Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy na dalších čtyřech linkách nahradí autobusy trolejbusy a postaví tramvajovou trať Motol – Vypich; projekty schválila RHMP

DPP2Rada hlavního města Prahy (RHMP)  schválila investiční záměry elektrifikace dalších čtyř autobusových linek na levém břehu Vltavy: č. 142 (Nové Butovice – Velká Ohrada), č. 225 (Velká Ohrada – Nové Vokovice), č. 174 (Vypich – Nádraží Řeporyje), č. 184 (Vypich – Velká Ohrada) a výstavbu nové tramvajové tratě Motol – Vypich. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne na základě usnesení RHMP s jejich projektovou přípravou. Odhadované investiční náklady všech pěti uvedených projektů činí 1,78 miliardy korun.

Důvodem záměrů elektrifikace dalších autobusových linek v Praze a výstavby nové tramvajové tratě Motol – Vypich je především naplňování Klimatického závazku hl. m. Prahy, jehož cílem je snížení emisí CO2 do roku 2030 o 45 % ve srovnání s rokem 2010, dále naplňování cílů Klimatického plánu hl. m. Prahy, plnění evropské i národní legislativy určující podíl nízkoemisních nebo bezemisních vozidel ve vozovém parku dopravců a s tím související potřeba zajištění průběžné obnovy vozového parku autobusů DPP bezemisními vozidly. Dalším důvodem je, v neposlední řadě, plnění strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze s cílem zajištění kvalitní, kapacitní a plynulé dopravy cestujících. Záměr také přispívá k zajištění energetické bezpečnosti hl. m Prahy a České republiky prostřednictvím snižování závislosti na fosilních palivech dodávaných ze zemí s nízkou mírou demokracie a ochrany lidských práv.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy na dalších čtyřech linkách nahradí autobusy trolejbusy a postaví...

Den D pro metro D – stavba čtvrté trasy pražské podzemky byla již zahájena

DPPNedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dne 21. dubna 2022 hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Jedná se o nejsložitější část celé trasy, jejíž součástí jsou dvě stanice, z toho jedna přestupní, a celkem téměř tři kilometry nejrůznějších tunelů. Výstavba bude probíhat v šesti lokalitách následujících cca 90 měsíců, první ražby zahájili zhotovitelé už v těchto dnech. Úsek Pankrác D – Olbrachtova postaví mezinárodní „Sdružení Metro I.D“ společností Subterra, HOCHTIEF CZ, STRABAG, HOCHTIEF Infrastructure a Ed. Züblin. Dokončení nejen prvního úseku, ale i celého metra D, a jeho zprovoznění DPP předpokládá na konci roku 2029.

poklepani
Společné poklepání. FOTO: DPP – Petr Hejna.

Číst dál: Den D pro metro D – stavba čtvrté trasy pražské podzemky byla již zahájena

Ukončení provozu kloubového autobusu Irisbus Citelis 18 M v Praze

DPPV pátek 22. dubna 2022 a sobotu 23. dubna 2022 byly poslední dvěma dny, kdy bude v Praze byl v provozu kloubový autobus Irisbus Citelis 18 M ev. č. 6599.

Kloubový autobus Citelis převzal DPP do pronájmu od výrobce koncem července 2007. Důvodem bylo alespoň částečně provozně kompenzovat některé standardní i kloubové autobusy City Bus, odstavené z důvodu řešení hromadné vady. V říjnu 2009 pak DPP tento autobus, společně s dvanáctimetrovým Citelisem 2300.007 (ev. č. 3599), od výrobce odkoupil.

2022 04 23@6599@1AJ 9793@Jížní město
Irisbus Citelis 18 M ev. č. 6599 v obratišti Jížní město.

Číst dál: Ukončení provozu kloubového autobusu Irisbus Citelis 18 M v Praze

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu tramvajové trati Modřany - Libuš

DPP2Dne 1. dubna 2022 Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP)  ve smyčce Sídliště Modřany slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Trať bude dlouhá 1,7 kilometru a budou na ní čtyři páry zastávek. Její výstavba potrvá 424 dnů, tj. 14 měsíců. Postaví jí firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 304,17 milionů korun. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2. DPP předpokládá zprovoznění tratě na začátku června 2023, jezdit na ní by měla linka č. 17.

Modrany Libus
Foto: DPP

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu tramvajové trati Modřany - Libuš

Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 8. dubna 2022 dokončil výstavbu 1. etapy tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec, tj. úseku mezi Barrandovem a Holyní. Stavba trvala 298 dnů, tj. necelých 10 měsíců, jejím zhotovitelem je společnost STRABAG Rail. Náklady na stavbu tohoto úseku by neměly přesáhnout 170 milionů korun. 85 % uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Od ranního výjezdu dne 9. dubna 2022 DPP na nové trati zahájí pravidelný tramvajový provoz. Do Holyně bude prodloužena linka č. 5.

DPP (3)
Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

srpen 2022
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: