Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Obnova maxi a mini busů v Ostravě

dpoZ věstníku veřejných zakázek se můžeme dočíst, že DPO plánuje zakoupit nová vozidla z protilehlých kapacitních velikostí. Jedná se o ,,10 kusů nových dvoučlánkových nízkopodlažních autobusů na CNG pohon” a ,,Dodávka 3 ks nových minibusů na pohon CNG”.

Nové článkové autobusy
Nejprve ke kloubovým vozidlům: Je požadován dvoučlánkový 100% nízkopodlažní autobus s pohonem na CNG. Cena této zakázky by měla být 100 miliónu Kč bez DPH. Dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z prostředků Evropské unie a to konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu IROP.

Číst dál: Obnova maxi a mini busů v Ostravě

Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12?

dpoVe věstníku veřejných zakázek se na profilu dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila zajímavá zakázka s názvem ,,Nákup předváděcího bateriového nízkopodlažního autobusu EKOVA ELECTRON“. Více podrobných informací se dozvíte zde. V nedávné době dceřiná společnost DPO Ekova Electric uspěla v dodávce dvou elektrobusů Ekova Electron 12, které budou jezdit na autobusové lince č. 64 ze Svinova do Sanatorií v Klimkovicích. Zakázka by měla být realizována během letošního roku.

24.11.2015   Ekova Electron 12   Czechbus 2015
Prototyp elektrobusu Ekova Electron 12, který byl vystaven na veletrhu Czechbus 2015.

Číst dál: Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12?

Dodávka nových elektrominibusů

dpoDopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. po zadání výběrového řízení na dodávku minibusů s pohonem na CNG nyní ve výběrovém řízení ve věstníku veřejných zakázek poptává novou zakázku s názvem „Dodávka 3 ks elektrominibusů“.

Ze zadávací dokumentace můžeme vyčíst, že vozidla by měla být vybavena celovozovou klimatizací pro cestující, USB přípojkami pro dobíjení mobilních telefonů a připravena na instalaci Wi-Fi. Ve vozidlech by neměl chybět informační LCD displej. Dále se v zadávací dokumentaci můžeme dočíst, že zadavatel (tedy dopravce) bude vést předběžné tržní konzultace se společnostmi ROŠERO-P, s.r.o., KAR group, a.s., SKD TRADE,a.s. a EVC GROUP, s.r.o.

Kromě tří nových elektrominibusů by měl vítěz výběrového řízení dodat také 4 ks nových mobilních nabíjecích stanic pro nabíjení dodaných elektrominibusů, dokumentaci k vozidlům a také všechny příslušné softwary a provést zaškolení obsluhy. 

Předpokládaná cena této zakázky je odhadována na 21 milionů Kč bez DPH. DPO předpokládá, že většina z této sumy bude financována z prostředků EU, konkrétně z operačního programu Nízkoemisní a bezemisní vozidla.

Číst dál: Dodávka nových elektrominibusů

Nová ostravská tramvaj vyjela na koleje neoprávněně

dpoJiž přes měsíc se v Ostravě nachází nová tramvaj Stadler Tango NF2 Ostrava, která byla vyrobena na míru přímo moravskoslezské metropoli. Díky tomu, že nejde o hotový výrobek, nelze tramvaj jen posadit na koleje a začít vozit cestující, ale je třeba provést řadu zkoušek k získání všech povolení, které potrvají několik měsíců.

2018 05 30@1701@@Dílny DPO
Tramvaj Stadler Tango NF2 vyfotografovaná dne 30. května poblíž zastávky Dílny DPO v Ostravě-Martinově. Na ostravské koleje vyjela, ale neoprávněně.

Číst dál: Nová ostravská tramvaj vyjela na koleje neoprávněně

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technická specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Nové trolejbusy pro DPO

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: