09 01@1504@@Dílny DPO
Nové velkokapacitní tramvaje by měli nahradit již starší tramvaje KT8D5.RN1. Na fotografii vidíte vůz tohoto typu ev. č. 1504 již v novém korporátním nátěru DPO.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal podruhé veřejnou zakázku na pořízení velkokapacitních tramvají

Ukončení provozu trolejbusů Solaris Trollino 15 AC v Ostravě

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) začal jako výhradní dodavatel polských autobusů Solaris pro Českou republiku vyrábět ve svých prostorech také trolejbusy. První trolejbus Solaris Trollino 12 DC (vůz odebral Městský dopravní podnik Opava a.s.) vznik v roce 2001. Jednalo se o výrobu v kooperaci firem Solaris Bus & Coach (výrobce karoserie), Cegelec (elektrická výzbroj v případě modelu Trollino 12 DC TV Progress, další trolejbusy již byly vyráběnys  výzbrojí TV Europulse), Pragoimex (výrobce elektromotorů), DPO (konečná kompletace trolejbusu).

2025 02 17@3602@@Hranečník (1)
Trolejbus Solaris Trollino 15 AC ev. č. 3602 spolu s vozem Škoda 36 Tr T’CITY na konečné zastávce Hranečník.

Číst dál: Ukončení provozu trolejbusů Solaris Trollino 15 AC v Ostravě

Dopravní podnik města Ústí nad Labem se rozloučil s autobusy TEDOM

dpmulAutobusy značky Tedom, které jsou dlouhodobě součástí vozidlového parku Dopravního podniku města Ústí nad Labem, se s cestujícími na pravidelných linkách městské hromadné dopravy rozloučil k datu 28. února 2025. Tento významný milník přinesl ukončení provozu těchto vozidel, které byly součástí každodenní výpravy od roku 2009.

Tedom

Číst dál: Dopravní podnik města Ústí nad Labem se rozloučil s autobusy TEDOM

Je vyrobena první nová tramvaj pro Prahu Škoda ForCity Plus 52T. Poprvé se projela na zkušební trati

DPPPo třinácti měsících od podpisu smlouvy mezi Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a Škoda Group a osm měsíců od zahájení výroby je vyrobena první tramvaj Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu, která se dnes poprvé projela na zkušební trati v plzeňském výrobním areálu Škodovky. Tramvaj má montážně dokončený exteriér, probíhá na ní dokončování interiéru, oživování a první zkoušky vozidla. V pokročilé fázi montáže jsou další dva vozy. Na dalších se svařují hrubé stavby jednotlivých článků. Celkem je v plzeňských výrobních dílnách rozpracováno osm tramvají pro Prahu. První tramvaj by do pražských ulic měla vyjet v dubnu, kdy zahájí zkušební jízdy bez cestujících v rámci procesu homologace nového typu vozidla.

Číst dál: Je vyrobena první nová tramvaj pro Prahu Škoda ForCity Plus 52T. Poprvé se projela na zkušební trati

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: