Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil 6. dubna 2021 veřejnou zakázku s názvem „Traťový úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko – Zvyšování rychlosti“. Předmětem zakázky jsou stavební práce na zmíněném tramvajovém úseku, které umožní zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h. Jedná se o pokračování projektu Zvyšování rychlosti tramvajové dopravy v DPO.

3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko
Současný stav tramvajové trati poblíž zastávky Důl Jeremenko.

Číst dál: Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

Dopravní podnik Ostrava zkouší optimalizaci oběhů vozidel a směn řidičů

dpoZačátkem letních prázdnin, tedy od 1. července 2020, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zavede do testovacího provozu první fázi optimalizace oběhů vozidel a směn řidičů MHD. Tato změna byla navržena speciálním softwarem, který DPO zakoupil od izraelské společnosti Optibus. První krok optimalizace bude obnášet víkendový provoz trolejbusové dopravy a také vybraných autobusových linek končících na zastávce Křižíkova a využívajících odstavnou plochu na ulici Valchařská. Tramvajové dopravy se první fáze týkat nebude, neboť se stále hledá řešení řazení na obratištích.
Proto v této chvíli mohl Optibus pracovat pouze s omezeným počtem linek. V podzimní části pak do optimalizačních výpočtů Optibusu vstoupí i zbývající linky, což by se mohlo projevit např. i na snížení počtu autobusových linek u některých kurzů.

2018
Ilustrační fotografie: Odstavené autobusy Solaris Urbino 12 v garážích Hranečník.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zkouší optimalizaci oběhů vozidel a směn řidičů

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovické a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé křižovatky v Ostravě

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovické a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé...

V Ostravě začala rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

dpoV uplynulých dnech započal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) s další z plánovaných rekonstrukcí tramvajových tratí v Ostravě. Úpravou prochází úsek tratě v Pavlovově ulici mezi křižovatkami s ulicemi Rodimcevovou a Kpt. Vajdy. Po několika týdnech stavebních úprav se tak cestující i obyvatelé přilehlého okolí budou moci těšit z nižšího hluku, upravených zastávek i z dalšího moderního městského mobiliáře.

12.3.2020   Tramvajová trať v ulici Pavlovova (1)
Současný stav tramvajové trati v ulici Pavlovova.

Snížení hluku a vibrací z průjezdu tramvajových vozidel zajistí přestavba stávající konstrukce kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta kromě nižší hlučnosti vyniká také delší životností a menší potřebou údržby.

Číst dál: V Ostravě začala rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Nové fotografie

květen 2021
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 
Jste zde: