Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zavedl po 46 letech pravidelnou trolejbusovou linku

DPP2Od začátku července se mohou cestující pražské MHD svést na v pravidelném provozu trolejbusovou linkou č. 58 v úseku Palmovka – Letňany. Na lince bude nasazen parciální trolejbus Škoda 30 Tr SOR ve zhruba hodinovém intervalu. Zahájení pravidelného provozu navazalo na úspěšné zkoušky systému dynamického nabíjení, které probíhaly od října 2017 postupně se dvěma různými vozidly. Od roku 1972 tak má Praha znovu pravidelnou trolejbusovou linku.

2018 05 28@9506@@Garáže Klíčov
Oba zapůjčené parciální trolejbusy SOR vyfotografované v garážích Klíčov, přesněji vlevo Škoda 30 Tr SOR ev. č. 9506 a vpravo SOR TNB 12 ev. č. 9505, který již byl vrácen do Brna.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zavedl po 46 letech pravidelnou trolejbusovou linku

DP hl. m. Prahy dokončil opravu historické tramvaje KT4D pro Postupim

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil veřejnou prezentaci opravené historické tramvaje KT4D pro německou Postupim. V pražských ulicích se tramvaj bez cestujících projela ve čtvrtek 24. května odpoledne, v pátek 25. května dopoledne se na ni veřejnost mohla podívat ve smyčce Výstaviště Holešovice. Vůz KT4D modernizovala Opravna tramvají DPP. Opravna tramvají v Hostivaři funguje od roku 1968 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, specializovaným na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.

2018 05 24@001@@Nádraží Braník (1)
Rekonstruovaná tramvaj KT4D ev. č. 001 pro německé město Postupim vjíždí do smyčky Nádraží Braník.

Číst dál: DP hl. m. Prahy dokončil opravu historické tramvaje KT4D pro Postupim

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v neděli 15. října 2017 zahájíl zkušební provoz elektrobusu s dynamickým nabíjením SOR TNB12, a to po vyhotovení téměř kilometr dlouhého trolejového vedení v Prosecké ulici. Testování dynamicky nabíjeného vozidla probíhá mezi Palmovkou a Letňany. Současně druhé nově dodané vozidlo SOR NS12 zahájilo další etapu provozních zkoušek staticky nabíjených elektrobusů, a to na linkách č. 109 a 239. Zároveň si DPP připomene 45. výročí od ukončení provozu trolejbusů v Praze, jejichž provoz skončil k 16. říjnu 1972. Na místě tak byl k vidění i historický trolejbus Tatra T400/III ev. č. 431.

2017 10 15@9505@@ul. Prosecká
Zapůjčený trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 na ulici Prosecké.

DPP v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, jenž najezdil v pravidelném provozu za dva roky přes 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka. Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením však je pro DPP novinkou. Vozidlo pro dynamické nabíjení bude konstrukčně vycházet z principů parciálního (bateriového) trolejbusu, který je již standardně provozován v různých evropských, ale i v některých českých městech.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením

DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů se společností SOR Libchavy. DPP totiž v tendru na standardní nízkopodlažní autobusy v počtu 300 ks zákon o veřejných zakázkách neporušil. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh společnosti IVECO Czech Republic, která napadla zadávací podmínky, své vyloučení ze soutěže a posouzení nabídek ostatních firem.

2015 06 07@3685@2AL 2515@Praha
Ilustrační fotografie: Pražský autobus SOR CITY NB 12 ev. č. 3685.

Číst dál: DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rozvoji ekologické elektrobusové dopravy. DPP schválil na základě vyhodnocení zkušebního provozu záměr na plnou elektrifikaci autobusové linky č. 140 na trase Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice. Elektrobusy s dynamickým dobíjením by na celé lince č. 140 měly vyjet nejpozději v roce 2021.

2017 10 27@9505@@Palmovka (2)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 zapůjčený na testování DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

Hlavní město Praha

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: