Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Představení ČSA Airbus A330 v Mošnově

 Dne 1. dubna 2014 přivítalo ostravské letiště v rámci promo akce společnosti ČSA letoun Airbus A330 a nebyl to jen žertík!

Přílet nastal v 9:15 LT z pražského Letiště Václava Havla. Poté se letadlo zdrželo na Letišti Leoše Janáčka Ostrava do 13:45, kdy byl naplánován jeho odlet dál do Bratislavy. Přistup veřejnosti k letadlu nebyl možný, letoun však bylo dobře vidět z prostoru vedle odletového terminálu. K převozu cestujících byly využity letištní autobusy Solaris Urbino 15, které Letiště Leoše Janáčka Ostrava disponuje ve dvou kusech.

1.4.2014 - Ai...
1.4.2014 - Ai...
1.4.2014 - Ai...
1.4.2014 - Ai...

Letoun společnosti ČSA Airbus A330 na Letišti Leoše Janáčka Ostrava. Letadlu byla také slavnostě provedena brána pomocí vodních děl z hasičských vozidel.

Zároveň připravilo letiště na 1.4.2014 pro zájemce možnost prohlídky zázemí a neveřejných prostor letiště. Po letišti byli zájemci o prohlídku svezeni dvěma luxusními autobusy značky Setra a Mercedes–Benz, které si na tuto akci letiště pronajalo od společnosti Nikolas tours. Autobusy vyjížděly současně od terminálu v časech 9:50, 10:45 a 11:30.

Číst dál: Představení ČSA Airbus A330 v Mošnově

Seminář Elektrické autobusy pro město II.

18.3.2014 - Elektrické autobusy pro město II. (1)

SEMINÁŘ ,,ELEKTRICKÉ AUTOBUSY PRO MĚSTO II.", KTERÝ SE USKUTEČNIL V RÁMCI BŘEZNOVÉHO VELETRHU AMPER 2014, DOSPĚL K TĚMTO ZÁVĚRŮM:

K nasazení elektrických autobusů ve městech je třeba přistupovat systémově, v kontextu strategického plánování celé městské mobility – ne tedy pouze jako k zajímavým technickým vymoženostem. Technická řešení jsou v tomto kontextu doprovázena organizačními opatřeními, finančními nástroji a osvětou, které dohromady umožní řešit dopravu ve městech ekonomicky, ekologicky a pohodlně.

Současné technologie nabízejí osvědčená i zcela nová řešení pro elektrobusy a trolejbusy a jejich infrastrukturu – jednoduchá i složitá, levnější i nákladnější. Je třeba umět zvolit to správné pro konkrétní potřeby daného dopravního systému.

Podobně se nabízí více různých zdrojů financování pro rozvoj elektrické MHD s využitím hotových produktů, technických inovací a organizačních řešení. Žádný z nich není rychlým a zázračným všelékem, ale lze si vždy vybrat ten správný program a obchodní model pro danou konkrétní situaci a strategii městské mobility. Pohled odborníků zvenčí k tomu může významně dopomoci.

Číst dál: Seminář Elektrické autobusy pro město II.

Partybus MAN v Ostravě

První březnový víkend oficiálně ostravské ulice začal brázdit Partybus, který jezdí pro klub Alexandria Loď. Jedná se o starší městský nízkopodlažní kloubový autobus typu MAN NG 272 (2) z roku 1998 s motorem MAN D 5865 LUH. Autobus je vybavený automatickou převodovkou od firmy Voith a nesoucí RZ: 8T0 5458.

Předchozí působiště bylo nejspíš v Německu, odkud byl také z autobazaru koupen. Autobus se na podzim roku 2012 krátce objevil v ostravských garážích DPO na Hranečníku, kde se podrobil drobným karosářským pracím. Především byly odstraněny sedačky a zavařeny troje dveře.

8T0 5458 - 29...
8T0 5458 - 29...
8T0 5458 - 29...
8T0 5458 - 28...
8T0 5458 - 28...
8T0 5458 - 28...
8T0 5458 - 28...
 

Ostravský Partybus MAN NG 272 (2) RZ: 8T0 5458, v prostorách garáží DPO na Hranečníku při opravě

Číst dál: Partybus MAN v Ostravě

Provoz Solarisů ve Švédsku v roce 2013

Vážení čtenáři. Představujeme novinky od firmy Solaris Bus & Coach ve švédských provozech. Rok 2013 byl zajímavý hned v několika směrech, které si nyní představíme podrobněji.

2. července 2013 zařadil do svého vozového parku dopravce Västerås Lokaltrafik 24 kloubových nízkopodlažních autobusů Solaris. Jedná se o první kloubové Solarisy s pohonem na bioplyn ve švédských provozech. Vozidla jsou 3dvéřová ( 2-2-2-0 ), 18 metrů dlouhá, 2550 mm široká a 3400 mm vysoká. Jsou určena pro 42 sedících a 86 stojících cestujících. Samozřejmosti je jedno místo určené pro imobilního cestujícího na vozíku nebo dětský kočárek. Výklopná plošina se nachází ve 2. dveřích. Autobusy jsou osazeny motory Cummins ISLG 320 o výkonu 234,8kW, splňující emisní normu EEV, spolupracují s převodovkou Voith Diwa 5. Všechny autobusy byly přiděleny pro městský provoz ve městě Västerås a obdržely evidenční čísla 851 – 874. Dopravce Västerås Lokaltrafik již disponuje celkem 69 vozidly, z čehož je 45 autobusů SU 15 LE CNG, polského výrobce Solaris Bus & Coach S.A..

700 - FAM 628...
693 - CPJ 953...
853 - DRT 191...
852 - DRT 186...

Na prvních dvou fotografiích jsou vozy Solaris Urbino 15 LE CNG (ev. č. 700 a 693), zbylé fotografie zobrazují nejnovější vozidla Solaris Urbino 18 CNG (ev. č. 852 a 853)

Číst dál: Provoz Solarisů ve Švédsku v roce 2013

Nový provoz MHD na Vysočině v Novém Městě na Moravě

Nové Město na Moravě se nachází v kraji Vysočina cca 10 km východně od Žďáru nad Sázavou. Ve městě žije k 1.1.2013 10 200 obyvatel. Myšlenka založit MHD se zrodila v roce 2013 a po dlouhých přípravách byla spuštěna v lednu 2014.

Zrealizovaná městská doprava má celkem 14 zastávek, z nichž bylo 10 vybudováno zcela nově. Celkové roční náklady na provoz MHD budou kolem milionu Kč, od této částky se odečtou tržby za jízdné. Další milion Kč město vynaložilo na vybudování sítě zastávek. Místa pro nové zastávky vybírali na odboru dopravy a odboru investic a správy majetku ve spolupráci s odbornými projektanty, policejními specialisty a dalšími odborníky.

Zkušební provoz by měl trvat jeden rok a bude jej zajišťovat firma ZDAR. Na linkách MHD se budou také testovat autobusy různé obsaditelnosti, aby se nalezlo nejvhodnější vozidlo. Autobusy jezdí jednou za hodinu od 5 do 20 hodin večer.
V provozu jsou dvě linky označené čísly:

Linka č. 1 je vedená v trase: Dopravní terminál - katolický hřbitov - Bělisko - Dukelská - pod nemocnicí - nemocnice - MEDIN - nemocnice - Palackého nám. - BILLA - centrum – Masarykova - Dopravní terminál

Linka č. 2 je vedená v trase: Dopravní terminál - Holubka - Maršovská - Dopravní terminál – Kulturní dům - pod nemocnicí - nemocnice - Palackého nám. - centrum - Masarykova - Dopravní terminál 

4E8 9406 - 6....
4E8 9406 - 6....
4E8 9406 - 6....

První den zkušebního provozu nové MHD v Novém Městě na Moravě. Provoz zajišťuje zapůjčený autobus od firmy SOR Libchavy spol. s r.o. typu SOR BN 8.5. Autobus je zapůjčen dopravci ZDAR, který v novém Městě na Moravě nyní provozuje MHD po dobu jednoho roku.
Foto č. 1: Nové Město na Moravě, BILLA (MHD l. č. 1)
Foto č. 2: Nové Město na Moravě, nemocnice (MHD l. č. 2)
Foto č. 3: Nové Město na Moravě, Dopravní terminál (MHD l. č. 2)

Číst dál: Nový provoz MHD na Vysočině v Novém Městě na Moravě

Výběr dopravce
Jste zde: