Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Testování autobusu Iveco Crossway EURO VI u ČSAD Česká Lípa

Od 3. dubna se přesunuly testy nového autobusu Iveco Crossway 12 M LINE splňujícího emisní normu EURO VI zpět do České republiky. Předtím probíhaly převážně u našich sousedů na Slovensku a to u dopravců :

● SAD Dunajská Streda,
● SAD Zvolen,
● Slovak Lines,
● Eurobus Košice a
● SAD Prešov.

U nás již vůz zavítal k dopravci ČSAD JIHOTRANS a jako další si první vyrobený vůz zapůjčil dopravce ČSAD Česká Lípa, který v poslední době začal obnovovat svůj vozový park autobusy Irisbus Crossway 12 M splňující emisní normu EURO V.

Dopravce má již 4 nové autobusy EURO V a dále by se měl rozšířit vozový park na 50 kusů autobusů značky Crossway. Autobusy jsou kupovány ve vysoké výbavě a na tohoto dopravce neobvyklé úrovni, např: klimatizace, dvojitá okna, tempomat, polohovatelná sedadla. Vozy jsou nasazovány především na linku 500490 (Nový Bor - Praha), kde nahradily jedny z prvních vyrobených autobusů SOR - Ekobus C 10.5 CNG.

2.4.2014 - 3A...

Jeden ze čtyř nově zakoupených autobusů Irsbus Crossway 12 M dopravce ČSAD Česká Lípa

Číst dál: Testování autobusu Iveco Crossway EURO VI u ČSAD Česká Lípa

Ukončení provozu osobních vlaků na trati do Jakartovic

Dne 6. 4. 2014 jezdily osobní vlaky na trati číslo 314 z Opavy do Jakartovic naposledy.

Při té příležitosti se s motoráčkem přišlo rozloučit mnoho lidí a protože byla očekávána velká frekvence cestujících (mnozí byli s předstihem nahlášeni) vystavilo PP Opava po oba dny na vlaky Os 23404 - Os 23415 namísto turnusového vozu řady 809 posilovou soupravu. Zpočátku byly plánovány roztodivné kombinace jednotek 814+914 s motorovými vozy 809, nakonec se přece jen podařilo sestavit vkusné soupravy.

V sobotu se mohli cestující svézt nedávno modernizovaným vozem 810.199, pro který byly vlaky do Jakartovic druhým výkonem po návratu z opravy. Ke zmíněnému vozu byly připojeny ještě dva vozy řady Btax780 a také 810.055.

5.4.2014 - Ml...
5.4.2014 - Ml...
5.4.2014 - Ml...
 

Předposlední den pravdelného provozu s cestujícími na trati Opava - východ - Jakartovice

V poslední den provozu, v neděli 6.4.2014, byla na osobní vlaky nasazena souprava ve složení 809.209 + 24-29.297 Btax780 + 24-29.228 Btax780 + 809.596. Strojvedoucí opavského depa ve spolupráci s Opavským železničním klubem připravili smuteční výzdobu motorových vozů.

Číst dál: Ukončení provozu osobních vlaků na trati do Jakartovic

Představení ČSA Airbus A330 v Mošnově

 Dne 1. dubna 2014 přivítalo ostravské letiště v rámci promo akce společnosti ČSA letoun Airbus A330 a nebyl to jen žertík!

Přílet nastal v 9:15 LT z pražského Letiště Václava Havla. Poté se letadlo zdrželo na Letišti Leoše Janáčka Ostrava do 13:45, kdy byl naplánován jeho odlet dál do Bratislavy. Přistup veřejnosti k letadlu nebyl možný, letoun však bylo dobře vidět z prostoru vedle odletového terminálu. K převozu cestujících byly využity letištní autobusy Solaris Urbino 15, které Letiště Leoše Janáčka Ostrava disponuje ve dvou kusech.

1.4.2014 - Ai...
1.4.2014 - Ai...
1.4.2014 - Ai...
1.4.2014 - Ai...

Letoun společnosti ČSA Airbus A330 na Letišti Leoše Janáčka Ostrava. Letadlu byla také slavnostě provedena brána pomocí vodních děl z hasičských vozidel.

Zároveň připravilo letiště na 1.4.2014 pro zájemce možnost prohlídky zázemí a neveřejných prostor letiště. Po letišti byli zájemci o prohlídku svezeni dvěma luxusními autobusy značky Setra a Mercedes–Benz, které si na tuto akci letiště pronajalo od společnosti Nikolas tours. Autobusy vyjížděly současně od terminálu v časech 9:50, 10:45 a 11:30.

Číst dál: Představení ČSA Airbus A330 v Mošnově

Seminář Elektrické autobusy pro město II.

18.3.2014 - Elektrické autobusy pro město II. (1)

SEMINÁŘ ,,ELEKTRICKÉ AUTOBUSY PRO MĚSTO II.", KTERÝ SE USKUTEČNIL V RÁMCI BŘEZNOVÉHO VELETRHU AMPER 2014, DOSPĚL K TĚMTO ZÁVĚRŮM:

K nasazení elektrických autobusů ve městech je třeba přistupovat systémově, v kontextu strategického plánování celé městské mobility – ne tedy pouze jako k zajímavým technickým vymoženostem. Technická řešení jsou v tomto kontextu doprovázena organizačními opatřeními, finančními nástroji a osvětou, které dohromady umožní řešit dopravu ve městech ekonomicky, ekologicky a pohodlně.

Současné technologie nabízejí osvědčená i zcela nová řešení pro elektrobusy a trolejbusy a jejich infrastrukturu – jednoduchá i složitá, levnější i nákladnější. Je třeba umět zvolit to správné pro konkrétní potřeby daného dopravního systému.

Podobně se nabízí více různých zdrojů financování pro rozvoj elektrické MHD s využitím hotových produktů, technických inovací a organizačních řešení. Žádný z nich není rychlým a zázračným všelékem, ale lze si vždy vybrat ten správný program a obchodní model pro danou konkrétní situaci a strategii městské mobility. Pohled odborníků zvenčí k tomu může významně dopomoci.

Číst dál: Seminář Elektrické autobusy pro město II.

Partybus MAN v Ostravě

První březnový víkend oficiálně ostravské ulice začal brázdit Partybus, který jezdí pro klub Alexandria Loď. Jedná se o starší městský nízkopodlažní kloubový autobus typu MAN NG 272 (2) z roku 1998 s motorem MAN D 5865 LUH. Autobus je vybavený automatickou převodovkou od firmy Voith a nesoucí RZ: 8T0 5458.

Předchozí působiště bylo nejspíš v Německu, odkud byl také z autobazaru koupen. Autobus se na podzim roku 2012 krátce objevil v ostravských garážích DPO na Hranečníku, kde se podrobil drobným karosářským pracím. Především byly odstraněny sedačky a zavařeny troje dveře.

8T0 5458 - 29...
8T0 5458 - 29...
8T0 5458 - 29...
8T0 5458 - 28...
8T0 5458 - 28...
8T0 5458 - 28...
8T0 5458 - 28...
 

Ostravský Partybus MAN NG 272 (2) RZ: 8T0 5458, v prostorách garáží DPO na Hranečníku při opravě

Číst dál: Partybus MAN v Ostravě

Jste zde: