Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Karlovy Vary zařadí do provozu nové autobusy Iveco s pohonem na CNG

dpkvPět nových nízkopodlažních autobusů může zařadit do provozu Dopravní podnik Karlovy Vary. Díky podpoře z dotačního titulu Integrovaného plánu rozvoje území aglomerace Karlovy Vary ve výši 85% ceny tak pokračuje v obnově vozového parku.

Modernizovat vozový park je tak dalším krokem ke zlepšení kvality městské hromadné dopravy v Karlových Varech. „Přinášíme našim cestujícím vozy, které splňují nejpřísnější bezpečností kritéria - emisní normu Euro 6, větší komfort při cestování a v neposlední řadě nový design interiéru. Nezapomínáme ani na maminky s kočárky či handicapované občany na invalidním vozíku, protože nové vozy mají i pro tyto kategorie cestujících více prostoru" říká Tomáš Trtek, náměstek primátorky, do jehož gesce dopravní podnik spadá.

Vary
Nové autobusy Iveco Urbanway 12 M CNG v barvách DPKV.

Číst dál: Dopravní podnik Karlovy Vary zařadí do provozu nové autobusy Iveco s pohonem na CNG

Budoucí historický trolejbus v Mariánských Lázních

mdmlPo zařazení nových trolejbusů Škoda 30 Tr s karoserií SOR se zdál být osud nahrazovaných trolejbusů Škoda 24 Tr s karoserií Citelis a Citybus zpečetěn. Ovšem díky rekonstrukci ulice Chebské znovuzprovoznil dopravce MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně s.r.o. (dále jen MDML) některé trolejbusy tohoto typu. Nejprve šlo o vůz ev. č. 53, záložní měl být vůz ev. č. 56. Poté bylo rozhodnuto o výměně vozu ev. č. 53 vozem ev. č 55. nasazení vozu ev. č. 55 a záložní vůz se stal ev. č. 56. Proč došlo k odstavení vozu ev. č. 53 se dozvíte níže v textu.

2013 08 06@54@@ul. Hlavní třída
Setkání generací na ul. Hlavní třída v Mariánských Lázních. Vpravo prototyp trolejbusu Škoda 24 Tr Citybus ev. č. 51 a vlevo trolejbus typu Škoda 24 Tr Citelis 1A ev. č. 54.

Číst dál: Budoucí historický trolejbus v Mariánských Lázních

Novinky v elektrické trakci v Mariánských Lázních

mdmlV předchozím článku z Mariánských Lázní jsme vás informovali o vypsaném výběrovém řízení na dodání 8 nových trolejbusů, v němž nakonec zvítězila Škoda Electric s typem Škoda 30 Tr. Právě v těchto dnech jsou tyto trolejbusy dopravci Městská doprava Mariánské Lázně (dále MDML) doručovány. Evidenční čísla nových trolejbusů budou 58 až 65. V pondělí 6. dubna dorazil první z vozů, ten obdržel ev. č. 60. Den na to, 7. dubna, ho doplnil vůz ev. č. 59, a ve středu 8. dubna další (ev. č. 65). Dne 14. dubna dorazil vůz ev. č. 61, následující den tedy 15. dubna bylo překvapením doručení do vozovny MDML vozu ev. č. 58. V úterý 21. dubna dorazil již šestý trolejbus, který bude označen ev. č. 63. V úterý 28. dubna do mariánskolázeňské vozovna dorazil předposlední trolejbus Škoda 30 Tr ev. č. 62 a následující den přišel i poslední osmý nový trolejbus Škoda 30 Tr ev. č. 64.

Těmito dodanými trolejbusy společnost Škoda Electric dokončila objednávku na obnovu vozového parku trolejbusů v tomto lázeňském městě.

2020 04 08@60@@City service (1)
Nový trolejbus Škoda 30 Tr ev. č. 60, vyfotografovaný na zastávce City service.

Číst dál: Novinky v elektrické trakci v Mariánských Lázních

Změny jízdních řádů v Karlových Varech od 1. března 2020

dpkv newOd 1. března 2020 dojde v Karlových Varech k úpravě jízdních řádů. Hlavní úprava reflektuje potřebu návaznost spojů, lepší obslužnost určitých lokalit a zrušení nevyužívaných spojů. Některé linky čeká změna tras. Z důvodu žádosti obyvatel také dojde úpravě průjezdnosti frekventovanými lokalitami města a nově bude obsluhována lokalita Dolní Kamenné.Důvody změn zmiňuje i Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva pověřený řízením Dopravního podniku Karlovy Vary (dále DPKV).

2017 09 30@437@4K2 1646@Dolní nádraží
Autobus Iveco Urbanway 18 M v nových barvách DPKV.

Číst dál: Změny jízdních řádů v Karlových Varech od 1. března 2020

Trolejbusový park v Mariánských Lázních

mdmlTrolejbusový provoz byl zahájen v městě Mariánské Lázně v roce 1952 s 5 vozy Škoda 7 Tr, které obdržely evidenční čísla 1 až 5. Mezi léty 1956 až 1961 se pak po kuse přidávaly Škody 8 Tr, které získaly čísla 6 až 10. V roce 1961 pak započaly rekonstrukce stávajících vozů 7 Tr na 8 Tr, ty byly hotové v roce 1964.

ML
Vizualizace nových trolejbus Škoda 30 Tr SOR pro Mariánské Lázně.

Číst dál: Trolejbusový park v Mariánských Lázních

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: