Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Odprodej ostravských tramvaji v roce 2022

dpoDne 13. dubna 2022 zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) nabídku na odkup svých starších tramvají, šlo o celkem 26 vozů, které nabídl za 2 259 366 Kč. Důvodem tohoto hromadného prodeje je postupné zařazování nových tramvají Škoda 39T ForCity Smart do provozu. Dalším faktorem snižujícím chuť k údržbě starých vozidel je nedávná „změna“ dodavatele servisních prací.

2013 02 28@1116@@ul. Martinovská

Celovozové reklamy na tramvajích T6A5 nebyly tak časté, souprava tramvají T6A5 vedená vozem ev. č. 1116 propagující rádio Hey.

Číst dál: Odprodej ostravských tramvaji v roce 2022

Údržbu ostravských tramvají zajistí Škoda Ekova

dpoNa začátku měsíce srpna 2021 vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) veřejnou zakázku na údržbu a opravu svých kolejových vozidel prováděnou v letech 2022 až 2026. Ke konci měsíce března 2022 zveřejnil DPO výsledek této veřejné zakázky s vítězem společností Škoda Ekova a.s.. Odhad DPO byl, že za zmíněnou zakázku zaplatí 668,5 mil. Kč bez DPH, výsledná částka se však vyšplhala na 829 milionů korun.

13.9.2014   Dílny DP Ostarava (1)
Pohled do ostravských dílen DPO v roce 2014 při DOD, kde v plném proudu probíhala výroba ostravských Varii.

Číst dál: Údržbu ostravských tramvají zajistí Škoda Ekova

Dopravní podnik Ostrava výrazně omezí tramvajovou dopravu

dpoOd pátku 4. února 2022 dojde k dalšímu omezení v ostravské MHD. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) omezí výrazně tramvajovou dopravu – důvod je stále stejný – velká nemocnost řidičů MHD. Aktuálně je 230 řidičů z 1059 na nemocenském volnu nebo ošetřovném.

Omezení

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava výrazně omezí tramvajovou dopravu

V Porubě nakonec zrekonstruují delší část tramvajové tratě

dpoV ostravské části Poruba se cestující dočkají rozsáhlejší rekontrukce tramvajové trati, než Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) původně zamýšlel. 12. listopadu 2021 totiž DPO zveřejnil novou zakázku s názvem „PJD na ul. Opavská II“, která nahrazuje původní z března 2021, jež byla zrušena.

I v nové zakázce se jedná o rekonstrukci tramvajové trati na ulici Opavské v Ostravě-Porubě, v rámci níž dojde k úpravě stávající klasické konstrukce na novou s pevnou jízdní drahou (tzv. W-tram), jejímu zatravnění a ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

4.4.2021   Tramvajová trať na ul. Opavská
Současný stav tramvajové trati na ul. Opavská u křižovatky s ulicí 17. listopadu.

Číst dál: V Porubě nakonec zrekonstruují delší část tramvajové tratě

Stěhování porubských garáží na obzoru

dpoTo, o čem se v dopravních kruzích již nějakou dobu mluvilo, se zřejmě brzy stane skutečností. Řeč je o stěhování autobusových garáží v Ostravě-Porubě. Celý areál, na který na jižní straně navazuje tramvajová vozovna, leží v lukrativní zóně a už delší dobu je v hledáčku developerů.

Martinov
Vizualizace z výběrového řízení ,,PD - Přemístění garáží autobusů z areálu DPO v Porubě do areálu DPO v Martinově“

Číst dál: Stěhování porubských garáží na obzoru

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: