Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Oprava vratimovského přejezdu vyžene autobusy na objízdné trasy

Ačkoliv se již náš server krátkodobým výlukám moc nevěnuje, v případě zajímavých počinů, jako je plánovaná výluka ve Vratimově, činíme výjimku. Konkrétně se tam od úterý 20. dubna do soboty 1. května 2021 kvůli opravě železničního přejezdu na ulici Buničité uzavře přilehlá část silnice č. II/447.

S tím souvisí i celkem rozsáhlá úprava vedení autobusových linek č. 21, 41, 81, 286, 352, 354, 448 a 550, které daným místem běžně projíždí. Od ranních 7 hodin 20. dubna do večerních 19 hodin 1. května proto musí cestující počítat s objízdnými trasami dotčených linek, které jsou následující:

2019 10 11@7728@3T7 6704@ŮAN

Číst dál: Oprava vratimovského přejezdu vyžene autobusy na objízdné trasy

Jihomoravský kraj hledá dopravce pro další oblasti Integrovaného dopravního systému JMK

idsjmkZatímco probíhá vyhodnocování nebo již uzavírání smluv mezi dopravci a Jihomoravským krajem v rámci prvního výběrového řízení, které probíhá od loňského roku, a které je rozděleno do částí 1 až 34, které zahrnují cca 80 % kraje, vypsal v prosinci roku 2020 kraj nové druhé výběrové řízení na zbytek území. Zůstanou platné nadále pouze dvě původní smlouvy, a to s dopravcem Bors Bus pro provoz linek na Sokolnicku a s dopravcem BDS-BUS pro provoz linky č. 631 Vyškov-Kobeřice.

19.8.2020   Vyškov, aut. nádr.
Odstavené autobusy dopravce VYDOS BUS na autobusovém nádraží ve Vyškově.

Číst dál: Jihomoravský kraj hledá dopravce pro další oblasti Integrovaného dopravního systému JMK

Od ledna zdraží jízdenky ODIS, po 3 letech se znovu objeví zóny 1 a 2

ODISOd 1. ledna 2021 dochází v integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS k několika tarifním změnám. Hlavní snahou je motivovat cestující k platbě jízdného bezhotovostními metodami. Cena jízdenek v regionální autobusové dopravě při platbě v hotovosti u řidiče se tak zvýší o 2 Kč. K úpravě cen dochází také u krátkodobých jízdenek v tarifní oblasti Ostrava XXL (MHD Ostrava), z 16 na 18 Kč zdraží 10minutová jízdenka a o korun z 24 na 25 Kč se zvýší cena jízdenek na 45 minut.

Po přechodném období, které nastalo po sloučení původních čtyř ostravských zón č. 1, 2, 3, 4 do jednotné zóny č. 77 a dalších zón okolo Ostravy do zóny 78 v červenci 2017, proběhne po třech a půl letech jejich kosmetická proměna. Tarifní zóna 77 (Ostrava) se k 1. lednu 2021 přečísluje na zónu 1 a zóna 78 (Ostrava XXL) na zónu 2.


Číst dál: Od ledna zdraží jízdenky ODIS, po 3 letech se znovu objeví zóny 1 a 2

Novinky v dopravě v Jihomoravském kraji v prosinci 2020

idsjmkJihomoravští regionální dopravci nakupují nové autobusy
Také v posledních týdnech se objevily v provozu nové autobusy u regionálních dopravců. Prvním z nich je dopravce Adosa z Rosic u Brna, který pořídil pro páteřní linky č. 405 a 406 jeden autobus Iveco Crossway LE 12 M LINE RZ 2BF 3853, vybavený klimatizací. Novinkou dpmbje, že autobus má dva vnitřní LCD panely. Postupně se s nimi cestující setkají ve všech autobusech IDS JMK. Další nákup provedl znojemský dopravce ZDS Psota, který pořídil dva autobusy. Prvním je Scania Citywide Suburban LE 12,6M CNG RZ 2BL 6580 ev. č. 141, netradiční typ autobusu na linkách IDS JMK a teprve druhý u tohoto dopravce. Druhým je o Iveco Crossway LE 12 M LINE RZ 2BN 9810, který obdržel u dopravce ev. č. 140, jak lze vidět na fotografii níže ze znojemského autobusového nádraží. Oba autobusy jezdí kmenové kurzy 81601 a 81602 linky č. 816 (Znojmo-Vratěnín-Drossendorf), v rámci přejezdů se však podívají prakticky na všechny linky dopravce.

13.11.2020   2BN 9180   Znojmo aut. nádraží

Číst dál: Novinky v dopravě v Jihomoravském kraji v prosinci 2020

Vývoj MHD ve Studénce

Město Studénka
transdev moravaMěsto Studénka se nachází v Moravskoslezském kraji na hlavní železniční trati Přerov – Bohumín. Za větší rozvoj a slávu vděčí nejen tomuto faktu, ale především podniku Vagónka Studénka, který v místní části Butovice vznikl již v roce 1900. Přesně o 100 let později došlo k přesunu výroby osobních železničních vozů do Ostravy do nového podniku Škoda Vagonka a.s. a ve Studénce se poté ještě několik let vyráběly alespoň nákladní vagony. Nyní v areálu od roku 2006 působí společnost MSV Metal Studénka. 

arriva dbcompanyVe Studénce podle posledního průzkumu žije 9 477 obyvatel a samotné město se skládá ze tří městských částí – Butovice, Nová Horka a Studénka, které však netvoří kontinuální celek. Místní části Butovice a Studénka tvoří v podstatě dvě zcela oddělené obce, na mapě připomínají ramena písmena V, v jejich vrcholu u hlavní železniční trati se nachází areál bývalé Vagonky. Část Nová Horka se nachází dokonce až za řekou Odrou jižně od železniční trati.

VeoliaZ hlediska dopravní obslužnosti město Studénku protíná již zmíněná železniční koridorová trať Přerov–Bohumín, a stanice Studénka je výchozí pro lokální tratě do Bílovce a přes Kopřivnici a Štramberk do Veřovic, součástí této tratě je také elektrifikovaná odbočka na letiště v Mošnově. Autobusovou dopravu zahrnuje několik meziměstských linek, ale pro důstojné propojení jednotlivých městských částí byla v září 2002 zřízena městská linka č. 887611 (později zkráceně v rámci systému Ostravského dopravního integrovaného systému – ODIS č. 611).

Číst dál: Vývoj MHD ve Studénce

Jste zde: