Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Městská hromadná doprava v Havířově se dočká výrazné obnovy

3csad noveO provozování MHD v Havířově do roku 2033 máme jasno. Výhrou společnosti ČSAD Havířov a.s., patřící pod Transdev Česká republika, jsme se již zabývali v samostatném článku.

2023 01 05@81 1002@2TF 7652@@ul. Chářovská
Ilustrační fotografie: Autobus Iveco Streetway 12 M dopravce Transdev Morava jezdící na linkách MHD v Krnově.

Číst dál: Městská hromadná doprava v Havířově se dočká výrazné obnovy

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Ostravské doubledeckery zahájily svůj provoz

dpoV pondělí 2. listopadu 2020 vyjel poprvé na pravidelnou linku MHD v České republice dvoupodlažní autobus. Obrázek typický pro londýnské ulice se od této chvíle bude naskýtat také obyvatelům a návštěvníkům Ostravy, pouze tradiční londýnskou červenou nahrazuje ostravský tyrkysový nátěr.

2020 11 02@7991@1TY 2806@Poruba, Opavská (1)
První vypravení ostravského doubledeckeru Scania UNVI Urbis DD CNG ev. č. 7991.

Do Ostravy společnost Scania dodala podle objednávky celkem dva doubledeckery s pohonem na zemní plyn, typového označení Scania UNVI Urbis DD CNG. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vozidla od výrobce převzal na počátku října 2020, zařadil je pod provozovnu Hranečník a opatřil ev. č. 7991 a 7992. Nákup autobusů byl plánován především s ohledem na zajištění provozu plánované víkendové turistické linky spojující Dolní Vítkovice se Zoologickou zahradou.

Číst dál: Ostravské doubledeckery zahájily svůj provoz

Dopravní podnik Ostrava poptává nové velkokapacitní tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zveřejnil novou veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“ celková hodnota této zakázky, kterou stanovil DPO činí maximálně 2,25 mld. Kč bez DPH. Potencionální uchazeči tuto částku nesmí překročit.Dopravce se tímto zaváže odebrat 16 tramvají na zbylých 9 bude opce. Uchazeči o tuto zakázku musí podat své nabídky nejpozději do 17. dubna 2023 do 10:00 hod.

Nové tramvaje by měli nahradit v provozu vozy typu KT8D5.RN1. DPOv edl tržní konzultace (o tržních konzultacích jsme Vás již informovali v samostatném článku) s výrobci: Alstom, Cegelec, Modertrans Poznaň, Pesa Bydgoszcz, Pragoime, Škoda Transportation a Stadler.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Nové tramvaje by měli nahradit 16 tramvají typu KT8D5.RN1. Na fotografii vidíte jednu z nich ev. č. 1513.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava poptává nové velkokapacitní tramvaje

Počátky vodíkového pohonu v Ostravě

dpoV Ostravě cestující dobře znají autobusy poháněné stlačeným zemním plynem (CNG), taktéž provoz elektrobusů se nadále rozšiřuje dodávkou 24 nových elektrobusů. U DPO však dostala zelenou i další alternativní paliva. Dnes se zaměříme na vodíkový pohon.

Vodik
Vizualizace: DPO.

Číst dál: Počátky vodíkového pohonu v Ostravě

Moravskoslezský kraj

Nové fotografie

březen 2023
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: