Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Obnova vozového parku CNG autobusy u dopravců na Ostravsku

2013-09-15@@3T6 6670@ul. Dlouhá třída

Ministerstvo životního prostředí schválilo bezmála miliardovou dotaci pro nejvíce znečištěné lokality v ČR. Dopravci, kterým byla dotace přiznána, již v dohledné době budou nebo již obnovují svůj vozový park novými ekologickými vozidly na CNG pohon.

Dotaci získali dopravci DP města Brna a.s., Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s., Dopravní podnik Ústí nad Labem a.s., Dopravní podnik Ostrava a.s., Městský dopravní podnik Opava a.s. a trojlístek společnosti 3ČSAD a.s. Níže se zaměřujeme pouze na dopravce v Moravskoslezském kraji.

ČSAD Havířov:
Zakázka je rozdělena do 4 částí, čítajících dodávku celkem 25 nových autobusů s pohonem na CNG.

  1. 1 ks autobusu - nízkopodlažní, délková kategorie do 10,7 m, 2 dveře, manuální převodovka, pohon CNG, dodání: rok 2014.
  2. 1 ks autobusu - nízkopodlažní, délková kategorie do 10,7 m, 3 dveře, automatická převodovka, pohon CNG dodání: do      1.9.2015.
  3. 12 ks autobusů - nízkopodlažní, délková kategorie 13 m, 2 dveře, manuální převodovka, pohon CNG dodání: 5ks v roce 2014, 7 ks do 1.9.2015.
  4. 11 ks autobusů - nízkopodlažní, délková kategorie 13 m, 3 dveře, automatický převodovka, pohon CNG dodání: 6ks v roce 2014, 5ks do 1.9.2015.

Číst dál: Obnova vozového parku CNG autobusy u dopravců na Ostravsku

Blíží se konec „sedmistovek“ v Moravskoslezském kraji?

Karosy řady B 731/732 - běžný obrázek autobusového provozu ve většině československých měst na přelomu 80. a 90. let. S jejich výrobou se začalo na počátku 80. let v tehdejší společnosti Karosa n. p. Vysoké Mýto a výroba téhož typu pouze s drobnými úpravami přežila i transformaci firmy na akciovou společnost a své modernější nástupce získaly "sedmistovky" až v roce 1997, do té doby se jich ale stihlo vyrobit několik tisíc kusů. Následkem nezastavitelně se zvyšujícího stáří těchto vozů, nedostačujících parametrů a velkého technologického pokroku ve výrobě nejen autobusů, začal tento typ postupně upadat a dopravci jej ve svém vozovém parku začali již v 2. polovině 90. let obměňovat za modernější vozidla.

Moravskoslezský kraj zaznamenal velký úpadek těchto vozů především počátkem 21. století a dnes se v této oblasti na pravidelných linkách MHD vyskytuje již jen jediný kus. Jedná se o vůz typu Karosa B 732.1652, vyrobený v roce 1990, který náleží Městskému dopravnímu podniku Opava a. s. a pod evidenčním číslem 111 zde odkrajuje již 25. rok svého provozu. V posledních letech zastával převážně funkci dílenského (především odtahového) vozu, ale po požáru trolejbusové vozovny (20. října 2013) byl vůz pro nedostatek provozuschopných vozidel nasazen opět do pravidelného linkového provozu. V současnosti se na pravidelných linkách vyskytuje už jen minimálně, podle potřeby dopravce. Jeho zatím poslední známý výjezd se datuje na přelom soboty a neděle 7. a 8. června 2014, kdy zajišťoval provoz na nočních linkách. Z tohoto provozního dne vám také přinášíme několik fotografií.

Číst dál: Blíží se konec „sedmistovek“ v Moravskoslezském kraji?

Vyjádřete se k Plánu udržitelné mobility v Ostravě

Představíte-li si vaše město za dvacet let, jak byste chtěli, aby vypadalo? To je jedna z otázek, na kterou má dát odpověď připravovaný Plán udržitelné městské mobility pro město Ostrava. (http://mobilita-ostrava.cz/) K jeho konceptuální úrovni se může veřejnost až do 22.6. vyjadřovat.

Více se lze o celém ideovém konceptu dozvědět z tohoto dokumentu (odkaz na dokument).

Konkrétně Ostravy se pak týká následující dokument ve kterém je na 95 stranách popsán rozvoj města. Doporučujeme od strany 30. (odkaz na dokument)

Uvnitř se dočtete o cílech celého rozvoje dopravy. Zejména o posilování vlivu hromadné dopravy, železniční dopravy ve kterých dokument předpokládá růst poptávky přepravy. Rovněž podporuje budování záchytných parkovišť na okraji města a tak myšlenku, že motoristé, kteří přijedou oživovat centrum svými obchodními aktivitami opustí své vozy a přesednou na MHD, která je doveze za zamýšleným cílem.

Číst dál: Vyjádřete se k Plánu udržitelné mobility v Ostravě

Testování autobusu Iveco Crossway EURO VI u ČSAD Česká Lípa

Od 3. dubna se přesunuly testy nového autobusu Iveco Crossway 12 M LINE splňujícího emisní normu EURO VI zpět do České republiky. Předtím probíhaly převážně u našich sousedů na Slovensku a to u dopravců :

● SAD Dunajská Streda,
● SAD Zvolen,
● Slovak Lines,
● Eurobus Košice a
● SAD Prešov.

U nás již vůz zavítal k dopravci ČSAD JIHOTRANS a jako další si první vyrobený vůz zapůjčil dopravce ČSAD Česká Lípa, který v poslední době začal obnovovat svůj vozový park autobusy Irisbus Crossway 12 M splňující emisní normu EURO V.

Dopravce má již 4 nové autobusy EURO V a dále by se měl rozšířit vozový park na 50 kusů autobusů značky Crossway. Autobusy jsou kupovány ve vysoké výbavě a na tohoto dopravce neobvyklé úrovni, např: klimatizace, dvojitá okna, tempomat, polohovatelná sedadla. Vozy jsou nasazovány především na linku 500490 (Nový Bor - Praha), kde nahradily jedny z prvních vyrobených autobusů SOR - Ekobus C 10.5 CNG.

2.4.2014 - 3A...

Jeden ze čtyř nově zakoupených autobusů Irsbus Crossway 12 M dopravce ČSAD Česká Lípa

Číst dál: Testování autobusu Iveco Crossway EURO VI u ČSAD Česká Lípa

Ukončení provozu osobních vlaků na trati do Jakartovic

Dne 6. 4. 2014 jezdily osobní vlaky na trati číslo 314 z Opavy do Jakartovic naposledy.

Při té příležitosti se s motoráčkem přišlo rozloučit mnoho lidí a protože byla očekávána velká frekvence cestujících (mnozí byli s předstihem nahlášeni) vystavilo PP Opava po oba dny na vlaky Os 23404 - Os 23415 namísto turnusového vozu řady 809 posilovou soupravu. Zpočátku byly plánovány roztodivné kombinace jednotek 814+914 s motorovými vozy 809, nakonec se přece jen podařilo sestavit vkusné soupravy.

V sobotu se mohli cestující svézt nedávno modernizovaným vozem 810.199, pro který byly vlaky do Jakartovic druhým výkonem po návratu z opravy. Ke zmíněnému vozu byly připojeny ještě dva vozy řady Btax780 a také 810.055.

5.4.2014 - Ml...
5.4.2014 - Ml...
5.4.2014 - Ml...
 

Předposlední den pravdelného provozu s cestujícími na trati Opava - východ - Jakartovice

V poslední den provozu, v neděli 6.4.2014, byla na osobní vlaky nasazena souprava ve složení 809.209 + 24-29.297 Btax780 + 24-29.228 Btax780 + 809.596. Strojvedoucí opavského depa ve spolupráci s Opavským železničním klubem připravili smuteční výzdobu motorových vozů.

Číst dál: Ukončení provozu osobních vlaků na trati do Jakartovic

Výběr dopravce
Jste zde: