Již je to několik týdnů co dopravce ČSAD Vsetín a.s. zahájil podle vyhraného výběrového řízení dopravní obslužnost Opavska a Vítkovska v Moravskoslezském kraji a vystřídal tak dlouholetého dopravce v tomto regionu společnost TQM – holding s.r.o. Začátky byly relativně kruté řidiči neznali trasy, neboť si dopravce pro nedostatek řidičů vypůjčil své řidiče z holdingu Z-Group. Častými jevy podlé cestujících kteří se vyjadřovali na sociálních sítích byly vynechané spoje a nebo dokonce, že řidiči nevěděli ani kde mají jet. Situace se pomalu uklidnila, ale ovšem někdy ještě výjimečně nastane, že cestující se svého spoje nedočkají. Podle nás kraj toto výběrové řízení totálně spackal… pokládáme si otázku jak může vyhrát dopravce, který nabídne 100% vozového parku na CNG a nemá postavenou plničku CNG ani do dnešního dne? Není žádnou novou informací, že autobusy ČSAD Vsetín jezdí tankovat např. i 30 km do Ostravy a nebo jiných měst. Těmito nesmyslnými přejezdy které si dotuje samo ČSAD se logicky myslícímu člověku musí vybavit, že se toto podnikání nevyplatí a společnost výrazně prodělává a za další pokud vezmeme v potaz ekologii tak těmito zbytečnými ,,tankovacími“ přejezdy postrádá smysl ,,ekologických“ CNG autobusů neboť dnešní dieselové motory s emisní normou EURO 6 produkují podobné množství škodlivin jako motory s pohonem na CNG. A určitě by produkovali míň škodlivin protože nemusí jezdit tankovat skoro denně cca 60 km a někdy i dál. Začne opět ,,plný“ provoz po velkých prázdninách uvidíme jak na tom dopravce bude, protože je známo, že stále nemá plný stav řidičů a vypomáhá dost řidičů z řad brigádníku a ostatních společností Z-Group, což nejde stále takto aplikovat neustále.
.jpeg)
Autobus Scania Citywide Suburban LE 12 M dopravce ČSAD Vsetín a.s. vyfotografovaný v Opavě u Východního nádraží.