Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nový historický autobus v Brně

dpmbDopravní podnik města Brna (dále jen DPMB) získal do své sbírky retro-vozidel autobus Škoda 706 RTO CAR. Poprvé se veřejnosti představí v rámci dopravního víkendu v Brně, a to ve dnech 22. až 23. srpna 2020. DPMB o získání tohoto typu autobusu velice dlouho usiloval, jelikož od 60. do 80. let minulého století jezdilo v Brně celkem 132 autobusů tohoto typu, ale žádný se nedochoval.

O minulosti odkoupeného vozidla se toho moc dohledat nepodařilo, není znám rok výroby, ani město, v němž byl provozován, pouze je jisté, že byl kdysi využíván v JZD a byl upraven pro přepravu zvířat.

2020 08 11@2253@3Z8 6138@
Nový historický autobus DPMB Škoda 706 RTO CAR ev. č. 2253. Foto: DPMB.

Číst dál: Nový historický autobus v Brně

Opravy tramvajových tratí v Brně jsou ve své polovině

dpmbDne 28. července 2020 je to měsíc kdy byla zahájena oprava tramvajové tratě v ulici Nové sady v Brně a blíží se také poslední měsíc kdy dělníci provádějí stavební práce na ulici Veveří. Práce postoupily razantně kupředu, a tak se prostřednictvím fotografií podíváme na jednotlivé stavební úseky.

25.7.2020   Nové sady
Rekonstrukce tramvajové traťi v ulici Nové sady.

Číst dál: Opravy tramvajových tratí v Brně jsou ve své polovině

Druhá vlna elektronického odbavování cestujících v Brně

dpmbOd 1. července Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) spouští v MHD druhou vlnu elektronického odbavování cestujících (EOC).

Systém je velice jednoduchý. Cestující,který chce cestovat bez jízdního dokladu, při nástupu do každého vozidla kterým pojede přiloží k validátoru ve voze, umístěného u každých dveří, svoji kreditní kartu akceptující bezkontaktní platby (event. Chytré hodinky nebo mobil, pokud to umí). Systém si zapamatuje v rámci 1 dne všechny jeho cesty a na konci dne vyhodnotí kolik má zaplatit a sumu automaticky strhne. Pokud tak cestující během jedné hodiny jel třeba třemi spoji po 8 minutách, místo třech 15 minutových jízdenek po 20korunách zaplatí na konci dne pouze jedinou – hodinovou za 25 korun. To samé, pokud cestující jel během jednoho dne třeba 4 jízdy po 30 minutách, nezaplatí čtyři hodinové jízdenky po 25 korunách, nýbrž jednu jednodenní za 90 korun. Výhodné to je například pro ty, co chtějí cestovat během dne různě a dopředu neví jak. Nemusí si tak pořizovat například univerzální jízdenku a řešit jak si ji označit, nebo mít větší zásobu jízdenek v dokladovce, nebo kupovat více SMS jízdenek a nakonec litovat, že by bylo lepší mít jednodenní jízdenku. Cestující také nemusí řešit dopředu jak dlouho a kam pojede, a dle toho pořizovat jízdní doklady. Odpadá také nutnost řešit kde je jízdenkový automat nebo předprodej jízdenek.

Číst dál: Druhá vlna elektronického odbavování cestujících v Brně

Brno obdrželo nové kloubové autobusy Solaris

dpmbUlicemi Brna se začne prohánět osm nových kloubových autobusů, dalších dvanáct stejného typu bude postupně přibývat do konce července. Autobusy Solaris Urbino 18 jsou klimatizované a vynikají velkým vnitřním prostorem. Dopravní podnik města Brna za dvacet vozů zaplatí 147 miliónů Kč bez DPH. Během léta dopravce čeká ještě dodávku 20 sólo autobusů značky SOR.

SU 18 Brno
Nové autobusy Solaris Urbino 18 v Brně. Foto: Dopravní podnik města Brna a.s.

„Nákupem dvaceti kloubových a dvaceti sólo autobusů v letošním roce přistupujeme k výrazné obnově vozového parku autobusů. V případě autobusů SOLARIS Urbino 18 se jedná se o moderní vozy, které pro větší komfort cestujících vedle klimatizace přináší i zvětšený prostor u druhých dveří umožňující rychlý nástup a výstup z vozidla,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Číst dál: Brno obdrželo nové kloubové autobusy Solaris

Brněnští cestující si kvůli letním výlukám musejí zvykat na nové trasy linek MHD

dpmbTaké letošní letní školní prázdniny využívá Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) k výlukám. Mezi dvě páteřní výluky patří opravy tramvajových tratí v ulicích Nové sady a Veveří, o kterých jsme se již v minulých týdnech jsme se již zmínili v samostatném článku. Obě tratě byly v zoufalém stavu – sjeté koleje, staré propadené panely, staré zastávky a jejich nástupiště.

Výluka Veveří
Trať je neprůjezdná mezi zastávkami Česká a Grohova. Uzavřena je také silnice pro ostatní veřejnou dopravu. Výluka se týká tramvajových linek č. 3, 11, 12 a nočních autobusových linek.

DPMB vyřešil tuto výluku tak, že propojil vždy dvě a dvě tramvajové linky do sebe. Tramvajová linka č. 3 od Židenic Staré osady jezdí po své trase do zastávky Česká a dále pokračuje jako linka č. 12 do Juliánova. Linky mají společné kurzy, značené 003xx. Na kurzy linek jsou nasazovány, kromě standardních brněnských tramvajových souprav, nově také dvouvozové soupravy složené z vozů Vario LF. Ty jezdí na nízkopodlažních kurzech, jak dokazuje fotografie ze dne 1. července 2020, pořízená na zastávce Česká, kde právě odbavuje cestující souprava vozů Vario LF ev. č. 1616+1541 na lince č. 12 kurzu 00301.

2020 07 01@1616@@Česká

Číst dál: Brněnští cestující si kvůli letním výlukám musejí zvykat na nové trasy linek MHD

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: