Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. města Prahy nasadil do provozu elektrobus SOR

DPP2Dne 1. září 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes uvedl do provozu s cestujícími elektrobus SOR EBN 11, který je součástí dlouhodobého ověřovacího provozu tohoto druhu vozidla. Roční projekt, na kterém DPP spolupracuje se společnostmi SOR Libchavy spol. s r. o., a Cegelec, a. s., mimo testování vozidla v plnohodnotném provozu, slouží také jako zdroj dat a zkušeností pro podobné projekty v dalších evropských městech.

Nový elektrobus bude testován na různých autobusových linkách provozovaných DPP. Cílem je maximálně přiblížit provoz elektrobusu podmínkám běžným pro autobusové linky využívající vozidla s konvenčním pohonem. Cestující se s novým elektrobusem v první fázi setkají především na pravidelných autobusových linkách č. 213 a č. 188. Kapacita vozidla je plně srovnatelná se standardními autobusy na těchto linkách.

23.1.2015 - E...
23.1.2015 - E...
23.1.2015 - E...
 

Budoucí elektrobus SOR EBN 11 RZ: 5E4 8241, ev. č. 4001 zachycen ještě při výrobě v areálu výrobce SOR Libchavy spol. s r.o.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy nasadil do provozu elektrobus SOR

Nové „Áčko“ v Praze slavnostně otevřeno

DPPDopravní podnik hlavního města Prahy v pondělí 6. dubna slavnostně otevřel nový úsek linky A mezi stanicemi Dejvická a Nemocnice Motol. Po sedmi letech se tak rozrostla síť metra o 4 nové stanice metra (konkrétně o stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol).

Stavební práce na úseku V.A začaly na počátku roku 2010, které skončily počátkem letošního roku. V posledních třech měsících pak probíhal zkušební provoz bez cestujících, během kterého se testovaly kompletní technologie stavby, a dodělávaly se poslední stavební detaily. Společně s dokončovacími pracemi také na všech linkách probíhalo vylepování nového trasování metra a kompletní obměna informačních prostředků (plánky provozu apod.)

Se zahájením provozu metra došlo i k rozsáhlým úpravám povrchové dopravy, která má souběžnou trasu s novým metrem. Většina autobusových linek, jedoucích z Dejvické po Evropské ulici, byla ukončena ve stanici Nádraží Veleslavín. První návrhy změn byly odmítnuty MČ Praha 6 a jejími občany.

Číst dál: Nové „Áčko“ v Praze slavnostně otevřeno

Pražský DP se rozloučil s Karosami B 731

V pátek dne 12. září 2014 se Dopravní podnik hl. m. Prahy oficiálně rozloučil s autobusy typu Karosa B 731 - městským autobusem se třemi dveřmi a automatickou převodovkou, vyznačujícím se typickými hranatými čely. Posledních pět provozních vozů ev. č. 7226, 7227, 7232, 7251 a 7252 dojezdilo na lince č. 158, spojující stanice metra Českomoravská a Letňany. Autobusy tohoto typu z produkce podniku Karosa Vysoké Mýto začaly brázdit ulice hlavního města již od počátku své výroby, tedy od roku 1982, přičemž poslední nové vozy, z nichž pocházelo i těchto posledních pět mohykánů, byly do vozového parku pražských autobusů zařazeny v roce 1995. Celkem pražský dopravní podnik provozoval v průběhu těchto 14 let 987 vozů tohoto typu. Od roku 1996 se pak v ulicích začaly objevovat Karosy inovované řady 900.

7227 - AU 76-...
7227 - AU 76-...
7227 - AU 76-...

Jeden z posledních pražských autobusů typu Karosa B 731 (ev. č. 7227), pauzující na konečné zastávce Českomoravská.

Číst dál: Pražský DP se rozloučil s Karosami B 731

DPP si připomíná 100 let od první pokuty za jízdu „na černo“ v pražské MHD

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si letos připomíná sté výročí od zavedení pokut za jízdu „na černo“ v prostředcích pražské městské hromadné dopravy. Přepravní kontroloři začali poprvé pokutovat cestující za jízdu bez platného dokladu 1. července 1914. Do té doby museli cestující přichycení bez platné jízdenky zaplatit jen jízdné bez přirážky.

Od 1. července 1914 začali cestující v pražské městské dopravě (tehdy jen tramvajové) platit pokutu, pokud se při přepravní kontrole nemohli revizorům prokázat platnou jízdenkou. Do té doby bylo jediným trestem pro „neplatiče“ zaplacení nebo v případě ztráty jízdenky opětovné zaplacení jízdného.

Motivem k zavedení nového dopravního řádu byla snaha sjednotit v základních rysech pravidla všech tramvajových provozů na rakouském území. Zavedením pokut se Praha inspirovala Vídní, kde se přirážky začaly vybírat v roce 1912.

Číst dál: DPP si připomíná 100 let od první pokuty za jízdu „na černo“ v pražské MHD

Dopravní podnik hl. města Prahy se nechystá odprodat tramvaje 15 T ForCity

2013-06-02@9118@@Médii proběhla v uplynulém týdnu mylná informace, že Praha možná odprodá desítky tramvají 15 T ForCity. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) o jejich prodeji v současnosti neuvažuje a ani o něm nevede žádná jednání. Tramvaje 15 T ForCity považuje DPP za vozidla plně vyhovující potřebám pražské MHD.

„Před několika týdny se nám podařilo dojednat pro DPP výrazně lepší podmínky, jako například bezúročný odklad poloviny plateb o 4 roky, klimatizaci a wifi pro cestující, lepší servisní podmínky, prodloužení záruky. Jedná se o nejmodernější nízkopodlažní tramvaje, které Praha potřebuje, aby cestujícím byl i nadále zaručen vysoký komfort přepravy. V tuto chvíli je v provozu již sto tramvají tohoto typu a DPP o jejich prodeji nyní neuvažuje,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy se nechystá odprodat tramvaje 15 T ForCity

Hlavní město Praha

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: