Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostravská vánoční tramvaj 2023/2024

dpoPrvní Ostravská vánoční tramvaj vyjela na ostravské koleje v zimní sezóně 2021/2022. Speciálně upravená tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1729 brázdila ostravské koleje až do konce ledna 2022. Během svého provozu dopravce zveřejňoval informace o vypravenosti ozdobeného vozu.

@1768@@(3)
Ostravská vánoční tramvaj Škoda 39T ForCity Smart ev. č. 1768 vyzdobená pro sezónu 2023/2024..

Číst dál: Ostravská vánoční tramvaj 2023/2024

Dopravní podnik Ostrava nakoupí 10 parciálních trolejbusů

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jne DPO) v pondělí 30. října 2023 ve věstníku veřejných zakázek zveřejnil zakázku s názvem ,, Dodávka 10 ks nových nízkopodlažních trolejbusů ".Bude se jednat o parciální trolejbusy, které budou schopny provozu z elektrické energie z trakčního vedení, ale také elektrickou energií uloženou v akumulátorech pro využití provozu bez připojení na trakční vedení. Nákup nových parciálních trolejbusů je spolufinancován Evropskou unií – Evropský fond pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).. Předběžná hodnota této veřejné zakázky je 175 milionů Kč bez DPH. Lhůta pro podání nabídek končí 30. listopadu 2023.

2023 02 15@3745@@Betonářská
Posledními nově dodanými parciálními trolejbusy jsou v počtu 18 ks vozy Škoda 36 Tr T’CITY.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava nakoupí 10 parciálních trolejbusů

Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

dpo

Soutěž na dodání nových parciálních trolejbusů do Ostravy zná po několikaměsíčních průtazích konečně svého vítěze. Stala se jím společnost Ganz – Skoda Electric Ltd. Ta porazila další tři účastníky výběrového řízení, kterými byly společnosti SOR Libchavy, Trams for Envi s ukrajinským výrobcem Bohdan a Škoda Electric (bývalá Ekova Electric). Vítěz tak dodá do Ostravy celkem 12 parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr T’CITY s karoserií tureckého výrobce Temsa, s opcí na dalších šest vozů. Jeden vůz vyjde Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) na 11,27 milionu korun, což je 20% pokles oproti předpokládané hodnotě zakázky. 

2023 02 15@3746@@ul. Hornopolní
Ostravský trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 3746 v pravidelném provozu s cestujícími projíždí ulicí Hornopolní.

Číst dál: Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

dpoDne 1. září 2023 uzavřel DPO smlouvu se společností Transdev Slezsko a.s. o zajištění mimořádné přepravy osob. Smlouva vstoupila v platnost dne 5. září a bude platná do 27. září 2023. Celkový počet najetých vozových kilometrů dopravcem činí 19 648,45 km, včetně služebních jízd. Cena za jeden kilometr činí 49,50 Kč bez DPH.

Každý den společnost Transdev Slezsko nasazuje 10 řidičů pro zajištění trolejbusových kurzů v ostravské MHD. DPO pro tyto úkoly poskytlo dopravci Transdev Slezsko celkem 8 autobusů, z toho 5 provozních a 3 záložních.

2021 11 09@183@6T4 0610@Ostrava, Michálkovice
DPO již služeb dopravní skupiny 3ČSAD již využil v minulosti a to na podzi roku 2021, kdy dopravce jezdil na ostravských trolejbusových linkách se svými vozy. 

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: