Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

dpo

Soutěž na dodání nových parciálních trolejbusů do Ostravy zná po několikaměsíčních průtazích konečně svého vítěze. Stala se jím společnost Ganz – Skoda Electric Ltd. Ta porazila další tři účastníky výběrového řízení, kterými byly společnosti SOR Libchavy, Trams for Envi s ukrajinským výrobcem Bohdan a Škoda Electric (bývalá Ekova Electric). Vítěz tak dodá do Ostravy celkem 12 parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr T’CITY s karoserií tureckého výrobce Temsa, s opcí na dalších šest vozů. Jeden vůz vyjde Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) na 11,27 milionu korun, což je 20% pokles oproti předpokládané hodnotě zakázky. 

2023 02 15@3746@@ul. Hornopolní
Ostravský trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 3746 v pravidelném provozu s cestujícími projíždí ulicí Hornopolní.

Číst dál: Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

Městský dopravní podnik Opava zařadil do provozu nové trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY.

mdpo noveMěstský dopravní podnik Opava uzavřel smlouvu se Škoda Group na dodávku tří nových dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 36 Tr T’CITY.

2023 09 24@329@@křižovatka ulic Krnovská x U Jaktařské brány x Olbrichova
Trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 329 v opavských ulicích.

Číst dál: Městský dopravní podnik Opava zařadil do provozu nové trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY.

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

DPMOOlomouc stále nemá novou vozovnu tramvají, stávající vozovna v centru města na ul. Koželužské nedostačuje již kapacitně proto město s dopravním podnikem rozhodli o dalším provizoriu – stavbě odstavné plochy poblíž hlavního nádraží.

Původní plán byl jen vytvořit trojici kolejí v délce 101 až 207 m, na kterých mělo najít útočiště 32 tramvají. Město Olomouc se, ale rozhodlo vytvořit větší zázemí, které bude zahrnovat také odstavnou halu.

Odstavy Jeremnekova ul.

Číst dál: Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

dpoDne 1. září 2023 uzavřel DPO smlouvu se společností Transdev Slezsko a.s. o zajištění mimořádné přepravy osob. Smlouva vstoupila v platnost dne 5. září a bude platná do 27. září 2023. Celkový počet najetých vozových kilometrů dopravcem činí 19 648,45 km, včetně služebních jízd. Cena za jeden kilometr činí 49,50 Kč bez DPH.

Každý den společnost Transdev Slezsko nasazuje 10 řidičů pro zajištění trolejbusových kurzů v ostravské MHD. DPO pro tyto úkoly poskytlo dopravci Transdev Slezsko celkem 8 autobusů, z toho 5 provozních a 3 záložních.

2021 11 09@183@6T4 0610@Ostrava, Michálkovice
DPO již služeb dopravní skupiny 3ČSAD již využil v minulosti a to na podzi roku 2021, kdy dopravce jezdil na ostravských trolejbusových linkách se svými vozy. 

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2024
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: