Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. zavedl v neděli 11. prosince 2016 celodenní nástup předními dveřmi na linkách č. 21 a 81. Zkušební nástup předními dveřmi na těchto linkách měl probíhat v následujících měsících a poté dojít vyhodnocení a rozhodnutí o dalším postupu.

2024 03 15@7756@7T5 9784@Outlet centrum
Od 1. dubna 2024 bude také na lince č. 32 celodenní nástup pouze předními dveřmi.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

dpoV Ostravě cestující dobře znají autobusy poháněné stlačeným zemním plynem (CNG), taktéž provoz elektrobusů se nadále rozšiřuje dodávkou 24 nových elektrobusů. U DPO však dostala zelenou i další alternativní paliva. Dnes se zaměříme na vodíkový pohon.

Vodik
Vizualizace: DPO.

Číst dál: Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Tramvaj je bezpochyby moderní a ekologickou páteřní dopravou města. Nyní se v Ostravě otevřela možnost její prodloužení…

Vizualizace Duha (DPO)
Vizualizace DPO nové tramvajové trati v Ostravě Porubě u zastávky Duha z prezentace Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu.

Nastalo období příprav dalšího období čerpání dotací z evropských fondů pro zlepšování životní úrovně občanů ČR. Jedním z projektů, na který jsou již připraveny finance z Ministerstva dopravy a na který je možné čerpat také evropské peníze, je výstavba nové tramvajové trati na sídliště v Ostravě - Porubě. Zbývá jen, aby se obyvatelé dotčené oblasti měli aktivní zájem o realizaci. Pojďme si společně projít podrobnosti této zajímavé dopravní stavby.

Číst dál: Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Dopravní podnik Ostrava zrušil výběrové řízení na nové velkokapacitní tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zveřejnil novou veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“ celková hodnota této zakázky, kterou stanovil DPO činí maximálně 2,25 mld. Kč bez DPH. Potencionální uchazeči tuto částku nesmí překročit.Dopravce se tímto zaváže odebrat 16 tramvají na zbylých 9 bude opce. Uchazeči o tuto zakázku musí podat své nabídky nejpozději do 17. dubna 2023 do 10:00 hod.

Nové tramvaje by měli nahradit v provozu vozy typu KT8D5.RN1. DPOv edl tržní konzultace (o tržních konzultacích jsme Vás již informovali v samostatném článku) s výrobci: Alstom, Cegelec, Modertrans Poznaň, Pesa Bydgoszcz, Pragoime, Škoda Transportation a Stadler.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Nové tramvaje by měli nahradit 16 tramvají typu KT8D5.RN1. Na fotografii vidíte jednu z nich ev. č. 1513.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil výběrové řízení na nové velkokapacitní tramvaje

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: