Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava připravuje soutěž na 25 velkokapacitních tramvají

dpoDne 1. července 2022 ve věstníku veřejných zakázek zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zakázku s názvem: ,,Předběžné tržní konzultace k pořízení velkokapacitních tramvají". Tímto DPO zvažuje  zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“, jejímž předmětem bude nákup a následný servis velkokapacitních tramvají. Své nabídky případní zájemci mohou zaslat do 12. července 2022.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Ostravské velkokapacitní tramvaje KT8D5.RN1, konkrétně vůz ev. č. 1514.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava připravuje soutěž na 25 velkokapacitních tramvají

Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

dpoProblémy z podzimu 2021 a jara 2022 s nemocností řidičů městské hromadné dopravy přetrvávají. Po krátké přestávce, kdy se situace uklidnila se předzvěst komplikací znovu objevuje. Tentokráte může za nedostatek pracovníků za volantem sezóna letních dovolených a celkový podstav v tomto oboru. Zdá se, že finanční podmínky na této pozici nejsou dostatečně atraktivní na nábor nových zaměstnanců, podobně jako v jiných oborech. Dopravní podnik Ostrava navíc není vyhlášený v péči o své zaměstnance. O některých aférách jsme v minulosti informovali.
2020 12 20@7899@1TY 1868@ul. Francouzská
 

Číst dál: Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

dpoTramvajový most spolu se zastávkou Dolní na ulici Plzeňské projde rekonstrukcí. Zakázka se jmenuje Rekonstrukce mostu č. 5-020 na ul. Plzeňská a jejím investorem je přímo Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO).

Tuto veřejnou zakázku vyhrála společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, a.s. a provede ji za 46 351 162 CZK bez DPH. Na tuto stavbu byla čerpána dotace z Operačního programu Doprava EU v předpokládané výši cca 80 %.

8.4.2022   Most na ul. Plzeňské (1)
Průběh stavebních prací na rekonstrukci mostu na ul. Plzeňské ze dne 8. dubna 2022.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Tramvaj je bezpochyby moderní a ekologickou páteřní dopravou města. Nyní se v Ostravě otevřela možnost její prodloužení…

Vizualizace Duha (DPO)
Vizualizace DPO nové tramvajové trati v Ostravě Porubě u zastávky Duha z prezentace Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu.

Nastalo období příprav dalšího období čerpání dotací z evropských fondů pro zlepšování životní úrovně občanů ČR. Jedním z projektů, na který jsou již připraveny finance z Ministerstva dopravy a na který je možné čerpat také evropské peníze, je výstavba nové tramvajové trati na sídliště v Ostravě - Porubě. Zbývá jen, aby se obyvatelé dotčené oblasti měli aktivní zájem o realizaci. Pojďme si společně projít podrobnosti této zajímavé dopravní stavby.

Číst dál: Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Nové fotografie

červenec 2022
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: